Polacy lansują się na zakupy w centrach handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-06-02 | 11:27
Teraz wyjście na zakupy, szczególnie te w centrum handlowym, zobowiązuje. Klienci największych centrów handlowych przed wyjściem z domu dokładnie analizują swoje modowe stylizacje, a zestawy, które mają na sobie bynajmniej nie są dziełem przypadku. Na zakupy chodzi się teraz… dla lansu, samo kupowanie schodzi na drugi plan.
Ten nowy trend stał się przedmiotem badań naukowców z Uniwersytetu Śląskiego, którzy zapytali klientów centrów handlowych, w jakim celu odwiedzają galerie handlowe. Wyniki są zaskakujące – aż 66% badanych przyznaje, że do centrów handlowych chodzi nie na zakupy, a po to, żeby pochwalić się stylem życia. Najchętniej pokazujemy, w co jesteśmy ubrani – 73% badanych, 13% lubi chwalić się sprzętem elektronicznym, a 6% tym, że spędza czas w kawiarniach i restauracjach.
Rewie mody w galeriach handlowych
Pasaże w centrach handlowych coraz częściej przypominają wybiegi na pokazach mody. Dziś, zamiast śledzić trendy i modowe nowinki w gazetach czy internecie, wystarczy przejść się do galerii handlowej obserwować stylizacje klientów. I robi tak coraz więcej osób – badania GFK Polonia wskazują, że aż 34% Polaków wiedzę o modzie czerpie z podglądania innych osób, a 28% odwiedza w tym celu wystawy  i odwiedza sklepy. Przyczyny tego zjawiska wyjaśnia dr. ds. marketingu Silesia City Center, Marta  Drzewiecka: – Centra handlowe stały się naturalną przestrzenią publiczną i odpowiednikiem centrów miast. Nic więc dziwnego, że klienci chcą się jak najlepiej prezentować. Dopinguje ich dodatkowo otoczenie sklepów prezentujących najnowsze trendy i kolekcje – mówi.
Z pasażu na bloga
Powstał już nawet street fashion blog, Silesia Style, na którym od niemal roku ukazują się zdjęcia klientów największego centrum handlowego na Śląsku, Silesia City Center. – Wszystko wskazuje na to, że alejki Silesia City Center to najmodniejsze ulice na Śląsku. Pierwszy rzut oka na zdjęcia, które robią nasi fotografowie, wystarcza, żeby zorientować się, co w tym sezonie będzie najmodniejsze. Trzeba przyznać, że klienci Silesii mają doskonałe wyczucie stylu i natychmiast reagują na każdą modową nowość. Widać to doskonale na blogu – mówi Anna Tobor, jedna z redaktorek bloga.
Do tej pory blogi street fashion pokazywały, jak sama nazwa wskazuje, modę ulicy. Blog Silesia Style to pierwszy w Polsce blog, który pozwala śledzić to, jak klienci ubierają się na zakupy. – To kolejny sygnał, że centra handlowe przejmują funkcję ulic i centrów miast. Kiedyś, żeby podpatrzeć, co jest w modzie chodziło się na spacer po centrum miasta, dziś  chodzi się do centrów handlowych – wyjaśnia Drzewiecka.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesia City Center
Zobacz wszystkie sklepy w Silesia City Center
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Polacy lansują się na zakupy w centrach handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.