Grupa Auchan obecna w 13 krajach i zatrudniająca 240 tysięcy pracowników na całym świecie obsługuje 1,4 miliarda klientów w 490 hipermarketach, 738 supermarketach, 1487 sklepach osiedlowych, 289 galeriach handlowych oraz różnorodnych instytucjach bankowych. Obecnie, Auchan jest drugą co do wielkości grupą dystrybucyjną we Francji i jedenastą na świecie.
Potrzeba redukcji kosztów i podwyższenia wydajności
Jedną z przyczyn wdrożenia było bezpieczeństwo i higiena, dodatkowym argumentem okazała się powszechność stosowania wideokomunikacji i wygoda. Niemniej, podstawową przyczyną był fakt, że dystrybucja towarów na tak szeroką skalę wymaga ich szybkiego obrotu. Dla Auchan skuteczne zarządzanie dostawami staje się coraz trudniejsze w miarę jak rośnie liczba kolejnych placówek handlowych w sieci. Powstaje potrzeba produkcji "na czas", sprawnych dostaw i uzupełnienia zaopatrzenia oraz wymian pomiędzy sklepami.
Aby sprostać tym wyzwaniom, Auchan stworzył program pt: "Synergia". Przewidywał on regularne zebrania kierownictwa sklepów i poszczególnych działów w centrali każdego regionu, umożliwiające wymianę pomysłów i podejmowanie działań w zakresie zamówień, sprzedaży i promocji.
Jednakże zebrania takie były kosztowne, czasochłonne i trudne w organizacji. Zarząd grupy, mając na uwadze większą wydajność, redukcję kosztów oraz obniżenie śladu węglowego podjął decyzję o zastosowaniu rozwiązań wideokonferencyjnych.
Spełnienie głównych kryteriów
Eric Roland, kierownik działu współpracy w oddziale ITC Auchan, przygotował zapytanie ofertowe zawierające pięć głównych kryteriów wyboru, jakie musiało spełniać rozwiązanie wideokonferencje. Kryteriami były następujące: wydajność, skalowalność, interoperacyjność oraz jakość i prostota użytkowania.
Wybrano firmę Polycom®, która najlepiej spełniała te kryteria. Grupa Auchan była szczególnie pod wrażeniem redundancji architektury, atrakcyjności rozwiązania HDX Media Center oraz jakości rozwiązań telepresence wysokiej rozdzielczości.
- Wideokonferencje stanowiły oczywisty wybór dla Grupy a naszą uwagę zwróciło rozwiązanie Polycom Media Center, zachwycające wysoką rozdzielczością, doskonałym dźwiękiem oraz świetnym wzornictwem - tłumaczy Roland.
Zespół Auchan ICT był również pod wrażeniem zdolności interpersonalnych oraz profesjonalizmu zespołów handlowych i technicznych Polycom, jak również partnerów firmy Comiris i G2J.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o centrach handlowych Auchan
Tagi: