Rośnie rynek kart podarunkowych w Polsce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-09-16 | 14:42
Od wielu lat na całym świecie rośnie popularność kart podarunkowych. Rynek, na którym działają emitenci kart rozwija się i wprowadza coraz to nowe produkty i usługi, które mają konsumentowi ułatwić robienie prezentów.
W ramach konferencji „Perspektywy rozwoju kart podarunkowych w Polsce”, Polskie Stowarzyszenie Emitentów Kart Podarunkowych organizuje konkurs na Złotą Kartę Podarunkową 2010, który wyłoni najlepiej zaprojektowaną kartę, wyróżniającą się na tle setek dostępnych polskiemu nabywcy. Ogłoszenie wyników nastąpi 6 października.
Mimo, że rynek kart podarunkowych w Polsce jest dość młody, w porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi, których obroty z tytułu sprzedaży kart przewyższają rocznie 80 miliardów dolarów, to w polskich sklepach, galeriach handlowych, multipleksach, czy restauracjach można zauważyć kolorowe karty podarunkowe, oferowane przez sieci na jej produkty bądź usługi.
- W Polsce konsumenci coraz częściej sięgają właśnie po tę formę prezentu – mówi Krzysztof Gorzkowski – prezes Polskiego Stowarzyszenia Emitentów Kart Podarunkowych, które powstało, by promować ideę kart i jednocześnie podnosić świadomość i upowszechniać wiedzę na temat całego rynku.
– Chociaż w dalszym ciągu największa ilość sprzedanych kart przypada na okresy przedświąteczne, to daje się zauważyć wśród Polaków duże zainteresowanie kartami podarunkowymi poza sezonami świątecznymi. Badania przeprowadzone przez PBS DGA wskazują, że 40 % naszej populacji zetknęła się z tą formą prezentu, czy to jako darczyńca czy odbiorca. 52% uważa je za dobry prezent dla bliskich i przyjaciół. Podążamy za europejskimi trendami i coraz chętniej wykorzystujemy nowoczesne formy zakupów, które dają dużą elastyczność zarówno kupującemu kartę jak i obdarowanemu – dodaje.
Polskie Stowarzyszenie Kart Podarunkowych w ramach promocji idei kart i kuponów prezentowych organizuje konkurs Złota Karta Podarunkowa 2010, który ma na celu wyłonienie najlepiej zaprojektowanej karty, która będzie spełniać najwyższe walory estetyczne, charakteryzując się jednocześnie pomysłowością projektu.
Zgłoszenie do konkursu można nadsyłać do 17 września. Każdy z uczestników może przesłać do pięciu wzorów kart. Zwycięzca zostanie wyłoniony przez kapitułę konkursu. Nagrodę publiczności natomiast przyznają internauci w drodze głosowania na stronie www.kartypodarunkowe.org. Wyniki zostaną ogłoszone 6 października podczas konferencji „Perspektywy rozwoju kart podarunkowych w Polsce”, w Hotelu Sheraton w Warszawie.
– Konferencja będzie poświęcona prezentacji postaw konsumenckim na rynku polskim, który coraz chłonniej przyjmuje ideę kart podarunkowych i z drugiej strony postaw Brytyjczyków, którzy osiągnęli poziom sprzedaży o wartości blisko 5 miliardów Euro - mówi Grzegorz Gorzkowski. - Jednocześnie chcemy zaprezentować emitentom kart podarunkowych i firmom, które noszą się z zamiarem wprowadzenia tego rodzaju oferty do swego portfolio, metody i techniki wdrażania systemu kart w firmach oraz aspekty finansowo-prawne, nierozerwalnie związane z obrotem kartami podarunkowymi.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2010-08-28 do 2010-08-28

Zobacz także

Rośnie rynek kart podarunkowych w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.