Redan zarobił w III kwartale 2010

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-11-25 | 11:30
Po III kwartałach Grupa Kapitałowa Redan wypracowała 1,6 mln zysku netto. W analogicznym okresie roku ubiegłego spółka miała 20,2 mln zł strat. Tak radykalna zmiana wyników to efekt wzrostu przychodów ze sprzedaży o 7% do kwoty 222,1 mln zł, a przede wszystkim zwiększenie wolumenu marży handlowej o 18% przy jednoczesnej redukcji kosztów o 2%.
Wyniki Redan po trzech kwartałach br. to efekty przeprowadzonej w 2009 roku restrukturyzacji oraz systematycznie realizowanej strategii rozwoju. Grupa skupia się na budowie sieci sprzedaży, obecnie głownie dyskontów odzieżowych Textilmarket. Jednocześnie ogranicza działania, które generując koszty nie przynoszą wymiernych rezultatów.
- Uzyskany wzrost sprzedaży oraz marży handlowej jest efektem konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, tj. wdrożenia założonych zmian w zakresie strategii marek i zarządzania biznesem – powiedział Piotr Kulawiński, Prezes Zarządu Redan S.A.
Sprzedaż w sieci dyskontowej Textilmarket wzrosła po trzech kwartałach o 20% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2009 i wyniosła  117,3 mln zł. Jeszcze szybciej rósł wolumen marży handlowej, bo o 23%. Najszybciej zaś – o ponad 50 % - zwiększał się zysk brutto, który wyniósł 8,8 mln zł. Jest to efekt konsekwentnej realizacji założonego planu dynamicznego rozwoju  na rynku dyskontowym. Grupa Redan w samym tylko III kwartale uruchomiła 10 nowych placówek, a w całym roku otworzy 46 nowych sklepów. Na koniec roku br. sieć Textilmarket będzie się składała z 202 placówek.
Pozytywne zmiany widoczne są również w polskim sektorze modowym Grupy Redan. Co prawda sytuacja na rynku jeszcze negatywnie wpływa na sprzedaż, która po trzech kwartałach 2010 roku była jedynie nieznacznie wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale dynamicznie rosną realizowane marże. Marża procentowa wzrosła o 9 pp, a wolumen wypracowanej marży (sprzedaż pomniejszona o koszt zakupu towarów) aż o 20%. Taki wynik to efekt zmiany strategii i budowa sieci sklepów multibrandowych Top Secret & Friends oraz położenia nacisku na rozwój marki Top Secret, która w minionych trzech kwartałach przyniosła Grupie Redan 84% przychodu na rynku modowym.
Działania te wspierane są skutecznymi kampaniami reklamowymi i promocyjnymi, zmianami w zasadach zarządzania towarem i cenami. Jednocześnie, skutecznie redukowane są koszty działania, które zmniejszyły się o 3%.
- Widzimy już wyraźne pozytywne efekty budowy sieci sklepów Top Secret&Friends. W sklepach, które działały wcześniej jako monobrandy Top Secret, po ich przebudowie sprzedaż wzrosła o 21%. W kolejnych kwartał realizacja tej strategii przełoży się już na wzrosty sprzedaży na całym rynku modowym – powiedział Piotr Kulawiński, Prezes Zarządu Redan S.A.
Redan dynamicznie rozwija także działalność zagraniczną. Po III kwartałach poziom sprzedaży marek modowych za granicą zwiększył się o 52% i osiągnął wartość 8,1 mln zł. W wyniku tego wypracowany został zysk na sprzedaży w wysokości 1,1 mln zł.  Jest to efekt aktywnego rozwoju sieci za granicą.
- Obecnie na Ukrainie funkcjonuje już 20 naszych placówek, z których 8 uruchomiliśmy tylko w tym roku, a do końca 2010 roku planujemy otwarcie kolejnych 3 sklepów – powiedział Piotr Kulawiński.  W tym roku Redan otworzy także pierwsze sklepy franczyzowe w Rosji. Dwa w formie monobrandów Top Secret oraz jeden multibrand Top Secret&Friends.
- Osiągnięte po trzech kwartałach 2010 roku wyniki potwierdzają słuszność przyjętej strategii rozwoju i przekonują, że prognoza zysku netto na rok 2010 zostanie zrealizowana – powiedział Piotr Kulawiński, Prezes Zarządu Redan S.A.
Po III kwartałach Grupa Kapitałowa Redan wypracowała 1,6 mln zysku netto. W analogicznym okresie roku ubiegłego spółka miała 20,2 mln zł strat. Tak radykalna zmiana wyników to efekt wzrostu przychodów ze sprzedaży o 7% do kwoty 222,1 mln zł, a przede wszystkim zwiększenie wolumenu marży handlowej o 18% przy jednoczesnej redukcji kosztów o 2%.
Wyniki Redan po trzech kwartałach br. to efekty przeprowadzonej w 2009 roku restrukturyzacji oraz systematycznie realizowanej strategii rozwoju. Grupa skupia się na budowie sieci sprzedaży, obecnie głownie dyskontów odzieżowych Textilmarket. Jednocześnie ogranicza działania, które generując koszty nie przynoszą wymiernych rezultatów. „Uzyskany wzrost sprzedaży oraz marży handlowej jest efektem konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, tj. wdrożenia założonych zmian w zakresie strategii marek i zarządzania biznesem.” – powiedział Piotr Kulawiński, Prezes Zarządu Redan S.A.
Sprzedaż w sieci dyskontowej Textilmarket wzrosła po trzech kwartałach o 20% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2009 i wyniosła  117,3 mln zł. Jeszcze szybciej rósł wolumen marży handlowej, bo o 23%. Najszybciej zaś – o ponad 50 % - zwiększał się zysk brutto, który wyniósł 8,8 mln zł. Jest to efekt konsekwentnej realizacji założonego planu dynamicznego rozwoju  na rynku dyskontowym.
Grupa Redan w samym tylko III kwartale uruchomiła 10 nowych placówek, a w całym roku otworzy 46 nowych sklepów. Na koniec roku br. sieć Textilmarket będzie się składała z 202 placówek.
Pozytywne zmiany widoczne są również w polskim sektorze modowym Grupy Redan. Co prawda sytuacja na rynku jeszcze negatywnie wpływa na sprzedaż, która po trzech kwartałach 2010 roku była jedynie nieznacznie wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale dynamicznie rosną realizowane marże.
Marża procentowa wzrosła o 9 pp, a wolumen wypracowanej marży (sprzedaż pomniejszona o koszt zakupu towarów) aż o 20%. Taki wynik to efekt zmiany strategii i budowa sieci sklepów multibrandowych Top Secret & Friends oraz położenia nacisku na rozwój marki Top Secret, która w minionych trzech kwartałach przyniosła Grupie Redan 84% przychodu na rynku modowym.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Redan zarobił w III kwartale 2010

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.