Redan S.A.: Zysk ze sprzedaży w 2013 roku na poziomie 10,3 mln zł

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-21 | 13:30
Grupa Kapitałowa Redan opublikowała raport finansowy za 2013 r., zgodnie z którym skonsolidowane obroty wzrosły r./r. o 6,4% do 468,3 mln zł. Grupa wypracowała w tym okresie zysk netto na poziomie 3,4 mln zł. Lepsze wyniki uzyskano zarówno w części modowej i dyskontowej. Celem na 2014 r. jest zwiększenie efektywności prowadzonego biznesu.
Grupa Kapitałowa Redan w 2013 r. osiągnęła znaczącą poprawę efektywności wypracowując zysk na wszystkich poziomach rachunku wyników. - Poprawa wyników jest efektem konsekwentnego wdrażania działań optymalizujących w obu segmentach działalności Grupy. Zwiększyliśmy przychody oraz marżę handlową dzięki poprawie oferty. Jednocześnie w efekcie wdrożonego programu oszczędnościowego znacząco obniżyliśmy koszty bieżącej działalności. Takie zmiany wypracowaliśmy zarówno w części dyskontowej, jak i modowej – stwierdził Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan S.A. Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket w minionym roku uzyskała 468,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 6,4% w porównaniu do 2012 r. W tym okresie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu spadły 4,7% licząc r./r. do 186,6 mln zł.
W efekcie Grupa osiągnęła w 2013 r. zysk na sprzedaży w wysokości 10,3 mln zł, względem 10,2 mln zł straty w 2012 r. Na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) miniony rok zamknął się 4,9 mln zł na plusie, podczas gdy rok wcześniej uzyskano 28,2 mln zł na minusie. Redan w 2013 r. wypracował 3,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, w porównaniu do 27 mln zł straty netto rok wcześniej. - W naszej ocenie miniony rok był przełomowy dla Grupy Redan, która na trwałe odzyskała rentowność. W 2014 r. będziemy koncentrowali się na dalszej poprawie efektywności działania – zapewnił Bogusz Kruszyński.
W przypadku segmentu modowego obroty w 2013 r. wzrosły r./r. o 6,6% do 229 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 43,5%, co oznacza spadek o 1,9 p.p., względem poprzedniego roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zostały natomiast zmniejszone r./r. aż o 7,2%. - Wynika to przede wszystkim z ograniczenia wydatków na utrzymanie sieci sklepów, w szczególności sklepów własnych w Polsce. Wpływ na to miała renegocjacja czynszów, optymalizacja struktury zatrudnienia w sklepach oraz likwidacja nierentownych placówek – wyjaśnił Bogusz Kruszyński. W efekcie wynik osiągnięty w 2013 r. w segmencie fashion jest o 14,7 mln zł lepszy niż rok wcześniej.
W segmencie dyskontowym w 2013 r. przychody zwiększyły się r./r. o 6,5% do 239,1 mln zł. Znacznie szybciej, bo aż o 11,3% do 97,2 mln zł wzrosła marża handlowa. W ujęciu procentowym poziom wypracowanej marży handlowej zwiększył się o 1,7 p.p. do 40,6%. Jednocześnie koszty sprzedaży i zarządu, mimo wzrostu skali działania, były nawet minimalnie niższe niż rok wcześniej. Pozwoliło to osiągnąć dodatni wynik przed opodatkowaniem w wysokości 13,6 mln zł, czyli o 12,3 mln zł więcej niż w 2012 r. - Wprowadzone zmiany asortymentowe, organizacyjne oraz procesowe przyniosły spodziewane efekty. Zakładamy dalszy rozwój segmentu dyskontowego. Planujemy zwiększenie powierzchni handlowej sklepów w br. o ok. 10%. Zostanie także uruchomiony sklep on-line. - podkreślił Wiceprezes Redan SA. Jego zdaniem przyczyni się do dalszego wzrostu sprzedaży oraz rentowności sieci TextilMarket.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-06-15 do 2014-06-15

Zobacz także

Redan S.A.: Zysk ze sprzedaży w 2013 roku na poziomie 10,3 mln zł

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.