Organizatorzy konkursu Blog Day Wrocław – agencja Royal Brand PR i Pasaż Grunwaldzki – opublikowali raport o dolnośląskiej blogosferze. Dokument stanowi podsumowanie pięciu edycji inicjatywy, zawiera wypowiedzi ekspertów i laureatów, a także analizę badania, w którym wzięło udział ponad 100 lokalnych twórców.
Dolny Śląsk ze stolicą we Wrocławiu to prawdopodobnie trzecia, po Warszawie i Trójmieście, siła polskiej blogosfery. – W raporcie chcieliśmy pokazać to, co jest największą wartością konkursu Blog Day Wrocław, czyli różnorodność i potencjał dolnośląskiej blogosfery. Przeglądając blogi zwycięzców dotychczasowych edycji oraz wnioski dostępne w opracowanym raporcie, można się przekonać, jak ciekawy jest dorobek lokalnych twórców, ludzi o wielu pasjach i zainteresowaniach. Z dokumentu dowiemy się też, kim jest dolnośląski bloger, jak wygląda jego codzienna praca i jakie blogi czyta oraz co osiągnął uczestnicząc w konkursie – tłumaczy Agnieszka Lis, manager ds. marketingu CHR Pasaż Grunwaldzki.
Raport ukazuje listę laureatów i wyróżnionych z pięciu edycji konkursu Blog Day Wrocław, a także wypowiedzi ekspertów: Pawła Tkaczyka i Moniki Czaplickiej. Całość ubogacają wywiady z jurorami, m.in.: z Marią i Jakubem Paskami (oczekujac.pl), Martą Hennig (codzienniefit.pl) oraz dziennikarką Lucyną Róg.
Organizatorzy sporo miejsca poświęcili również badaniu z udziałem lokalnych twórców. Z opublikowanych wniosków dowiedzieć można się, że najczęściej podejmowaną formą współpracy z firmami przez dolnośląskich blogerów są testy i recenzje, a wśród planowanych zmian na platformie najczęściej wymienia się: nowy layout strony i publikacja treści video.
Z kolei najpopularniejszymi tematami podejmowanymi przez lokalnych blogerów są kulinaria (23% ankietowanych blogerów), moda oraz life-style. A do prowadzenia platformy najbardziej motywuje twórcę chęć rozwijania własnych zainteresowań.
Blog Day to konkurs na najciekawsze blogi prowadzone przez mieszkańców Dolnego Śląska. Organizowany jest od sześciu lat przez wrocławskie Centrum Handlowo-Rozrywkowe Pasaż Grunwaldzki. Za koordynacje i prowadzenie konkursu odpowiada agencja public relations Royal Brand PR.