Silny wzrost ekonomiczny wraz z relatywnie małą ilością międzynarodowych
sieci handlowych – te właśnie czynniki spowodowały, że Niemcy znalazły
się na czele rankingu ekspansji międzynarodowych sieci handlowych w roku
2011 - wynika z najnowszego raportu CB Richard Ellis „Aktywność sieci handlowych w regionie EMEA”.
Polska jest obecnie drugim najpopularniejszym rynkiem dla sieci handlowych w całym regionie – ponad 33% pytanych detalistów ma zamiar otworzyć tu nowe sklepy lub rozszerzyć ofertę już istniejących. Niemcy zachowały swoją wiodącą pozycję jako najbardziej atrakcyjny rynek dla detalistów w całym regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki (EMEA). Jak podaje najnowszy raport firmy CB Richard Ellis, międzynarodowego doradcy do spraw nieruchomości - 41% wszystkich sieci handlowych planuje otwarcie na rynku niemieckim nowych sklepów.
Na trzecim miejscu w rankingu znalazła się Francja (33%), na czwartym Hiszpania (30%), a Wielka Brytania (29%) zamyka wielką piątkę planowanych ekspansji.
Polska jest głównym celem ekspansji sieci handlowych wśród rynków wschodzących, posiada pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. Nasz kraj w regionie wyróżnia przede wszystkim silna gospodarka oraz stosunkowo mała liczba najlepszej jakości powierzchni handlowych. Rosja i Czechy znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu, zajmując odpowiednio 6 i 7 pozycję. Lista 20 najpopularniejszych rynków obejmuje także Węgry, Bułgarię, Rumunię, Turcję, Ukrainę, Słowację oraz Chorwację.
CB Richard Ellis przewiduje, że trend dotyczący ekspansji na nowe rynki będzie się utrzymywał w związku z poszukiwaniem przez detalistów nowych możliwości rozwoju oraz wzrostu dochodów, jak również z faktem ograniczonych możliwości rozwoju na rynkach rodzimych.
Najnowszy raport CB Richard Ellis How Active are Retailers in EMEA? - Aktywność sieci handlowych w regionie EMEA – analizuje nastawienie oraz plany ekspansji 212 wiodących międzynarodowych sieci handlowych w przyszłym roku. Raport został opracowany na podstawie wywiadów przeprowadzonych latem 2010 roku.
Przed końcem 2011 roku międzynarodowe sieci handlowe planują poszerzenie swojej oferty oraz otwarcie nowych sklepów w 38 krajach regionu EMEA, co odzwierciedla ich ambitne plany ekspansji. Podczas, gdy główne rynki Europy Zachodniej cieszą się nadal zasłużoną popularnością, reprezentując 7 krajów z pierwszej dziesiątki rankingu, wielu detalistów planuje również rozwój na rynkach wschodzących. W pierwszej dwudziestce rankingu połowa krajów to rynki wschodzące. Ponad 41% wszystkich sieci handlowych planuje rozwój w co najmniej jednym kraju Europy Środkowo-Wschodniej, a plany 39% detalistów obejmują również Europę Południową.
20 najbardziej popularnych kierunków ekspansji sieci handlowych
Czytaj cały raport [ENG]
Tagi: