W okresie od października ubiegłego roku do marca obrót najemców bielskiego centrum Gemini Park wzrósł średnio o ponad 14%, a wskaźnik dynamiki średniego koszyka zakupowego o prawie 21%. W kwietniu tendencja jeszcze bardziej się nasila, jednak wynik kwietniowy może być zaburzony, jeśli porównamy go do bardzo trudnego, obfitującego w dramatyczne wydarzenia w Polsce kwietnia 2010. Największy wzrost obrotów w porównaniu z rokiem ubiegłym najemcy zanotowali w marcu (17,01%), natomiast w styczniu tego roku rekordowo wzrosła dynamika średniego koszyka zakupowego (35,88%). Znaczna liczba sklepów, w tym sieciowe, osiągnęła w pierwszym kwartale bieżącego roku kilkudziesięcio procentowe wzrosty obrotów w stosunku do roku 2010, niektóre z nich były nawet o 80% wyższe niż przed rokiem.
-
Dobre wyniki obrotów w centrum pokazują, że dzięki konsekwentnej strategii marketingowej stale poszerzamy lojalną grupę klientów, którzy w Gemini Park dokonują coraz większych zakupów – mówi Anna Waluś, Zastępca Dyrektora Zarządzającego. -
Wyniki te cieszą, zwłaszcza na tle danych z ostatnich badań Polskiej Rady Centrów Handlowych, pokazujących ogólną tendencję spadku obrotów w centrach handlowych w tym roku – dodaje Anna Waluś.
Zgodnie z danymi opublikowanymi w kwietniu 2011 przez jedną z firm badających obroty centrów handlowych, w pierwszych dwóch miesiącach tego roku polskie centra handlowe (grupa 71, które udostępniają dane) zanotowały średnio 13% spadek obrotów w stosunku do roku ubiegłego, a średni obrót na m2 GLA spadł z 814 PLN (w 2010) do 614 PLN (I - II 2011). Tymczasem systematycznej wzrostowej tendencji obrotów handlowych najemców bielskiego centrum towarzyszy rosnąca stale frekwencja odwiedzin oraz średni czas pobytu, szczególnie w okresie weekendu. To zjawisko jest niecodzienne w kontekście dużej konkurencji na rynku lokalnym.
-
Pozytywne wskaźniki w Gemini Park pokazują, że centrum wbrew negatywnym tendencjom na rynku buduje swoją silną pozycję, dla klientów stanowi doskonałe połączenie zakupów i rozrywki, a dla najemców jest świetnym miejscem na rozwój biznesu – mówi Anna Waluś.
Utrzymujący się pozytywny trend w dwóch ostatnich kwartałach obserwują w Gemini Park Bielsko-Biała salony marek z różnych branż, np. spożywczej, obuwniczej, odzieżowej, jubilerskiej czy kosmetycznej:
-
Obroty naszego hipermarketu w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park w Bielsku-Białej utrzymują się na satysfakcjonującym poziomie. Pozytywna dynamika wzrostu jest szczególnie widoczna od połowy roku 2010. W porównaniu z zeszłym rokiem znacząco wzrosła również liczba klientów. Cieszą nas te dowody rosnącej satysfakcji bielszczan z zakupów w Realu - mówi Tomasz Dalecki, dyrektor hipermarketu Real.
Satysfakcji nie kryje również Monika Kukuczka, właścicielka sklepu obuwniczego ECCO. -
Jesteśmy zadowoleni z naszej decyzji odnośnie otwarcia salonu ECCO w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park w Bielsku-Białej. Klienci zaakceptowali ofertę firmy ECCO w tej bardzo atrakcyjnej lokalizacji. Przychodzą na zakupy całymi rodzinami i - co ważne - wracają do nas, podkreślając bardzo dobrą obsługę, duży wybór i jakość oferowanego obuwia. Obserwujemy stały, pozytywny trend liczby zadowolonych klientów – podsumowuje Monika Kukuczka.
Dyrektor handlowy salonu Pako Lorente, Monika Jaskólska dodaje:
Z satysfakcją obserwujemy wzrost obrotów handlowych w naszym salonie w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park. Jest to dla nas jednak przede wszystkim wyzwanie, by tę passę utrzymać poprzez wysoki poziom obsługi klienta oraz atrakcyjną ofertę.
Sukcesy handlowe nie przychodzą jednak same. Wie o tym z pewnością Izabela Galusek, właścicielka lodziarni Lodomania, sieci gastronomicznej, która dzięki własnej kreatywności i aktywności została zwycięzcą tegorocznych Mistrzostw Polski w Lodziarstwie, które pod koniec lutego odbyły się w czasie Targów Cukierniczo - Lodziarskich ExpoSweet w Warszawie. Izabela Galusek podkreśla przy tym ważność współpracy na linii najemca-zarządca i ocenia skuteczność działań promocyjnych Centrum. -
Każde wydarzenie organizowane przez Gemini Park o charakterze sportowym, kulturalnym czy społecznym przyciąga wielu ludzi. W czasie eventów obserwujemy wzmożony ruch w naszym lokalu i tym samym odnotowujemy wzrost obrotów. Doceniam jednak nie tylko inicjatywy marketingowe Centrum, ale także dbałość zarządcy o najemców i ich pracowników, jak też partnerskie relacje - mówi właścicielka Lodomanii.
Jak twierdzą przedstawiciele zarządcy Centrum, firmy GREM, pozytywne wyniki Gemini Park są sygnałem potwierdzającym skuteczność wybranej strategii działania i profilu jako centrum rodzinnego oraz wynikających z tego faktu zasad współpracy z najemcami i filozofii promocji. Konsekwentna, rozłożona na lata strategia ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów biznesowych najemców, a tym samym długofalowego sukcesu centrum. Dla zarządcy powinien być to sygnał mobilizujący do dalszych skutecznych działań.
Za wynajem Gemini Park Bielsko-Biała odpowiada GREM Gemini Real Estate Management Spółka z o.o. we współpracy ze spółką BOIG Property Consulting. Firma GREM Gemini Real Estate Management Spółka z o.o. jest jednocześnie zarządcą Centrum.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Gemini Park Bielsko-Biała
Zobacz wszystkie sklepy w Gemini Park Bielsko-Biała
Tagi: