Retail na świecie i w Polsce dynamicznie się rozwija i choć wciąż ponad 90% sprzedaży detalicznej odbywa się w sklepach stacjonarnych – to oczekiwania i zachowania konsumentów ewoluują tak bardzo, że konieczne jest poszukiwanie nowych rozwiązań optymalizujących sprzedaż.
Właśnie dlatego Forum Retail Channels 360° odpowiada kompleksowo na wyzwania retailu w obszarze kanałów dystrybucji.
Tym razem spotkanie wraz z Blue Business Media otworzył gość specjalny:
robot WeegreeOne – pierwszy humanoidalny robot, który przywitał uczestników zachęcając ich do networkingu i współpracy w obszarze obsługi klienta.
Spotkanie rozpoczęła sesja plenarna, podczas której skupiliśmy się na zagadnieniach wdrażania strategii omnichanel w dużej korporacji retailowej. Dyskusja, rozpoczęta przez: Michała Nawrockiego, Dyrektora ds. E-commerce, Członka Zarządu, Terg (electro.pl oraz mediaexpert.pl) oraz gości specjalnych: Marcina Bołbota, Wiceprezesa Zarządu, Neonet; Marka Czuprynę, Prezesa Zarządu, Komex (5.10.15.) i Michała Gajkowskiego, Członka Zarządu, Douglas Polska – była kontynuowana przez Partnerów spotkania, firmy Frosmo, PWC i Microsoft. Większość z gości przyznała, że ich organizacje dopiero wchodzą w erę omnichannel – ale co ważniejsze – są jej mocno świadome i przygotowane na zmiany, które niesie. Warto pamiętać, że mamy jednego klienta więc nie ma dłużej sensu myśleć o nim w osobnych kategoriach on i offline.
Omnichannel to absolutna przyszłość w handlu, która kształtuje procesy w firmie i jej kulturę.
Pierwszy dzień upłynął nam w podziale na 3 równoległe sesje, w których koncertowaliśmy się na zagadnieniach rozwoju sklepu online, problemach wdrożenia omnichannelu oraz długofalowych strategiach w in-storze. Pod koniec dnia, już tradycyjnie, uczestnicy mieli okazję wziąć udział w mniejszych grupach warsztatowych, najwyżej oceniony okazał się temat współpracy dostawcy z siecią handlową w kontekście e-handlu: debata dla producentów i sieci handlowych, w której udział wzięli: Michał Nawrocki, Dyrektor ds. E-commerce, Członek Zarządu, Terg (electro.pl oraz mediaexpert.pl) oraz: Michał Oszkiel, Business Development Manager, Red Bull, Tomasz Mazur, e-retail Manager, Danone, Anna Heimberger, Head of Marketing, Branding and Activation, Makro Cash & Carry Polska oraz Piotr Szczerba, Manager ds. Nowoczesnych Technologii, Intermarche.
Pierwszy dzień zamknęło spotkanie integracyjne, tym razem w konwencji Kasyna.
Drugiego dnia Forum podczas sesji plenarnej, wystąpił gość specjalny: Vít Endler, Prezes Zarządu, Internet Mall Polska – który stwierdził, że reklama TV umiera, nie jesteśmy w stanie jej dobrze zmierzyć, musimy postawić na spersonalizowany kontakt z konsumentem. Oczywiście najważniejszą grupą do kontaktu są teraz Milenialsi, którzy za chwilę mogą być naszą największą grupą docelową. Po sesji plenarnej, w której wystąpili także Partnerzy spotkania: DB Schenker i Tradedoubler – uczestnicy podzielili się na 4 sesje równoległe: skupione na działaniach marketingowo-sprzedażowych e-sklepu, logistyce i obsłudze klienta online, omnichannelu oraz kwestiom zarządzania zespołem sprzedażowym w kanale in-store.
Spotkanie w obydwa dni uwieczniała ryślicielka: Klaudia Tolman. Jej zadaniem było wyciągnąć esencję z treści prezentowanych w trakcie wydarzenia po to, żebyśmy więcej zapamiętali i więcej wynieśli ze spotkania.
Do zobaczenia w 2017 roku!
Tagi: