SCC: 33% klientów centrów handlowych to osoby w wieku 16-25 lat. Na zakupach szukamy nowych znajomości

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-11-22 | 13:00
Kobiety nadal dominują w centrach handlowych, na zakupach spędzamy nawet powyżej trzech godzin, i – co zaskakujące – aż 41 proc. klientów na zakupy wybiera się w pojedynkę, bez życiowego partnera, bądź znajomych. Jednocześnie bywamy w centrach handlowych także po to aby… nawiązać nowe znajomości. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC dla Silesia City Center w Katowicach.
Kobiety i młodzi opanowali centra handlowe
60 proc. odwiedzających centrum handlowego to kobiety. 60% z nich ma mniej niż 35 lat. W sumie 1/3 klientów to osoby bardzo młode i młode. Aż 33% klientów to osoby w wieku 16-25 lat, 27% to osoby w przedziale wiekowym 26-35 lat, 16% – 36-45 lat, 11% – 46-55 lat oraz 12% – 56 lat i więcej.
- Mężczyźni coraz bardziej dbają o swój wygląd, coraz częściej interesują się modą i chcą ubierać się według panujących trendów. Ale mimo wszystko to kobiety częściej odwiedzają centra handlowe i to nie tylko ze względu na zakupy związane z ubraniami, modą czy kosmetykami, ale także w celu zrobienia zakupów podstawowych, spożywczych. Natomiast 60 proc. kobiet poniżej 35 roku, systematycznie odwiedzających centrum handlowe, to bez wątpienia panie, które świat mody znają na wylot. Doskonale też wszyscy zdajemy sobie sprawę, że wiele z nas to po prostu zakupoholiczki – śmieje się Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.
Mimo, że spora część klientów to osoby do 25 roku życia, to i tak ogółem aż 43% robiących zakupy w centrum handlowe legitymuje się wykształceniem wyższym. 40% ma ukończoną szkołą średnią, tylko 10% zawodową, a 7% stanowią osoby z wykształceniem podstawowym.
Z partnerem na zakupy? Niekoniecznie
O tym, że kochamy zakupy w centrach handlowych, świadczą kolejne statystyki opracowane przez MillwardBrown dla Silesia City Center. Ankietowani deklarują średni wydatek rzędu 150 zł podczas jednej wizyty. Tylko 10% klientów przebywa w centrum handlowym krócej niż godzinę. Aż 40% przebywa na zakupach średnio do 2 godzin, 32% z nas aż do 3 godzin. Powyżej 180 minut w centrach handlowych przebywa 13% klientów.
- Zakupy, które zamykamy w ciągu godziny, to przeważnie produkty spożywcze. Jeśli przebywamy w centrum handlowym więcej niż godzinę, dwie, czy nawet trzy, to bez wątpienia spędzamy ten czas kupując ubrania, buty, akcesoria albo spotykamy się ze znajomymi w restauracji czy kawiarni – mówi Musialik.
Ciekawostką jest natomiast, że aż 41% ankietowanych do centrum handlowego przychodzi samodzielnie, bez swojej drugiej połówki czy znajomych. Z mężem/żoną bądź partnerem/partnerką na zakupy wybiera się tylko 31% z nas. 19% chętnie na zakupy wybiera się ze swoimi znajomymi. Jednocześnie na pytanie, czy „Przychodzisz do centrum handlowego by poznać nowe osoby?”, 14% odpowiedziało „zdecydowanie tak”, a 41% „raczej tak”. Tylko 11% odpowiedziało „zdecydowanie nie”.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesia City Center
Zobacz sklepy w Silesia City Center
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2011-11-19 do 2011-11-20

Zobacz także

SCC: 33% klientów centrów handlowych to osoby w wieku 16-25 lat. Na zakupach szukamy nowych znajomości

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.