Powraca kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-23 | 12:03
1 lutego rozpocznie się druga edycja kampanii IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”. W ramach akcji IKEA Foundation przekazuje 1 euro na rzecz UNHCR od każdej sprzedanej żarówki LED-owej IKEA. Zebrane środki zostaną wykorzystane głównie na zakup oświetlenia do obozów dla uchodźców na całym świecie, które znacznie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz warunków życia przebywających tam osób. Fundusze będą też przeznaczone na tworzenie i wdrażanie rozwiązań wykorzystujących energię ze źródeł odnawialnych, a także rozwój edukacji w tych obozach.
Według danych UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców) w ubiegłym roku liczba uchodźców, osób ubiegających się o status uchodźcy oraz przesiedlonych wewnętrznie przekroczyła 50 milionów. To najwięcej od czasów II wojny światowej, a takich ludzi będzie przybywać ze względu na eskalację konfliktów zbrojnych przede wszystkim w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Pod opieką UNHCR pozostaje 13 milionów uchodźców, z czego około połowę stanowią dzieci.
Osoby te straciły cały dorobek swojego życia i niejednokrotnie musiały szukać schronienia poza granicami kraju, w obozach, w których panują bardzo trudne warunki. Dotarcie tam oznaczało wielodniową, wyczerpującą wędrówkę, często z dziećmi. W obozach brakuje światła i prądu, co znacznie wpływa na bezpieczeństwo oraz sprawia, że życie zamiera tam po zmroku. Globalna kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców obozów dla uchodźców – pozwoli na zakup niezbędnego oświetlenia, dając im szansę na lepszą przyszłość.
O tym, jak ważne jest światło, opowiada Amer, który przebywa w obozie dla uchodźców Al Azraq w Jordanii razem z czworgiem rodzeństwa i rodzicami. Przybył tu, uciekając przed okrucieństwami wojny domowej w Syrii, która pozostawiła straszne wspomnienia - Mój 15-letni brat Eyad przeżywa traumę związaną z tym, co wydarzyło się w Syrii. Szczególnie przerażająca dla niego jest noc, a możliwość włączenia światła i sprawdzenia, co wywołało hałas, bardzo by mu pomogła. W nocy słychać różne odgłosy, a niektóre z nich przypominają koszmar z przeszłości.
W podobnej sytuacji co Amer znalazła się Esaf, która mieszka w obozie Al Azraq razem z 7-osobową rodziną. Dla niej światło jest niezbędne, aby zacząć normalnie żyć - Światło pomogłoby nam z trzech powodów – po pierwsze, przestalibyśmy się bać, szczególnie dzieci. Po drugie, umożliwi im naukę po zmroku. Po trzecie, daje nam możliwość spotykania się z przyjaciółmi. Myślę, że światło może nam przywrócić na nowo nasze życie.
W ramach akcji „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” IKEA Foundation przekazuje 1 euro na rzecz UNHCR od każdej sprzedanej żarówki LED-owej IKEA. Tegoroczna, druga edycja kampanii potrwa od 1 lutego do 28 marca. Zebrane środki zostaną wykorzystane głównie na zakup oświetlenia do obozów dla uchodźców na całym świecie, które znacznie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz warunków życia przebywających tam osób. Fundusze będą też przeznaczone na tworzenie i wdrażanie rozwiązań wykorzystujących energię ze źródeł odnawialnych, a także rozwój edukacji w tych obozach.
- Brak światła w obozach dla uchodźców to ogromny problem – uniemożliwia lub czyni niebezpiecznym wykonywanie nawet najprostszych czynności, takich jak pójście do toalety czy czerpanie wody. Po zmroku dzieci nie mogą się uczyć, a dorośli pracować oraz spotykać się z rodziną i przyjaciółmi. Dzięki zaangażowaniu w kampanię »Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców« wspólnie możemy sprawić, by czuli się bezpieczniej, a ich życie stało się odrobinę łatwiejsze i bliższe normalności – powiedziała Katarzyna Balashov, deputy PR manager w IKEA Retail w Polsce.
Kampania „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” została zorganizowana po raz pierwszy w 2014 roku. Polacy bardzo aktywnie zaangażowali się w akcję – polskie sklepy IKEA zebrały ponad 121 tysięcy euro. Globalnie udało się zgromadzić i przekazać 7,7 miliona euro. Dzięki współpracy IKEA Foundation z UNHCR fundusze zostały przeznaczone m.in. na pomoc ponad 11 tysiącom uchodźców z Syrii, która obejmowała dostarczenie do obozów lamp oraz ulicznych świateł solarnych.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-05-08 do 2015-05-17

Powraca kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.