Ciekawe wzornictwo, niepowtarzalne fasony, dbałość o detale oraz mnogość oryginalnych nadruków, rozwiązań kolorystycznych i dodatków to główne cechy, wyróżniające Rabarbar na polskim rynku mody. W krakowskiej galerii przy ulicy Pawiej 5 na poziomie +1 został otwarty pierwszy salon marki w Krakowie. Butik ma powierzchnię 80 m kw. i utrzymany jest w kolorystyce beżu oraz jasnego drewna.
Elegancja oraz proste i niebanalne fasony – tym kieruje się Barbara Chwesiuk, główna projektantka marki Bialcon. W ofercie firmy, istniejącej na rynku od 1992 r. można znaleźć zarówno stroje wizytowe, biurowe, jak również casualowe. W 2010 roku firma zdecydowała się poszerzyć swoją ofertę o dodatkową markę Rabarbar. Jest ona skierowana do osób, dla których moda stanowi wyzwanie i jest formą zabawy, eksperymentowania z różnymi stylami i konwencjami. Cechami charakterystycznymi są wzornictwo odwołujące się do polskiej kultury, zwłaszcza ludowej oraz elementy rękodzieła. Widoczne jest to zwłaszcza w linii Rabarbar Handmade. W rękodziele wykorzystywane są resztki materiałów, pozostających z produkcji odzieży.
Motywem przewodnim nowej kolekcji Rabarbar na nadchodzący sezon jesienno-zimowy jest tradycja wyrażona w postaci haftów oraz nadruków czerpanych z ludowych wzorów. Motywy te zostały połączone z takimi tkaninami, jak dzianina czy dres. W propozycjach znalazły się niestandardowe stylizacje, które łączą elementy tradycyjne, takie jak żabot w koszuli w ludowy deseń z nowoczesnymi m.in. geometrycznie pociętą skórzaną spódnicą z metalowymi suwakami. Nie zabrakło także minimalistycznych propozycji, w których wykorzystana została wełna. Kolekcja utrzymana jest w tonie obowiązujących trendów i jesiennej kolorystyki. Króluje w niej czerń i różne odcienie szarości, które zostały skontrastowane z kobaltem i bordo.
Tagi: