Pizza Hut coraz intensywniej wykorzystuje możliwości, jakie daje Facebook. Nowa kampania promocyjna „Włoskie Inspiracje” nie tylko przyczyniła się do pozytywnych zmian w menu oraz wystroju restauracji sieci, ale także na fan-page’u marki, na którym zakończył się właśnie konkurs połączony z kursem języka włoskiego. Na koniec akcji każdy fan Pizza Hut może pobrać ze strony internetowej e-book z włoskimi słówkami i rozmówkami, które z pewnością przydadzą się podczas wakacyjnych podróży. W książce znajdą się też nagrodzone posty fanów – oczywiście w dwóch wersjach językowych.
-
Najnowsza promocja Pizzy Hut zainspirowała nas do przeprowadzenia specjalnej akcji dla fanów na Facebook’u. Jak wiadomo, Polacy przepadają za włoską kuchnią i brzmieniem języka włoskiego, dlatego postanowiliśmy połączyć te dwie rzeczy. Zaproponowaliśmy naszym fanom naukę włoskiego na wesoło połączoną z poznawaniem tajników kuchni włoskiej. – powiedziała Katarzyna Ogórek, odpowiedzialna za Web Marketing marki Pizza Hut.
Przez ostatnie dwa miesiące na fan-page’u Pizza Hut regularnie pojawiała się tablica z włoskimi słówkami i przydatnymi zwrotami wraz z polskim tłumaczeniem. Następnie ogłaszano konkurs, w którym fani mieli zbudować zabawną wypowiedź przy użyciu słów z tablicy oraz własnej inwencji twórczej. Zadania konkursowe były różne, np. przekonanie policjanta, żeby nie „wlepiał” nam mandatu za zbyt szybką jazdę, zaproszenie nowopoznanej dziewczyny do tańca czy przekonanie kelnera, żeby wpuścił nas do ulubionej restauracji, przed którą stoi kolejka oczekujących na miejsce. Pytania dotyczyły także kuchni włoskiej, np. nazw i pochodzenia specjałów takich jak gnocchi, pesto czy lasagne. Nagrodami w konkursie były zaproszenia na Włoską Ucztę złożoną z dań z nowego menu „Włoskie Inspiracje”.
-
Poprzez takie niestandardowe działania chcieliśmy przede wszystkim urozmaicić nasze relacje z fanami Pizza Hut. Widzimy wyraźnie, że użytkownicy Facebooka o wiele bardziej angażują się w prowadzone przez nas działania, jeśli są one tylko pośrednio związane z kampaniami marketingowymi prowadzonymi przez firmę. Fani Pizza Hut wykazywali się niezwykłą kreatywnością w wymyślaniu tekstów konkursowych. Po miesiącu z kursem włoskiego nasza społeczność na fan-page’u stała się jeszcze bardziej zaangażowana, a do grona miłośników Pizza Hut dołączyło też wiele nowych osób. – podkreśliła Katarzyna Ogórek
Zwieńczeniem konkursów prowadzonych w ramach „Włoskich Inspiracji” jest elektroniczne wydanie książki, w której zawarte zostaną wszystkie „lekcje” włoskiego zapisane na tablicach jak również nagrodzone wypowiedzi fanów, przetłumaczone w całości na język włoski. Wszyscy zainteresowani będą mogli ściągnąć e-booka w formacie PDF na swój komputer ze strony internetowej Pizza Hut. -
Chcemy w ten sposób dodatkowo wynagrodzić duże zaangażowanie i kreatywność uczestników konkursów, a także pozostawić pamiątkę i edukacyjny element związany z kursem języka włoskiego na fan-page’u Pizza Hut. – dodała Katarzyna Ogórek.
Zobacz restauracje Pizza Hut w centrach handlowych
Tagi: