Rozwój sieci Biedronka odzwierciedlony w wynikach za 2011 rok

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-03-08 | 17:00
Dzięki konsekwentnemu rozwojowi sieci sklepów Biedronka na polskim rynku w 2011 r. wzrosła wartość sprzedaży i zysk jej właściciela – grupy Jeronimo Martins.
Sieć Biedronka wygenerowała w ubiegłym roku niemal 59% łącznej sprzedaży Grupy, pozwalając JM zamknąć 2011 rok wzrostem sprzedaży skonsolidowanej o 13,2 %, do wartości ponad 9,8 mld euro.
  • Skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka wzrosła o 24,2 % (w PLN) w porównaniu z 2010 r.
  • Obroty sieci Biedronka wyniosły 23,8 mld zł (ok. 5,8 mld euro), co stanowi niemal 59% całkowitych obrotów Grupy (w 2010 r. obroty sieci Biedronka wyniosły 4,8 mld euro)
  • Sieć handlowa powiększyła się o 239 sklepów

W 2011 r. Biedronka zrealizowała ambitny plan ekspansji w Polsce otwierając 239 nowych sklepów i modernizując 99. W ubiegłym roku średnio co 36 godzin otwierany był nowy sklep Biedronki. Pozwoliło to sieci umocnić swoją pozycję lidera na polskim rynku i zakończyć 2011 rok liczbą 1873 lokalizacji. Skala nakładów inwestycyjnych w Polsce w ubiegłym roku osiągnęła poziom 312 mln euro. - Konsekwentnie rozwijamy sieć sklepów i staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, m.in. dzięki inwestycjom w nowy układ i lepszą ergonomię placówek. To właśnie dzięki klientom nasz rozwój jest możliwy, dlatego chcemy zapewnić im jeszcze większy komfort zakupów – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. – Około 3 mln klientów codziennie odwiedza sklepy Biedronka i ta liczba systematycznie rośnie. Cieszy nas, że nasza polityka oferowania produktów wysokiej jakości w niskich cenach jest doceniania przez coraz większą liczbę konsumentów – dodaje.
Biedronka stale analizuje nawyki żywieniowe Polaków, które charakteryzuje zwiększający się udział świeżych produktów w standardowym koszyku. W reakcji na te zmiany, w ostatnim kwartale 2011 r. rozpoczęto proces zmiany wizerunku oraz wystroju i ergonomii sklepów Biedronki. Zmieniono układ produktów w kierunku lepszego wyeksponowania produktów świeżych, takich jak nabiał, warzywa owoce, pieczywo. Nowy układ był testowany w 195 sklepach i po pozytywnych rezultatach, od początku 2012 r. zaczął być wprowadzany w całej sieci. Obecnie ponad 90% produktów sprzedawanych w Biedronce dostarczają polscy producenci. Rok 2011 był okresem umacniania pozycji Biedronki na polskim rynku.
JMD jest obecnie największą spółką sektora spożywczego w Polsce i czwartą pod względem sprzedaży wśród przedsiębiorstw niefinansowych. Zajmuje także 7. miejsce w rankingu największych firm Europy Środkowo Wschodniej TOP 500 CEE przygotowanym przez firmę Coface. Wyniki uzyskane przez Biedronkę w 2011 r., potwierdzają rolę działalności w Polsce jako głównego źródła wzrostu i zysku całej Grupy, przy czym strategicznym priorytetem pozostaje otwarcie 3 tys. lokalizacji do końca 2015 r. Wyniki całej Grupy Jeronimo Martins pokazują, że w 2011 r. EBITDA Grupy wzrosła o 16% proc. do 722 mln euro, zaś skonsolidowany zysk netto o 21% do 340, 3 mln euro.
Zobacz sklepy Biedronka w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Rozwój sieci Biedronka odzwierciedlony w wynikach za 2011 rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.