W Retail Summit 2016 wezmą udział przedstawiciele wielu znanych firm z branży retail, zarówno międzynarodowych jak i czeskich, reprezentujących duże korporacje, jak i firmy niezależne. W programie przewidziano również szczególne miejsce dla tematyki zależności pomiędzy tradycyjnymi punktami sprzedaży i e-commerce, niezwykle dynamicznie rozwijającym się w Czechach w ostatnim czasie.
Pomimo ogromnych nakładów inwestycyjnych po roku 1989, branża retail w Czechach i innych państwach Europy Środkowej wciąż nie pokrywa w pełni oczekiwań i potrzeb konsumentów. Żaden z uczestników rynku retail – od producentów, poprzez dostawców i detalistów, do kupujących, pracowników, a nawet udziałowców nie ma prawdziwego powodu do świętowania i radości, ponieważ wartość sprzedaży detalicznej nadal nie osiąga poziomu takiego jaki może, a nawet powinna prezentować. W związku z tym rentowność wielu procesów takich jak produkcja czy sprzedaż detaliczna wciąż jest niska. Na niskim poziomie utrzymuje się również stopień zaangażowania pracowników czy lojalność i poziom satysfakcji klientów. Nie mówiąc już o sile nabywczej odpływającej do innych sektorów gospodarki czy nawet za granicę. Retail Summit 2016 koncentrować będzie się zatem na tym, jak przywrócić te utracone wartości branży retail.
Jednym ze wstępnych warunków podniesienia wartości sprzedaży w branży retail jest zrównoważona rola wszystkich kluczowych graczy na rynku. Program Retail Summit 2016 w pełni odpowiada na to wyzwanie, a program eventu w porównaniu do poprzednich lat oferuje jeszcze bardziej zróżnicowaną reprezentację panelistów i prelegentów z różnych dziedzin. Zaproszenie do udziału w konferencji przyjęli m.in.
Anne Leppälä-Nilsson, Senior Executive skandynawskiej grupy KESKO, członek zarządu EuroCommerce i Stowarzyszenia IRE (Independent Retail Europe). Spośród czołowych czeskich przedstawicieli branży retail wymienić można osoby takie jak
Vlastislav Bříza z KOH-I-NOOR HOLDING czy
Karela Pilčíka z MP Krásno.
Retail Summit w Pradze zawsze był platformą do nawiązywania szerokiej sieci kontaktów biznesowych dla branży spożywczej, ale edycja 2016 zostanie rozszerzona także na inne sektory.
Ważnym punktem wydarzenia będzie również wspomniana już tematyka zależności pomiędzy tradycyjnymi sklepami i sprzedażą online, a jedną z głównych atrakcji konferencji będzie prezentacja
O. Schmitza, European Business Development Directora firmy AMAZON. Swój udział w tej części projektu potwierdziło również wiele gwiazd czeskiego e-commerce, w tym
Jakub Havrlant, CEO Rockaway, jednej z najszybciej rozwijających się grup w tej dziedzinie. Inne istotne marki to m.in. Alza, ZOOT, CZC czy Kolonial, których przedstawiciele wezmą aktywny udział w wyspecjalizowanych panelach dyskusyjnych. Retail Summit 2016 to wydarzenie którego po prostu nie można ominąć.
Retail Summit 2016
1-3 lutego 2016
Clarion Congress Hotel Praha, Czechy
Program konferencji jest właśnie finalizowany. Aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami na jego temat warto śledzić stronę internetową wydarzenia: www.retail21.cz/en
Informacji o konferencji udziela Barbora Krásná, Blue Events: barbora.krasna@blueevents.eu
Kontakt dla potencjalnych partnerów: Antonín Parma, Blue Events, antonin.parma@blueevents.eu
Wśród patronów medialnych wydarzenie są magazyny
Shopping Mall Expert i
Galerie Handlowe.