Linia obuwia EasyTone jest zdaniem producenta przełomową technologią. Każdy krok wzmacnia mięśnie nóg i pośladków. Wszystko dzięki podkładce balansującej w podeszwie buta, która, wg Reeboka, wytwarza chwiejność wymuszającą większy wysiłek mięśni. W reklamach od 2009 roku informowano, że EasyTone generuje 28% więcej aktywności mięśni pośladków, 11% mięśni ud i tyle samo na łydkach.
Zdaniem Federalnej Komisji Handlu (FTC) przedstawione dane nie są wiarygodne. Podczas śledztwa Reebok nie był w stanie ich potwierdzić.
Koncern zgodził się wypłacić 25 mln dolarów w formie zwrotów dla klientów. Orzeczenie FTC dotyczy produktów, które Reebok reklamował jako szczególnie korzystne dla zdrowia, między innymi butów do biegania RunTone i klapek EasyTone.
Należąca do Adidasa spółka podkreśla w oświadczeniu, że ugoda z FTC nie oznacza akceptacji postawionych jej zarzutów. Tysiące klientów wyraziło swoje zadowolenie z linii EasyTone, więc produkty nie znikną również ze sklepowych półek.
Osoby, które kupiły buty w USA po 5 grudnia 2008 roku mogą ubiegać się o zwrot kosztów za pośrednictwem FTC. Wielkość rekompensaty zależy od liczby chętnych. Reebok nie ujawnia ile par EasyTone sprzedał do tej pory.
Zobacz sklepy Reebok w centrach handlowych
Zobacz kolekcje Reebok
Tagi: