PMR: Rynek e-handlu w Polsce jest wart ok. 27 mld zł

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-27 | 10:01
Polacy w sieci kupują coraz chętniej. Rynek e-handlu w Polsce wart jest w tej chwili ok. 27 mld zł (wg danych z raportu „Handel internetowy w Polsce 2014” z października 2014), z czego ponad 0,5 mld zł wart jest sam rynek FMCG. Jego wartość nieustannie rośnie, zmienia się także stopniowo sposób robienia zakupów przez Polaków.
Szacuje się, że w 2018 roku wartość polskiego rynku FMCG online wyniesie już ok. 1 miliarda złotych. – Prognozujemy, że sprzedaż internetową czeka  5 lat dalszego wzrostu – mówi Mariusz Nowak, menadżer Tesco Ezakupy. – Co roku rośnie sprzedaż porównywalna , systematycznie zwiększa się liczba transakcji. Rosną wszystkie wskaźniki, co pokazuje nieuchronność sukcesu sprzedaży artykułów FMCG w internecie. Można już chyba śmiało powiedzieć, że z etapu tworzenia e-handlu artykułami spożywczymi, przemysłowymi, chemią domową i kosmetykami przechodzimy do etapu rozwoju  – dodaje Nowak.
Rosnąca sprzedaż i stale rozwijający się rynek pozwalają patrzeć na zjawisko e-handlu coraz szerzej i wychwytywać trendy i kierunki, w których podąża sprzedaż w sieci. Jeszcze kilka miesięcy temu zakupy artykułów FMCG w internecie kojarzyły się przede wszystkim z kupowaniem ciężkich produktów – zgrzewek wody, kartonów mleka, opakowań proszku do prania. – Wartość przeciętnego koszyka w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym. Średnia wartość przeciętnego zamówienia zwiększa się jednak co roku o kilka procent, co pokazuje, że Polacy coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie – mówi Mariusz Nowak.  – Owoce, warzywa, mięso, ryby, nabiał i pieczywo też pojawiają się w zamówieniach coraz częściej. Wzrasta zaufanie klientów do kupowanych przez internet świeżych produktów – uzupełnia.
Nie wszystkie zakupy internetowe są dostarczane do domów klientów. Część z nich decyduje się na odbiór zakupów w sklepie, np. wracając z pracy do domu. – Obecnie to 5% wszystkich zamówień realizowanych przez Ezakupy, ale liczba ta stale rośnie – informuje Nowak. – Każdy klient chce dostosować sposób robienia zakupów do swojego trybu życia i zadaniem sieci handlowych działających online jest im to umożliwić – dodaje.
Zalety zakupów internetowych coraz bardziej doceniają też klienci instytucjonalni i biznesowi. – Obserwujemy stały napływ kolejnych instytucji i firm, które zaczynają korzystać z usługi Ezakupy – informuje Nowak.  – Odroczona płatność, niski koszt dostawy, atrakcyjne ceny i coraz szerszy asortyment sprawiają, że zwiększa się liczba klientów innych niż indywidualni – dodaje.
Wyzwaniem dla sieci handlowych jest podążanie za sposobem korzystania z internetu przez Klientów. Sprzedaż smartfonów w Polsce rośnie w szybkim tempie, rozwój technologii mobilnych jest bardzo dynamiczny. Przekłada się to w oczywisty sposób na to, jak Polacy korzystają z internetu. – W kwietniu zeszłego roku 2,3% zamówień było składanych przez smartfony i urządzenia mobilne, w lipcu już 4,3%, w grudniu  wskaźnik ten wyniósł 9,1%. Rok 2015 rozpoczęliśmy uruchamiając nową, lepiej dostosowaną do smartfonów stronę mobilną usługi Ezakupy – mówi menadżer sprzedaży internetowej Tesco Polska. – Od maja zeszłego roku działa aplikacja na Androida, która cieszy się coraz większą popularnością. Do tej pory zanotowaliśmy ponad 10 000 pobrań. Mamy również aplikacje dla systemów iOS i Windows. Przewidujemy, że udział zamówień złożonych przez smartfony będzie rósł w bardzo szybkim tempie – twierdzi Nowak.
Usługa Ezakupy Tesco działa od 2012 roku i posiada już ponad 100 tys. aktywnych klientów. Przed Świętami Bożego Narodzenia Ezakupy pobijały kolejne dzienne rekordy zamówień. Usługa cały czas powiększa swój zasięg, od 19 stycznia Ezakupy realizowane są z 27. sklepu, w Rybniku. Oznacza to dotarcie do kolejnych 500 tys. potencjalnych klientów. W tym roku Tesco Polska planuje kilka nowych otwarć, poszerzając tym samym obszar dostaw.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-05-09 do 2015-05-09

PMR: Rynek e-handlu w Polsce jest wart ok. 27 mld zł

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.