Wyniki Redan po trzech kwartałach br. to efekty przeprowadzonej w 2009 roku restrukturyzacji oraz systematycznie realizowanej strategii rozwoju. Grupa skupia się na budowie sieci sprzedaży, obecnie głownie dyskontów odzieżowych Textilmarket. Jednocześnie ogranicza działania, które generując koszty nie przynoszą wymiernych rezultatów.
- Uzyskany wzrost sprzedaży oraz marży handlowej jest efektem konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, tj. wdrożenia założonych zmian w zakresie strategii marek i zarządzania biznesem – powiedział Piotr Kulawiński, Prezes Zarządu Redan S.A.
Sprzedaż w sieci dyskontowej Textilmarket wzrosła po trzech kwartałach o 20% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2009 i wyniosła 117,3 mln zł. Jeszcze szybciej rósł wolumen marży handlowej, bo o 23%. Najszybciej zaś – o ponad 50 % - zwiększał się zysk brutto, który wyniósł 8,8 mln zł. Jest to efekt konsekwentnej realizacji założonego planu dynamicznego rozwoju na rynku dyskontowym. Grupa Redan w samym tylko III kwartale uruchomiła 10 nowych placówek, a w całym roku otworzy 46 nowych sklepów. Na koniec roku br. sieć Textilmarket będzie się składała z 202 placówek.
Pozytywne zmiany widoczne są również w polskim sektorze modowym Grupy Redan. Co prawda sytuacja na rynku jeszcze negatywnie wpływa na sprzedaż, która po trzech kwartałach 2010 roku była jedynie nieznacznie wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale dynamicznie rosną realizowane marże. Marża procentowa wzrosła o 9 pp, a wolumen wypracowanej marży (sprzedaż pomniejszona o koszt zakupu towarów) aż o 20%. Taki wynik to efekt zmiany strategii i budowa sieci sklepów multibrandowych Top Secret & Friends oraz położenia nacisku na rozwój marki Top Secret, która w minionych trzech kwartałach przyniosła Grupie Redan 84% przychodu na rynku modowym.
Działania te wspierane są skutecznymi kampaniami reklamowymi i promocyjnymi, zmianami w zasadach zarządzania towarem i cenami. Jednocześnie, skutecznie redukowane są koszty działania, które zmniejszyły się o 3%.
- Widzimy już wyraźne pozytywne efekty budowy sieci sklepów Top Secret&Friends. W sklepach, które działały wcześniej jako monobrandy Top Secret, po ich przebudowie sprzedaż wzrosła o 21%. W kolejnych kwartał realizacja tej strategii przełoży się już na wzrosty sprzedaży na całym rynku modowym – powiedział Piotr Kulawiński, Prezes Zarządu Redan S.A.
Redan dynamicznie rozwija także działalność zagraniczną. Po III kwartałach poziom sprzedaży marek modowych za granicą zwiększył się o 52% i osiągnął wartość 8,1 mln zł. W wyniku tego wypracowany został zysk na sprzedaży w wysokości 1,1 mln zł. Jest to efekt aktywnego rozwoju sieci za granicą.
- Obecnie na Ukrainie funkcjonuje już 20 naszych placówek, z których 8 uruchomiliśmy tylko w tym roku, a do końca 2010 roku planujemy otwarcie kolejnych 3 sklepów – powiedział Piotr Kulawiński. W tym roku Redan otworzy także pierwsze sklepy franczyzowe w Rosji. Dwa w formie monobrandów Top Secret oraz jeden multibrand Top Secret&Friends.
- Osiągnięte po trzech kwartałach 2010 roku wyniki potwierdzają słuszność przyjętej strategii rozwoju i przekonują, że prognoza zysku netto na rok 2010 zostanie zrealizowana – powiedział Piotr Kulawiński, Prezes Zarządu Redan S.A.
Po III kwartałach Grupa Kapitałowa Redan wypracowała 1,6 mln zysku netto. W analogicznym okresie roku ubiegłego spółka miała 20,2 mln zł strat. Tak radykalna zmiana wyników to efekt wzrostu przychodów ze sprzedaży o 7% do kwoty 222,1 mln zł, a przede wszystkim zwiększenie wolumenu marży handlowej o 18% przy jednoczesnej redukcji kosztów o 2%.
Wyniki Redan po trzech kwartałach br. to efekty przeprowadzonej w 2009 roku restrukturyzacji oraz systematycznie realizowanej strategii rozwoju. Grupa skupia się na budowie sieci sprzedaży, obecnie głownie dyskontów odzieżowych Textilmarket. Jednocześnie ogranicza działania, które generując koszty nie przynoszą wymiernych rezultatów. „Uzyskany wzrost sprzedaży oraz marży handlowej jest efektem konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, tj. wdrożenia założonych zmian w zakresie strategii marek i zarządzania biznesem.” – powiedział Piotr Kulawiński, Prezes Zarządu Redan S.A.
Sprzedaż w sieci dyskontowej Textilmarket wzrosła po trzech kwartałach o 20% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2009 i wyniosła 117,3 mln zł. Jeszcze szybciej rósł wolumen marży handlowej, bo o 23%. Najszybciej zaś – o ponad 50 % - zwiększał się zysk brutto, który wyniósł 8,8 mln zł. Jest to efekt konsekwentnej realizacji założonego planu dynamicznego rozwoju na rynku dyskontowym.
Grupa Redan w samym tylko III kwartale uruchomiła 10 nowych placówek, a w całym roku otworzy 46 nowych sklepów. Na koniec roku br. sieć Textilmarket będzie się składała z 202 placówek.
Pozytywne zmiany widoczne są również w polskim sektorze modowym Grupy Redan. Co prawda sytuacja na rynku jeszcze negatywnie wpływa na sprzedaż, która po trzech kwartałach 2010 roku była jedynie nieznacznie wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale dynamicznie rosną realizowane marże.
Marża procentowa wzrosła o 9 pp, a wolumen wypracowanej marży (sprzedaż pomniejszona o koszt zakupu towarów) aż o 20%. Taki wynik to efekt zmiany strategii i budowa sieci sklepów multibrandowych Top Secret & Friends oraz położenia nacisku na rozwój marki Top Secret, która w minionych trzech kwartałach przyniosła Grupie Redan 84% przychodu na rynku modowym.
Tagi: