Poczta Polska: w IV kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 30% paczek więcej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-22 | 12:00
Poczta Polska, operator paczkowy, dostarczyła w czwartym kwartale 2014 roku o blisko 30% więcej paczek niż w tym samym okresie 2013 roku. Tuż przed świętami przez sortownie Poczty Polskiej przechodziło dziennie kilka milionów paczek i przesyłek z prezentami.
Polacy jeszcze nigdy nie kupowali w sieci tak dużo jak w czwartym kwartale 2014 roku. Przykładowo, w ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12) Poczta obsługiwała prawie dwa razy więcej paczek niż zwykle. Liczby te oddają sukcesywny wzrost rynku e-handlu w Polsce. Z roku na rok Polacy coraz chętniej zamieniają tradycyjny koszyk sklepowy na wirtualny. Ponad 80%. Polaków posiadających dostęp do sieci kupiło choć część prezentów przez internet.
– W 2015 roku spodziewamy się około 20 procentowego wzrostu rynku zakupów w sieci. Poczta na rynku dostaw towarów kupionych i sprzedanych on-line już rośnie szybciej niż rynek. Korzystamy na dynamicznie rosnącym rynku e-commerce. To także wynik naszej ekspansji sprzedażowej i pozyskiwania nowych klientów. Sprzyjają temu między innymi zmiany w sieci placówek i dłuższe godziny otwarcia – w dużych miastach do 21.00 – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rozwój segmentu paczkowego (KEP). Jedną z głównych barier przy zakupach online są kwestie związane z zaufaniem do powodzenia procesu zdalnego zakupu towaru.
– Zaufanie do operatora przekłada się wprost na biznes sklepów internetowych ponieważ dzięki terminowej dostawie towaru cieszą się one nieposzlakowaną opinią sprawnego organizatora dostawy – mówi Marek Lekki, członek zarządu ARC Rynek i Opinia komentując zrealizowane w grudniu 2014 badania „Proces zakupu usług KEP". – 2/3 badanych klientów indywidualnych deklaruje pełne zaufanie do Poczty Polskiej jako dostawcy przedmiotów kupionych on-line. Dla klientów wybór Poczty Polskiej jest intuicyjny i ma charakter „naturalnego odruchu", co świadczy o ugruntowanym zaufaniu do firmy. Mamy tutaj więc do czynienia z przeniesiem pozytywnych cech narodowego operatora pocztowego na dany sklep internetowy – dodaje.
Klienci wybierający operatora logistycznego najczęściej zwracają uwagę na terminowość i ceny. Od operatora logistycznego wymagają elastycznej oferty dostarczania paczek. Doceniają także serwis paczkowy dający pełną wiedzę on-line o przesyłanym produkcie.
- Sieć placówek dostępnych w każdym zakątku kraju, dostawy pod adres i pełną możliwość śledzenia paczek i informacje o doręczonej paczce poprzez e-mail lub SMS – to podstawa bycia skutecznym operatorem logistycznym. Wszystkie te elementy udostępniamy zarówno kupującym jak i sklepom internetowy– mówi Sławomir Żurawski z Poczty Polskiej.
Przesyłki obsługiwane przez Pocztę Polską są odbierane przez kurierów w 14 sortowniach na terenie kraju. To przekłada się na bardzo wysoką terminowość paczek. W grudniu 2014, czyli w czasie szczytu paczkowego, wskaźnik terminowości dla przesyłek ekonomicznych wyniósł 99,38%. Firma inwestuje we flotę pojazdów doręczających paczki i ładunki logistyczne. Od stycznia 2013 roku Poczta wymieniła blisko 2,2 tys. pojazdów. W 2014 roku wprowadziła 600 nowych aut z trzech tysięcy jakie wymieni do końca 2015 roku.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-04-22 do 2015-04-28

Poczta Polska: w IV kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 30% paczek więcej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.