Marka Reserved, według aktualnych danych Google Trends, jest jedną z najchętniej wyszukiwanych marek odzieżowych w polskim Internecie. Sam e-sklep reserved.com w ocenie polskich internautów jest najpopularniejszym sklepem „monobrandowym”*. Miesięcznie odwiedza go ponad 1,5 mln unikalnych użytkowników, którzy generują około 23 mln odsłon. W ciągu dwóch lat swojej działalności, e-sklep Reserved zdobył ponad 270 tys. klientów, którzy dokonali zakupów on-line.
Obszar e-commerce stanowi ważny element w działalności LPP, który nieustannie się rozwija. W ciągu dwóch lat udało się nawiązać współpracę z wieloma firmami, które aktywnie wspierają działalność e-sklepu (m. in. Accenture, Criteo, Google, Facebook). Ponadto, flagowa marka LPP otworzyła także swoje sklepy on-line na rynkach zagranicznych: w Niemczech i Czechach. W planach ma również utworzenie kolejnych e-sklepów na Słowacji i Węgrzech. W I kwartale 2015 roku całkowita sprzedaż internetowa stanowiła 1,8% udziału w sprzedaży grupy.
Obecnie działalność e-commerce stanowi coraz istotniejszy kanał sprzedaży w branży ‘fast fashion’. Firmy odzieżowe traktują e-commerce jako naturalne dopełnienie tradycyjnej sprzedaży w centrach handlowych. Oczywistą przewagą sklepów on-line jest ich dostępność dla klienta 7 dni w tygodniu przez 24 godziny. Rozwój tego kanału dystrybucji traktowany jest jak dodatkowy sposób dotarcia do obecnych oraz nowych klientów. Ponadto z obserwacji nawyków konsumenckich wynika, że sprzedaż internetowa coraz częściej wspiera także działanie salonów stacjonarnych. Klienci przed wizytą w sklepie mogą zapoznać się z pełną ofertą danej marki, a następnie, będąc w salonie, przymierzyć wcześniej wybrane produkty - to tzw. efekt ROPO (research on-line / purchase offline).
* za: Rzeczpospolita, raport „Polskie e-zakupy”, kwiecień 2015r.
Tagi: