Rynek denimu wzrośnie w Polsce do 3,5 mld zł

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-03-04 | 17:07
Kiedy w 1870 roku Jacob W. Davis pracował nad specjalnym zamówieniem od żony drwala na wytrzymałe i praktyczne spodnie robocze dla jej męża, nie przypuszczał zapewne, że oto właśnie tworzy epokowe dzieło. Jeans, bo o nim mowa, zdobył ogromną popularność i z impetem wkroczył do szaf konsumentów, pozostając w nich do dziś. Klienci, również polscy, stracili dla niego głowę i – jak pokazuje raport „Jeans in Poland” – będą kupować go coraz więcej. Kategoria stabilnie i stale rośnie – według prognoz, w 2019 r. rynek denimu osiągnie wartość niemal 3,5 mld zł.
Według raportu „Jeans in Poland” z czerwca 2015, przygotowanego przez Euromonitor International, jeans cieszy się niesłabnącą popularnością na naszym rynku. Kategoria stabilnie rośnie (+3,8% średniego rocznego wzrostu dla okresu 2009-2014) zarówno ilościowo, jak i wartościowo – z roku na rok kupujemy więcej par jeansów i wydajemy więcej na ich zakup. W 2014 r., w stosunku do roku uprzedniego, zanotowano 5% wzrost wartości rynku jeansów, który oszacowano na 2,913 mld zł, co równało się 20,899 mln parom sprzedanych spodni. Na nadchodzące lata prognozowana jest kontynuacja tendencji do wartości rynku na poziomie 3,417 mld zł w 2019 roku.
Kobiety wydają więcej na jeansy i częściej je kupują. Tę tezę potwierdzają liczby. Według raportu „Jeans in Poland”, szacuje się, że w 2014 r. polskie konsumentki nabyły 11,5 mln par za ponad 1,6 mld zł. Panowie nie pozostają daleko w tyle – blisko 9,4 mln kupionych par o wartości 1,27 mld zł. Obie grupy mają jednak nieco inne oczekiwania. Panie skupiają się na modowym aspekcie – dopasowują krój spodni do stylu i panujących trendów, w związku z tym częściej je wymieniają. Ograniczone budżety domowe mają natomiast bezpośredni wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlatego też w damskich szafach królują jeansy ekonomiczne i standardowe. Dla mężczyzn, obok ceny spodni, liczy się przede wszystkim ich wytrzymałość oraz wygoda noszenia. Mimo że panowie kupują mniej par, to wydają na nie relatywnie dużo. Choć i tutaj zdecydowanie prym wiodą marki ekonomiczne i standardowe (z ogółu sprzedanych w 2014 r. 9,4 mln par męskich ponad 8 mln należało właśnie do tych dwóch kategorii). Do wzrostu sprzedaży w kategoriach ekonomicznej i standardowej przyczyniają się ostatnimi czasy silne oferty w hipermarketach i dyskontach.
Dane liczbowe mogą robić wrażenie, a popularność mody jeansowej nie podlega żadnym wątpliwościom. Kluczem do zrozumienia fenomenu jeansu może być z pozoru banalna odpowiedź – jeans jest ze wszech miar uniwersalny, użyteczny, funkcjonalny i nigdy nie wychodzi z mody. Ten podstawowy element garderoby ma bowiem zastosowanie w każdej stylizacji: komfortowej domowej, codziennej nieco bardziej oficjalnej, sportowej czy eleganckiej. Obok „małej czarnej” jeans wpisuje się w kanon modowego „must have”.
Przyszłość rysuje nam się więc jeansowo. Producenci mogą liczyć na dalszy rozwój rynku odzieżowego, podążający za prognozowanym wzrostem siły nabywczej społeczeństwa. Z kolei trend „smart shoppingu” wśród konsumentów oraz nastawienie na silną konkurencję cenowo-jakościową wśród producentów zwiastuje wzrost popularności marek własnych z segmentu jeansów ekonomicznych i standardowych, oferowanych przez sieci sklepów odzieżowych i markety. Czy szykuje nam się kolejna jeansowa rewolucja? Wszystko wskazuje na to, że tak.
Tagi:
Oceń artykuł:

Rynek denimu wzrośnie w Polsce do 3,5 mld zł

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.