Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx,
Chłopskie Jadło i WOOK – w ramach roku obrachunkowego trwającego od 1
stycznia 2014 r. do 30 listopada 2015 r., zaraportowała przychodzy ze sprzedaży, które osiągnęły wartość 160,15 mln zł, zysk spółki na
działalności operacyjnej wyniósł 10,60 mln zł, zysk netto 8,02 mln zł,
zaś jednostkowy wynik EBITDA osiągnął wartość 18,46 mln zł.
Spółka przekazała, że cały rok 2015
zakończyła przychodami ze sprzedaży w wysokości 175,92 mln zł. Po 11
miesiącach 2015 spółka miała już dodatnie kapitały własne na poziomie
5,75 mln zł.
Na
koniec 2015 r. Sfinks zarządzał 117 restauracjami. W minionym roku
powstało 14 nowych restauracji Sphinx i jeden lokal Chłopskie Jadło.
Otwarcia miały miejsce m.in. w prestiżowych lokalizacjach jak Błękitny
Wieżowiec w Warszawie czy Rynek Główny w Krakowie, ale też
miejscowościach typowo turystycznych jak Jastarnia czy Malbork.
Wszystkie restauracje tworzone są z założeniem osiągnięcia ROI na
poziomie min. 30%. Jednocześnie spółka kontynuuje działania
ukierunkowane na zwiększanie sprzedaży i rentowności sieci, m.in.
poprzez nowości w menu, działania marketingowo-promocyjne, zmianę
wystroju wnętrz istniejących restauracji czy też stały nadzór nad
jakością dań i obsługi klienta.
Tagi: