Targi mody w Poznaniu niezmiennie pozostają przy biznesowej formule wydarzenia. To tutaj są weryfikowane pierwsze modele kolekcji pod względem krojów, kolorów i materiałów. Przez trzy dni trwania imprezy nową ofertę zaprezentowało niemal czterysta pięćdziesiąt firm i brandów z różnych zakątków świata. Na ekspozycji pojawiły się wszystkie firmy wyróżnione w 2016 roku znakiem Polska Moda (osiemnaście firm odzieżowych, obuwniczych i jubilerskich), byli też młodzi projektanci obecni w Strefie BezliQ, a także znani zagraniczni producenci oraz dystrybutorzy, m.in. Pierre Cardin, Passigatti, Caprice, Clarks, Fly London czy Hogl.
Pierwszego dnia wydarzenia odbył się Wieczór Branżowy połączony z galą projektu Polska Moda oraz ogłoszeniem zwycięzców Złotego Medalu MTP. Na wybiegu pojawiły się modelki w nowych wzorach Paola Collection, SU, Kastor, Senso, High Fashion, Sun of Gaba, EZURI, Redi Fashion, P&V, TOVA, GETEX, Marselini, Faber, Seyes, Verssen, KOMA, Lanieri Fashion oraz Sempre. Pokaz zamknęli Ambasadorzy projektu: Rafał Maślak, Agnieszka Basińska, Alicja Chrząszcz, Katarzyna Fornalkiewicz oraz Martyna Chmielewska. Dziewczyny, wybrane drogą ogólnokrajowego castingu, zachwyciły publiczność swoim temperamentem i idealnie dobranymi sukniami. Prezentacji towarzyszył koncert na żywo w wykonaniu Mateusza Ziółko, zwycięzcy The Voice of Poland.
Ważnym punktem programu wieczornej uroczystości jest moment wręczenia nagród Złoty Medal MTP dla Salonu Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS. W tym roku statuetki zostały przyznane za produkty: COCCINÉ Home Line – zestaw do pielęgnacji skór marki Dakoma, obuwie męskie Duo Men model 706F.P.H.U. - Duo Men, podszewkę obuwiową bezchromową „Ekobio" - Garbarnia Nadarzyn, kurtkę męska model Gaston – Verssen, skórę bydlęca obuwiową „Celika Nesca” – Kemax, ramoneskę damską Monika - Tomax, skórzane paski męskie „Biznes Automatic” – Paspol, zestaw młodzieżowy „Złoty Wąż” - Zespół Szkół Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i Usług w Radomiu.
Nowością była Noc Zakupów BezliQ, gdzie wszyscy miłośnicy mody – a nie tylko branżyści – mogli znaleźć coś dla siebie w promocyjnych cenach. Zwieńczeniem eventu były pokazy mody w Sali Ziemi. Idea przypadła do gustu poznaniakom, więc planowana jest kolejna edycja, zorganizowana na jeszcze większą skalę. Jak co roku, w trakcie trwania Targów Mody Poznań, odbywały się liczne szkolenia marketingowe i sprzedażowe. Wykłady prowadzili specjaliści z marketingu, visual merchandisingu oraz sprzedaży. Uczestnicy mieli okazję, aby dowiedzieć się m.in. jak wykorzystać potencjał sklepu stacjonarnego do budowania zaangażowania w mediach społecznościowych, promować markę na YouTube i Intstagramie oraz jak zmotywować własnych sprzedawców, aby lepiej odpowiadali na potrzeby klientów.
Codziennie na wybiegu w Alei Lipowej można było zobaczyć najgorętsze trendy na najbliższe dwa sezony: koronki, sukienki i spódnice za kolano o kroju litery „A”, futra, skórzaną odzież, kapelusze z szerokim rondem i wielobarwne stylizacje dla mężczyzn. Stuprocentowa frekwencja na pokazach wskazuje na to, że właśnie takich kolekcji możemy się spodziewać w najbliższym czasie na wieszakach sklepów odzieżowych.
Kolejna edycja Targów Mody Poznań odbędzie się w dniach 29-31 sierpnia 2016 roku.