Piotr i Paweł zdobył najwyższe noty w kategorii „supermarkety” w plebiscycie Wybór Konsumenta

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-16 | 08:49
W plebiscycie Wybór Konsumenta wyłoniono 29 zwycięskich marek dostępnych na rynku polskim, które najlepiej spełniają oczekiwania konsumentów. Selekcji dokonali konsumenci mający rzeczywisty kontakt z testowanym produktem lub usługą.
Marki biorące udział w plebiscycie Wybór Konsumenta podzielone zostały na kategorie reprezentujące najważniejsze segmenty rynkowe w Polsce. W każdej kategorii wyłoniono zwycięskie marki, które zdobyły największe zaufanie wśród konsumentów na co dzień korzystających z danych produktów lub usług.
Łącznie w badaniu wzięło udział 116 marek w 29 kategoriach. Jest to pierwsza odsłona badania Wybór Konsumenta w Polsce, dlatego w pierwszej kolejności wybrano takie kategorie tematyczne, które analizowano na rynkach zagranicznych. Duży poziom zadowolenia wśród konsumentów odnotował Piotr i Paweł, który w kategorii „supermarkety” zdobył najwyższe noty, 88 proc. zadowolenia ze strony klientów. W kategorii „perfumerie” bezkonkurencyjna okazała się Sephora zdobywając 86 proc. zaufania wśród osób kupujących w drogeriach i perfumeriach kosmetycznych.  W przypadku produktów AGD i kategorii zmywarki najwyższy wynik zdobyła marka Whirpool, gdzie aż 92 proc. badanych wskazało na  czynnik niskiego zużycia energii, który jest niewątpliwie atutem dla tego typu produktów. Zwycięskimi firmami okazały się również:  w kategorii „piekarniki” - Teka , Samsung w kategorii „tablety”, Danone – kategoria „jogurt owocowy” czy też Biedronka w kategorii „dyskonty”.
– Największą wartością plebiscytu wyróżniającą Wybór Konsumenta spośród tego typu plebiscytów jest bazowanie wyłącznie na opinii konsumentów. Dzięki odpowiednio dobranym badaniom mogliśmy zasięgnąć wiedzy u źródła, czyli u odbiorców zaznajomionych z danym produktem lub usługą – komentuje Karolina Dias koordynator badania Wybór Konsumenta w Polsce. – Kontakt z testowanymi produktami czy też usługami czyni ich ekspertami w tej dziedzinie – dodaje.
System oceny i klasyfikacji marek składa się z kilku etapów badania. W pierwszej kolejności, po wyłonieniu wszystkich marek, chcących wziąć udział w projekcie organizowane są badania fokusowe, podczas których  wybierane są najwyżej ocenione cechy produktów i usług w opinii konsumentów. W badaniu fokusowym, wzięło udział łącznie 2 260 osób w różnych miastach Polski. Wytypowane kryteria poddawane są kolejnemu badaniu w postaci wywiadu online, gdzie konsumenci szeregują cechy od najważniejszych do najmniej istotnych, które wpływają na ich decyzje o dokonaniu zakupu.
W kolejnym etapie wybierane są  najważniejsze cechy, które uzyskały od 80 do 90 proc. punktów i analizowane są w kontekście danej kategorii. Następnie odbywają się bardziej szczegółowe badania, dzięki którym wyłaniane są najlepsze firmy z każdej dziedziny. Do każdego produktu lub usługi dobierana jest najbardziej optymalna technika badawcza, która pozwala na zachowanie najwyższej obiektywnej oceny. W zależności od rodzaju produktu lub usługi dopasowane zostały następujące typy badań: tzw. ślepy test sensoryczny, home test, mystery shopper, online, call center lub techniki mieszane.
Warto podkreślić, że w przypadku, gdy dana marka zgłasza chęć udziału w projekcie Wybór Konsumenta, oceniania jest również najbliższa konkurencja z tego samego segmentu branżowego. W celu uzyskania precyzyjnych wyników, oceniane są minimum dwie inne firmy, które stanowią największą konkurencję dla marki biorącej udział w projekcie.
W Polsce, badanie Wybór Konsumenta został zorganizowany po raz pierwszy. Sam projekt i zastosowane metody badawcze zostały opracowane i wdrożone w Portugalii, gdzie  odniosły bardzo duży sukces, a Wybór Konsumenta stał się najpopularniejszym badaniem konsumenckim realizowanym w tym kraju.
 
– W związku z dużym zainteresowaniem na rynku portugalskim postanowiliśmy rozszerzyć swoją działalność na inne kraje – wyjaśnia Jose Borralho, CEO Wyboru Konsumenta w Portugalii – Rzetelność i wiarygodność są głównymi parametrami wyróżniającymi nasz system badań, który opiera się wyłącznie na opinii konsumentów. W Polsce brakowało badań, które profesjonalnie zobrazują zadowolenie konsumentów mającymi bezpośredni kontakt z produktami i usługami oferowanymi przez wybrane marki – dodaje.
Badanie koordynuje firma Consumer Choice – centrum oceny satysfakcji konsumenta, która nadzoruje prace Netsondy odpowiedzialnej za badania mediów oraz Controlvet Food Safety Polska, która odpowiada za badania sensoryczne produktów i usług.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-04-23 do 2015-04-23

Piotr i Paweł zdobył najwyższe noty w kategorii „supermarkety” w plebiscycie Wybór Konsumenta

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.