Grupa Kapitałowa Redan w 2013 r. osiągnęła znaczącą poprawę efektywności wypracowując zysk na wszystkich poziomach rachunku wyników. -
Poprawa wyników jest efektem konsekwentnego wdrażania działań optymalizujących w obu segmentach działalności Grupy. Zwiększyliśmy przychody oraz marżę handlową dzięki poprawie oferty. Jednocześnie w efekcie wdrożonego programu oszczędnościowego znacząco obniżyliśmy koszty bieżącej działalności. Takie zmiany wypracowaliśmy zarówno w części dyskontowej, jak i modowej – stwierdził Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan S.A. Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket w minionym roku uzyskała 468,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 6,4% w porównaniu do 2012 r. W tym okresie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu spadły 4,7% licząc r./r. do 186,6 mln zł.
W efekcie Grupa osiągnęła w 2013 r. zysk na sprzedaży w wysokości 10,3 mln zł, względem 10,2 mln zł straty w 2012 r. Na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) miniony rok zamknął się 4,9 mln zł na plusie, podczas gdy rok wcześniej uzyskano 28,2 mln zł na minusie. Redan w 2013 r. wypracował 3,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, w porównaniu do 27 mln zł straty netto rok wcześniej. -
W naszej ocenie miniony rok był przełomowy dla Grupy Redan, która na trwałe odzyskała rentowność. W 2014 r. będziemy koncentrowali się na dalszej poprawie efektywności działania – zapewnił Bogusz Kruszyński.
W przypadku segmentu modowego obroty w 2013 r. wzrosły r./r. o 6,6% do 229 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 43,5%, co oznacza spadek o 1,9 p.p., względem poprzedniego roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zostały natomiast zmniejszone r./r. aż o 7,2%. -
Wynika to przede wszystkim z ograniczenia wydatków na utrzymanie sieci sklepów, w szczególności sklepów własnych w Polsce. Wpływ na to miała renegocjacja czynszów, optymalizacja struktury zatrudnienia w sklepach oraz likwidacja nierentownych placówek – wyjaśnił Bogusz Kruszyński. W efekcie wynik osiągnięty w 2013 r. w segmencie fashion jest o 14,7 mln zł lepszy niż rok wcześniej.
W segmencie dyskontowym w 2013 r. przychody zwiększyły się r./r. o 6,5% do 239,1 mln zł. Znacznie szybciej, bo aż o 11,3% do 97,2 mln zł wzrosła marża handlowa. W ujęciu procentowym poziom wypracowanej marży handlowej zwiększył się o 1,7 p.p. do 40,6%. Jednocześnie koszty sprzedaży i zarządu, mimo wzrostu skali działania, były nawet minimalnie niższe niż rok wcześniej. Pozwoliło to osiągnąć dodatni wynik przed opodatkowaniem w wysokości 13,6 mln zł, czyli o 12,3 mln zł więcej niż w 2012 r. - Wprowadzone zmiany asortymentowe, organizacyjne oraz procesowe przyniosły spodziewane efekty. Zakładamy dalszy rozwój segmentu dyskontowego. Planujemy zwiększenie powierzchni handlowej sklepów w br. o ok. 10%. Zostanie także uruchomiony sklep on-line. - podkreślił Wiceprezes Redan SA. Jego zdaniem przyczyni się do dalszego wzrostu sprzedaży oraz rentowności sieci TextilMarket.
Tagi: