W okresie styczeń – maj przychody polskich sklepów sieci Coccodrillo wyniosły 54,13 mln zł i były o 3% wyższe od zanotowanych w analogicznym okresie poprzedniego roku. W samym maju wyniosły 13,05 mln zł i były o 3% niższe niż rok wcześniej. Spadek jest efektem tego, że grupa przeprowadziła mniej akcji promocyjnych niż przed rokiem, co jednak będzie miało pozytywny wpływ na osiągnięte marże.
W polskim kanale e-commerce spółka zanotowała w maju 0,93 mln zł przychodów – to o 4% mniej niż przed rokiem. Od początku roku przychody w tym kanale sprzedaży wzrosły o 19% do 5,61 mln zł.
Wynik osiągnięty w maju jest zgodny z naszymi założeniami. Zarówno w przypadku sklepów stacjonarnych, jak również internetu, wynika on z mniejszej liczby promocji niż przed rokiem, kiedy zmniejszaliśmy stan magazynów. Obecnie koncentrujemy się na promowaniu najnowszych kolekcji, co będzie mieć korzystne przełożenie na osiągane marże
– skomentował prezes Marek Dworczak.
Na koniec I kwartału tego roku sieć sklepów Coccodrillo na świecie liczyła już 489 punktów handlowych (z czego 246 w Polsce). To o 43 sklepy więcej niż rok wcześniej. Równocześnie rentowność sprzedaży w grupie wzrosła w I kwartale do 2,35% wobec 1,93% w analogicznym okresie poprzedniego roku.