Sfinks: wzrost obrotów i zysku na sprzedaży w I półroczu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-09-01 | 11:01
Sfinks Polska, zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w pierwszym półroczu 2011 osiągnął przychody skonsolidowane w wysokości 83,5 mln zł, co oznacza wzrost o 11% w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku. Grupa Sfinks Polska w raportowanym okresie osiągnęła zysk na sprzedaży na poziomie 3,6 mln zł, podczas gdy rok wcześniej notowała jeszcze stratę w wysokości 3,6 mln zł. Znaczną poprawę osiągnięto także w przypadku innych wyników finansowych grupy. W I półroczu br. o ponad 2/3 zredukowano stratę operacyjną - do 4,1 mln zł, a strata netto została zmniejszona o blisko połowę - do 8,1 mln zł.
- Pierwsze półrocze 2011 r. jest kolejnym okresem pokazującym systematyczny wzrost rentowności w Sfinks Polska. Efekty wdrożonych w ubiegłym roku działań są cały czas wzmacniane przez dalszą poprawę funkcjonowania restauracji, bieżące uatrakcyjnianie oferty, ścisłą kontrolę kosztów oraz optymalizowanie wydatków zarówno restauracji, jak i centrali. Udało nam się m.in. zmniejszyć aż o 30% poziom nakładów  inwestycyjnych niezbędnych do uruchomienia nowych restauracji. Ponadto, w pierwszej połowie tego roku wynegocjowaliśmy lepsze warunki współpracy z częścią firm zaopatrujących nasze sieci w ramach centralnych dostaw. Wszystkie te działania są prowadzone z myślą o długoterminowym oddziaływaniu i spodziewamy się, że ich pozytywne efekty będą widoczne także w kolejnych okresach – komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, wiceprezes Sfinks Polska
Oprócz realizowania programu poprawy rentowności i kolejnych otwarć restauracji (10 w I półroczu oraz 13 do końca sierpnia 2011 r.), w pierwszej połowie tego roku Sfinks prowadził także działania związane z obecnością za granicą. Wyłoniono m.in. kandydatów na partnerów franczyzowych w Budapeszcie oraz w Pradze. W planach jest także uruchomienie drugiej restauracji w stolicy Węgier.
- Działalność zagraniczna będzie zadaniem, któremu poświęcimy w nadchodzących miesiącach sporo uwagi. Z kolei w Polsce, oprócz dalszej koncentracji na podnoszeniu wyników, będziemy również kontynuować plan rozwoju sieci. Kluczowe będzie jednak dla nas pozyskiwanie lokalizacji gwarantujących oczekiwany przez nas poziom rentowności, a nie jedynie rozbudowa mapy naszych sieci jako cel sam w sobie. Dodatkowo, w drugim półroczu zajmiemy się weryfikacją strategii dla Chłopskiego Jadła oraz zbudowaniem dla tej marki planu działań pro sprzedażowych, jak wcześniej miało to miejsce dla sieci Sphinx oraz WOOK i czego pozytywne efekty możemy już obserwować w tym roku – zapowiada Sylwester Cacek, prezes Sfinksa.
W I półroczu 2011 r. sieć Sphinx odnotowała wzrost przychodów o 11,9% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jeszcze większy wzrost sprzedaży miał miejsce w sieci WOOK - wyniósł 16,1%.
Zobacz restauracje Sphinx w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Sfinks: wzrost obrotów i zysku na sprzedaży w I półroczu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.