Podsumowanie roku 2016 w Focus Park Rybnik

2017-03-30 | 18:00

Rozwój, dostosowania, remonty i innowacje: eko, dekor oraz smart. Tak można w największym skrócie podsumować ubiegły 2016 rok w galerii Focus Park w Rybnik – mówi Sonia Kostecka, dyrektor galerii zarządzanej przez Grupę APSYS.

Po 9 latach funkcjonowania galerii, a także po przebudowach lokali handlowych, które wykonaliśmy w 2012 roku, nadszedł czas na odświeżenie i ujednolicenie wizerunku galerii, jej wyglądu zewnętrznego, a także dostosowanie pomieszczeń sanitarnych do najnowszych trendów. W większym niż dotąd zakresie udało się również przeprowadzić modernizację oświetlenia galerii, tym samym ograniczając zużycie energii elektrycznej oraz poprawiając jakość oświetlenia.

Obok prac remontowanych i modernizacyjnych widocznych dla klientów gołym okiem, rozszerzyliśmy również strefę bezpłatnego dostępu do Internetu, która obejmuje całą galerię. Dzięki temu klienci mogą  korzystać z Internetu z każdego poziomu handlowego galerii sprawdzać aktualne promocje oraz wydarzenia.

Wisienką na torcie były akcje marketingowe, których głównymi bohaterami były postaci z Gwiezdnej Sagi, z bajek: Angry Birds, SpongeBob, Pokemony i wiele innych. Były również eventy, które zwłaszcza przy imprezach cyklicznych, takich jak festiwal kabaretowy Ryjek Park, kiermasze świąteczne, prezentacje drużyny żużlowej KS ROW Rybnik czy koncerty uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej w Rybniku, cieszą się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem.

Uważam, że w ubiegłym roku udało nam się zrobić kolejne kroki naprzód. To nie tylko niezbędna modernizacja, ale także wyraźny rozwój. Nasza pozycja w Rybnickim Okręgu Węglowym, który obejmuje Rybnik, Jastrzębie Zdrój, Żory, Racibórz i Wodzisław Śląski, jest niekwestionowana i zamierzamy ją utrzymywać.

Największym wyzwaniem, z jakim musieliśmy zmierzyć się w ubiegłym roku, było zakończenie współpracy z operatorem spożywczym – delikatesami Alma, które nastąpiło w październiku. Od tego czasu trwają intensywne rozmowy i negocjacje z innymi operatorami. Jest to dość skomplikowany proces, gdyż każda z firm  musi wziąć pod uwagę warunki techniczne, aby koncept sklepu przystosować do obecnej powierzchni handlowej. Liczymy, że w niedługim czasie będziemy mogli zaprezentować mieszkańcom Rybnika nową ofertę.

Wymiana oświetlenia na LED

Głównym celem wymiany oświetlenia metalohalogenowego na oświetlenie w technologii LED było: obniżenie kosztów zużycia energii elektrycznej, poprawa barwy światła w częściach wspólnych oraz zwiększenie i utrzymanie równomierności oświetlenia w pasażach handlowych. W sumie wymieniono ponad 800 źródeł światła oraz opraw, m.in. oświetlenia podstawowe, boczne, dekoracyjne, oświetlenie w ciągach komunikacyjnych prowadzących na poziomy parkingowe oraz oświetlenie ewakuacyjne na wszystkich 3 poziomach galerii. W efekcie obniżono dzienne zużycie energii elektrycznej z 91 kWh do 33 kWH, a więc prawie trzykrotnie. Wydłużyła się również żywotność żarówek oraz opraw, ograniczając awaryjność i obniżając koszty eksploatacji. Poprawiła się również estetyka galerii. Jest to kontynuacja prac z 2015 roku, które związane były z wymianą oświetlenia zewnętrznego – między innymi w witrynach reklamowych – oraz wymianą oświetlenia na najwyższym poziomie parkingowym. Dzięki tym zmianom Focus Park stał się jeszcze bardziej ekologiczny i nowoczesny. Ale na tym nie poprzestaniemy, w tym roku planujemy kontynuować prace związane z wymianą oświetlenia na terenie zewnętrznym naszego centrum.

Remont toalet

W ubiegłym roku wyremontowaliśmy w sumie 11 pomieszczeń sanitarnych oraz przystosowaliśmy do najnowszych standardów 3 pokoje dla rodzica z dzieckiem.

W toaletach dla kobiet, mężczyzn oraz dla osób niepełnosprawnych przeprowadziliśmy remont związany z wymianą kasetonów sufitowych, montażem zabudów z lustrami podświetlanymi oświetleniem LED, wymianą kabin sanitarnych, suszarek do rąk, blatów wraz z armaturą, dokonano również wymiany wszystkich drzwi wejściowych do toalet. Dzięki ciekawym grafikom dekoracyjnym umieszczonym w nowo podświetlanych witrynach szklanych toalety nabrały nowoczesnego i oryginalnego wyglądu.

Zmodernizowaliśmy również pokoje przeznaczone dla rodzica z dzieckiem, tworząc przyjazne miejsce, w którym można zaopiekować się dzieckiem w komfortowych warunkach. Wejście do tych pokoi jest monitorowane i zabezpieczone wideodomofonami, dzięki czemu pracownik ochrony ma kontrolę nad osobami, które korzystają z owych pomieszczeń. Największy z pokoi wyposażony został m.in.  dodatkową umywalkę przystosowaną dla dzieci, mikrofalówkę i podgrzewacz do mleka.

Ściany w korytarzach prowadzących do toalet zostały odświeżone i częściowo pokryte tapetami z nowoczesnym dekorem. Wymianie uległy również projekty graficzne w podświetlanych witrynach reklamowych w strefie toalet

Odnowienie ciągów komunikacyjnych oraz toalet to zabieg, który nie tylko wpłynął na wygodę klientów centrum handlowego, ale również na jego wizerunek.

Logotypy galerii, witryny reklamowe oraz linia kreatywna

Wymiana liter blokowych znajdujących się na elewacji budynku oraz logotypów nad głównymi wejściami do galerii znacząco poprawiła prezencję galerii  i jest ona widoczna z każdej strony miasta. Wymiana liter blokowych obejmowała 7 kompletów, natomiast okrągłe logotypy to zestaw: 4 sztuki o średnicy 1,6 m, oraz 1 sztuka o średnicy 4,6 m, rozświetlone nowoczesnym źródłem światła LED, które wpływa na zmniejszenie zużycia energii elektrycznej. Dzięki temu galerii Focus Park góruje nad miastem i przypomina o sobie mieszkańcom Rybnika.

Focus Park jest modnym, nowoczesnym centrum z dopasowaną ofertą odpowiadającą codziennym potrzebom mieszkańców. Jest to miejsce, gdzie klienci mogą spotkać swoich przyjaciół, zrobić zakupy, spędzić miło czas. Centrum jest także miejscem spójnym z charakterem miasta, a Focus Park to nie tylko moda. Zgodnie z przeznaczeniem galerii w drugiej połowie 2015 roku została zmieniona linia kreatywna Focus Park, aby jeszcze bardziej podkreślić charakter galerii. Wprowadzona grafika podkreśla nazwę – Focus Park, wprowadzono charakterystyczne tła odwołujące się do parków i terenów zielonych, nieco futurystyczne i nowoczesne, co podkreśla koncepcję Focus Parku jako modnego miejsca, na którego tle znajdują się modni i piękni modele. Cała kompozycja jest dynamiczna, nowoczesna i silna. Nadaje Centrum Focus Park unikalny, nowy charakter, bardziej widoczny w przestrzeni miejskiej. Nowa linia kreatywna została zaprezentowana m.in. w podświetlanych witrynach reklamowych na elewacji obiektu. Witryny zostały oświetlone w technologii LED.

Malowanie galerii

W wyniku eksploatacji obiektu, dostosowań budowlanych, bieżących napraw i zmian w galerii nadszedł czas na generalne malowanie i odświeżenie. W pierwszym etapie udało się naprawić wszelkie niedoskonałości, pęknięcia, zabrudzenia, zacieki i pomalować całość galerii wraz z poziomami parkingowymi, korytarzami oraz strefą dostaw. Budynek odzyskał swój blask i cieszy oko harmonią barw i kształtów.

W drugim etapie, który jeszcze przed nami, zajmiemy się malowaniem kasetonów sufitowych w korytarzach komunikacyjnych .

Rozbudowa sieci wi-fi

Dla większego komfortu klientów galerii oraz ze względu na coraz to nowsze aplikacje, sposoby promocji i marketingu stosowane wśród najemców rozszerzyliśmy sieć bezpłatnego wi-fi, tak aby obejmowała swoim zasięgiem cały teren pasażu centrum handlowego, a nie jak dotychczas , jedynie strefę restauracyjną.

To zabieg bardzo ważny dla wielu sklepów, które wprowadzają usługi omnichannel, czyli wielokanałowego dostępu do produktów i usług. Coraz więcej sklepów sieciowych organizuje promocje, rabaty, akcje sprzedażowe dla klientów, którzy przychodzą do sklepów stacjonarnych. Bezpłatne wi-fi zapewnia również łatwy dostęp do informacji na temat produktów, pozwala doczytać szczegóły, które czasami nie są dostępne na opakowaniu, sprawdzić opinie na forach internetowych etc.

Wybrane sklepy oferują również pewne preferencyjne warunki sprzedaży, lepsze ceny, bony, punkty rabatowe dla klientów kupujących online. Coraz częściej widzimy więc klientów kupujących towary online na terenie galerii, a następnie odbierających je w sklepach stacjonarnych. Bezpłatne wi-fi wychodzi naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów naszych najemców.

Kolejnym działaniem jest wdrażanie aplikacji rabatowych takich jak np. Qpony.pl, dzięki którym klienci mogą otrzymywać promocje, kupony, rabaty, zniżki na towary i usługi na terenie naszej galerii. Widzimy dynamiczny rozwój zakupów przy pomocy smartfona i pragniemy włączać się w najnowsze trendy, aby każdy klient miał możliwość korzystać z tych najnowszych możliwości.

Podsumowanie

Rok 2016 w Focus Park upłynął pod znakiem intensywnych prac remontowych, które przyniosły zupełne odświeżenie wizerunku galerii. To zmiany widoczne gołym okiem: jakość materiałów, kolor, światło i nowy wymiar przestrzeni. Rozszerzenie sieci bezpłatnego internetu to wejście w technologie smart, które są coraz bardziej pożądane i poszukiwane przez klientów galerii i których zapewnienie stanowi ważny element udanych zakupów. Dzięki nim galeria Focus Park staje się miejscem jeszcze chętniej odwiedzanym przez osoby, które dzięki swojemu smartfonowi potrafią więcej.

Miniony rok był też rekordowy pod względem obrotów, galeria odnotowała 5,6% wzrost w stosunku do roku 2015, który również był rekordowy. Utrzymanie poziomu frekwencji na tym samym co w roku ubiegłym poziomie, czyli 5,5 mln gości, również uważamy za duży sukces, biorąc pod uwagę nieobecność jednego z głównych najemców, czyli operatora spożywczego. Na te fantastyczne wyniki z pewnością wpłynęły różnorodne eventy i akcje marketingowe, których w tym roku było ponad 20, jak też prace inwestycyjne, których zadaniem było polepszenie komfortu klientów dokonujących zakupów, jak również wprowadzenie nowych marek: Gatta, Crocodrillo, Teleakces, E-Smoking.

Trudną decyzją było zakończenie współpracy z delikatesami Alma, ale liczymy, że zmiany, jakie nastąpią, przyniosą nowe korzyści klientom galerii. Ze swojej strony pracujemy intensywnie, aby otwarcie nowego sklepu spożywczego miało miejsce w jak najkrótszym czasie i na warunkach najkorzystniejszych dla naszych klientów. Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mieli w tej sprawie dobre wiadomości do zakomunikowania.

Sukces akcji marketingowych na terenie galerii pokazuje, że Focus Park jest ważnym miejscem dla społeczności lokalnej i regionalnej, miejscem wydarzeń kulturalnych i sportowych, odwiedzanym przez celebrytów, aktorów, sportowców, przyciągającym cyklicznie i na co dzień coraz więcej osób chcących nie tylko zrobić zakupy, ale dobrze spędzić czas. Myślę, że udaje nam się tworzyć takie miejsce i pozycja Focus Park w Rybniku na mapie handlowej jest z roku na rok coraz mocniejsza, a marka bardziej rozpoznawalna.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Focus Park Rybnik

Podsumowanie roku 2016 w Focus Park Rybnik

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.