Rossmann działa w Polsce od 22 lat. i otworzył na terenie naszego kraju 1000 drogerii. Na jego sklepowych półkach znajduje się ponad 16 tys. produktów. Firma rok 2014 zakończyła z rekordowymi obrotami w wysokości 6,43 mld zł. Rossmann planuje utrzymać tempo rozwoju i zapowiada, że do 2018 będzie miał w Polsce 1600 drogerii.
Codziennie zakupy w sklepach sieci robi 600 tys. klientów. W portfolio firmy można znaleźć 800 marek: zagranicznych i polskich. Rossmann posiada również 35 marek własnych, takich jak Isana, Babydream, Alouette oraz Domol. W rankingu opracowanym przez OC&C Strategy Consultants w 2014 roku firma zajęła 1. miejsce w zakresie obsługi klienta wśród sieci detalicznych w Polsce.
Centrala i główne centrum dystrybucyjne Rossmanna znajduje się w Łodzi przy ul. św. Teresy. To właśnie w tym mieście, w 1993 roku, założyciel firmy - Dirk Rossmann zdecydował się otworzyć pierwszą w Polsce, nietypową wówczas, samoobsługową drogerię.
Po dziesięciu latach działalności pod szyldem Rossmanna funkcjonowało już ponad 100 sklepów. Rok 2006 firma kończyła z 230 sklepami w kraju, by trzy lata później otworzyć drogerię nr 420. Następne lata przyniosły jeszcze bardziej dynamiczny rozwój Rossmanna. W 2010 roku po raz pierwszy firma otworzyła ponad 100 sklepów w ciągu 12 miesięcy. Kolejną granicę Rossmann przekroczył w 2013, kiedy to w ciągu roku uruchomił ponad 150 nowych placówek, kończąc go z 850. W styczniu 2015 firma osiągnęła liczbę 1000 drogerii w Polsce. W najbliższych latach Rossmann planuje utrzymać tempo rozwoju, otwierając sto kilkadziesiąt drogerii rocznie. Pod koniec 2018 roku ich liczba ma wzrosnąć do 1600.
Tagi: