Tym samym wzrost odwiedzalności w ubiegłym roku wyniósł 3,4 procent rok do roku. 2015 był dla galerii rekordowym rokiem także pod względem komercjalizacji: pojawiły się tu 24 nowe marki i obecnie wskaźnik wynajęcia powierzchni wynosi prawie 100 procent.
Taka odwiedzalność to wynik na poziomie jednego z trzech największych centrów warszawskich. Co więcej, roczna, prawie 13-milionowa frekwencja klientów oznacza, iż każdy mieszkaniec Bielska-Białej był w Galerii Sfera ponad 75 razy, a każdy mieszkaniec regionu bielskiego – prawie 20 razy w roku (dla porównania: w przypadku centrum warszawskiego jest to zaledwie 7,5 wizyty w roku).
Doceniana przez najemców
Galeria Sfera jest fenomenem w skali kraju także pod innymi względami, na przykład wziąwszy pod uwagę liczbę najemców: 250 marek w tym obiekcie to więcej niż znajduje się niemal we wszystkich innych największych centrach handlowych w Polsce. W 2015 roku do ich grona dołączyły aż 24 nowe marki, w tym takie marki modowe, jak Hexeline, Monnari, Wólczanka, Wojas i Vissavi, czy sportowe jak 4F. Ofertę uzupełniły globalne marki z branży gastronomicznej – Burger King i Pizza Hut Express – oraz dziewiąty w Polsce i pierwszy w Bielsku-Białej salon Cortland, autoryzowany sprzedawca produktów marki Apple. W pierwszej połowie tego roku planowanych jest jeszcze pięć nowych otwarć. –
Galeria Sfera cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem nowych najemców, zarówno wśród sieciowych, jak i unikalnych konceptów – informuje Karel Zeman, szef działu asset management CBRE Global Investors, która zarządza Galerią SFERA na rzecz Funduszu ESCF II, właściciela nieruchomości. –
Liczba nowych sklepów oraz punktów usługowych i gastronomicznych, które otworzyły się tu w zeszłym roku – i otworzą w pierwszej połowie 2016 – dowodzi, że Sfera jest dla najemców najatrakcyjniejszym obiektem wśród centrów handlowych położonych w miastach średniej wielkości.
Inny przykład specyfiki Galerii Sfera to jej lokalizacja po dwóch stronach śródmiejskiej ulicy – w dwóch obiektach spiętych łącznikiem. Każdy z nich posiada odrębny parking. Zlokalizowanie w dwóch budynkach pozwala na zróżnicowanie formatów sklepów w każdym z nich, co uatrakcyjnia ofertę handlową. Dlatego (i to również jest specyfiką tego centrum) znajduje się tu dwóch operatorów spożywczych: supermarket Piotr i Paweł oraz Biedronka.
Tagi: