Prima Moda: Wyniki finansowe za I półrocze 2012 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-08-16 | 15:03
Prima Moda SA w pierwszym półroczu tego roku osiągnęła przychody w wysokości 29,009 mln zł (+7% r/r), w tym samym okresie wzrósł również zysk brutto na sprzedaży do poziomu 15,324 mln zł (+4,40%).
W okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2012 r., spółka kontynuowała działania skoncentrowane na sprzedaży detalicznej w oparciu o sieć własnych salonów sprzedaży. Przychody ze sprzedaży towarów w pierwszej połowie 2012 roku wyniosły 29,009 mln zł (w analogicznym okresie 2011 roku przychody wynosiły 27,164 mln zł). Głównymi dostawcami towaru dla Prima Moda SA są włoscy renomowani producenci.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła 52,82% i była niższa wobec porównywalnego okresu 2011 roku, co było zgodne z założeniami spółki, w związku z ograniczonym podwyższaniem cen sprzedaży towarów oraz wyższymi poziomami kursu EUR/PLN, wpływającymi na cenę ich nabycia (średni kurs dla prezentowanego okresu wyniósł w 2012 r. 4,2246 vs 3,9673 w 2011 roku).
Wyższe koszty związane z funkcjonowaniem sieci detalicznej, głównie poprzez koszty funkcjonowania sklepów, które nie osiągnęły jeszcze swojej docelowej zdolności sprzedażowej (5 otwarć pod koniec 2011 roku) oraz wcześniej wspomnianego wyższego kursu EUR/PLN przekładającego się na wyższy poziom czynszów w galeriach handlowych, wpłynęły na wzrost kosztów sprzedaży o 26% wobec 2011 roku. Równocześnie spółka podjęła działania ograniczające koszty ogólnego zarządu, co przełożyło się na ich 20% spadek r/r. Efektem wyżej opisanych czynników, był gorszy wynik operacyjny (EBIT) w H1 2012 (strata 933 tys. zł) oraz EBITDA (355 tys. zł wobec 1,183 mln zł w 2011 roku).
Spółka w pierwszym półroczu wypracowała 198 tys zł dodatnich różnic kursowych w porównaniu do 348 tys zł straty rok temu co pozwoliło osiągnąć dodatni wynik na Pozostałej Działalności Finansowej. Strata netto ukształtowała się na poziomie 940 tys zł wobec zysku 99 tys zł w H1 2011.
Podstawową działalnością spółki jest sprzedaż obuwia. Produkty Prima Moda znajdują się w segmencie tzw średnio wyższym i pochodzą od renomowanych, głównie włoskich producentów. Towary sprzedawane są poprzez sieć salonów firmowych Prima Moda. Oferta spółki obejmuje wysokiej klasy obuwie wizytowe, weekendowe i codzienne, torebki, galanterię skórzaną oraz środki do pielęgnacji obuwia. Procentowa wartość sprzedaży obuwia w stosunku do innych towarów wynosi ok. 92%. Oferta ukierunkowana jest przede wszystkim na świadomych klientów, dla których ważny jest design, wysoka jakość oferowanego obuwia jak i jego oryginalność. Obuwie prezentowane w salonach firmowych sygnowane jest marką Prima Moda.
Zobacz salony Prima Moda w centrach handlowych
Zobacz kolekcje Prima Moda
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Prima Moda: Wyniki finansowe za I półrocze 2012 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.