Ponad 2 mld zł sprzedaży i dynamiczny rozwój sieci LPP w I półroczu 2015 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-08-21 | 12:05
W pierwszych dwóch kwartałach 2015 roku spółka LPP SA, właściciel pięciu popularnych marek odzieżowych (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay), wypracowała 2,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, osiągając 100 mln złotych zysku netto. Spółka kontynuowała ekspansję zagraniczną, otwierając m.in. pierwsze salony Reserved w Egipcie, Kuwejcie i Katarze oraz trzy kolejne salony w Niemczech. Do końca roku sklepy Reserved będą obecne już w 17 krajach.
Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-czerwiec 2015 roku wyniosła 2 294 mln zł, czyli o 8% więcej w ujęciu rocznym. W analizowanym okresie spółka dynamicznie rozwinęła swoją sieć sprzedaży. W I półroczu LPP uruchomiło 78 salonów o łącznej powierzchni około 56 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do 778 tys. m kw. (1 594 sklepów), czyli o 16% rok do roku.
Najwięcej otwarć nowych salonów marek LPP w I półroczu 2015 roku miało miejsce w Polsce, gdzie sieć sprzedaży powiększyła się o 30 tys. m kw. Dynamiczny wzrost powierzchni, o 8 tys. m kw., nastąpił także w innych krajach Europy między innymi dzięki przyśpieszeniu rozwoju w Rumunii, gdzie tylko w II kwartale otwarto 8 sklepów o łącznej powierzchni prawie 6 tys. m kw.
- W kolejnych kwartałach planujemy wzrost sprzedaży powyżej 10% przy ścisłej kontroli kosztów. Jednocześnie będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17%, a na rozwój sklepów  przeznaczymy około 390 mln złotych – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. - W 2016 roku chcemy zwiększyć powierzchnię o około 15%. Katalizatorem wzrostu będzie natomiast debiut nowej marki, rozwój Reserved na zasadzie franczyzy na Białorusi i w Kazachstanie oraz dalszy rozwój sieci w Niemczech i na Bliskim Wschodzie – dodaje.
W I półroczu spółka LPP rozpoczęła ekspansję w nowym regionie. We współpracy z lokalnym franczyzobiorcą otwarto salony Reserved w Egipcie, Katarze i Kuwejcie, a we wrześniu br. planowany jest debiut marki w Arabii Saudyjskiej. Tym samym na koniec bieżącego roku sklepy Reserved będą już 17 krajach na 3 kontynentach.
W 2015 roku LPP koncentruje się także na rozwoju w Niemczech, pierwszym dla spółki rynku w Europie Zachodniej. W I półroczu sieć marki Reserved zwiększyła się z czterech do siedmiu salonów. Wszystkie placówki mają ponad 2 tys. m kw i otwierane są w atrakcyjnych lokalizacjach. W III kwartale firma otworzy kolejne salony: jeden przy prestiżowej ulicy w Lipsku i drugi – flagowy w Stuttgarcie.  
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) wzrosły w I półroczu 2015 roku o 0,5%, dzięki wysokim wynikom w maju i czerwcu. Po czterech kwartałach ujemnych dynamik, w II kwartale 2015 roku LFL zwiększyły się o 1,5%. W tym okresie wszystkie marki LPP osiągnęły dodatnie wyniki LFL.
Mimo sytuacji politycznej w Rosji i na Ukrainie, dynamika sprzedaży w tych krajach pozostała dwucyfrowo dodatnia. Rozwój sieci LPP na tym obszarze jest wstrzymany między innymi ze względu na wysokie ryzyko kursowe.
Spółka ograniczyła koszty operacyjne dzięki mniejszym wydatkom na marketing oraz redukcję kosztów usług obcych. Koszty funkcjonowania sklepów własnych w I półroczu 2015 roku zmniejszyły się o 16% w przeliczeniu na m kw. między innymi dzięki renegocjacjom czynszów w Polsce, Rosji i na Ukrainie. Wspomniane działania zmierzające do redukcji kosztów pozwoliły na wypracowanie w Grupie LPP wysokiego zysku netto za I półrocze 2015 roku na poziomie 99,3 mln zł. 
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-12-05 do 2015-12-06

Ponad 2 mld zł sprzedaży i dynamiczny rozwój sieci LPP w I półroczu 2015 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.