Pomysłodawcą i realizatorem kampanii, która składa się z kilku odsłon w różnych częściach miasta, jest krakowska agencja reklamowa Mrufka Grupa IMC - informuje Marketing Przy Kawie.
Poprzez działania ambientowe realizatorzy kampanii i główni jej bohaterowie wchodzą w przestrzeń miasta i przenoszą ludzi w czasie, zaciekawiając ich. Poprzez pokazanie bardzo znanych symboli i sytuacji charakterystycznych dla Warszawy lat 60. i 70., przybliżają mieszkańcom stolicy historię firmy IKEA w Polsce.
Jak informuje Marketing Prz Kawie, w każdy majowy weekend przed sklepem IKEA Targówek będzie można spotkać sprzedawcę waty cukrowej, pucybuta, „warszawskiego cwaniaka”, który zagra z chętnymi w trzy lusterka, oraz siłacza. Towarzyszyć im będzie Kapela Czerniakowska, grając i śpiewając stare warszawskie piosenki w wersjach specjalne skomponowanych dla Ikei. Gazeciarze ubrani w stroje z epoki będą rozdawać wydaną specjalnie na 50-lecie gazetę pod tytułem „Kurier Targówek”. Gazeta nawiązuje językowo i stylistycznie do czasów Polski Ludowej, a na jej zawartość składają się aktualności sklepu, opisy najnowszych ofert, porady dekoratorskie i inne niespodzianki.
Akcji towarzyszyć będą odbywające się przed sklepem warsztaty „Zrób to sam”. Pierwszy z nich, zorganizowany w długi majowy weekend, poświęcony był technice decoupage – wówczas pomalowano drewniane komody Moppe oraz lusterka Malma. W kolejny weekend, 7–8 maja, chętni klienci będą mogli nauczyć się malowania na ceramicznych doniczkach, a w dwa ostatnie weekendy maja odbędą się warsztaty tworzenia własnych kalendarzy ściennych oraz witraży w ramkach.
Jednocześnie od 4 do 11 maja, w dni powszednie, w różnych punktach miasta (Warszawa Wileńska, Dworzec Gdański, Saska Kępa, Uniwersam Grochów, ul. Świętokrzyska) będzie można spotkać gazeciarzy rozdających „Kurier Targówek”, którym będzie towarzyszyć Kapela Czerniakowska.
Ponadto w trzy kolejne soboty, zaczynając od 14 maja, odbędą się akcje ambientowe na warszawskich bazarach. Aktorzy Grupy Teatralnej Warszawiaki ucharakteryzowani na ulicznych sprzedawców z czasów PRL-u będą „sprzedawać z żuka” (a w rzeczywistości rozdawać) osobom odwiedzającym bazary produkty z jubileuszowej kolekcji mebli IKEA.
Tagi: