5 lutego 2015 roku to przełomowa data w historii firmy LPP, właściciela marek odzieżowych Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Otwarcie salonu flagowej marki Reserved w Egipcie to początek ekspansji firmy poza Europę. LPP w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza otworzyć na Bliskim Wchodzie co najmniej kilkadziesiąt salonów sprzedaży.
- Od wielu lat strategia rozwoju LPP zakłada ciągłe inwestycje i coraz bardziej globalny zasięg sieci sprzedaży. Dzisiejsze otwarcie salonu Reserved w Egipcie to dla nas chwila symboliczna – robimy pierwszy krok w zupełnie nowym kierunku. Po ubiegłorocznym udanym debiucie na największym rynku zachodnioeuropejskim, w Niemczech, nasze produkty obecne są na bliskim Wschodzie – dziś w Egipcie, a niebawem w kolejnych krajach tego niezwykle dynamicznie rozwijającego się regionu – powiedział Hubert Komorowski, wiceprezes zarządu LPP.
Ze względu na różnice kulturowe, lokowanie zachodnich marek odzieżowych na Bliskim Wschodzie stanowi wyzwanie. Reserved debiutuje w Egipcie, kraju najbardziej liberalnym w regionie, gdzie zachodni styl ubierania się, szczególnie w miastach, jest coraz bardziej powszechny. Salony sprzedaży zostały zatem zaaranżowane zgodnie z obowiązującymi w sieci standardami dla rynków europejskich, natomiast oferowane kolekcje będą różnić się od tych sprzedawanych w Europie głównie ze względu na odmiennie uwarunkowania klimatycznie.
Pojawi się w nich znacznie mniej modeli zimowych. Ponadto, w okresie najważniejszego święta muzułmańskiego, Ramadanu, Reserved będzie rozszerzać ofertę modeli o eleganckie stroje w odpowiednich fasonach (długie spódnice, sukienki, zakryte ramiona). Firma zwraca także szczególną uwagę na eliminowanie z oferty, adresowanej do klientów z krajów bliskowschodnich, motywów zakazanych w kulturze muzułmańskiej, m.in. nagości, czy symboli religijnych.
Mimo, że model biznesowy LPP zakłada budowanie sieci w oparciu o własne sklepy, ze względu na uwarunkowania gospodarczo – polityczne na rynkach bliskowschodnich, salony marek LPP w tym regionie będą funkcjonować na zasadzie franczyzy. Partnerem koncernu jest firma Azadea, współpracująca na Bliskim Wchodzie między innymi z grupą Inditex, czy markami Max Mara, Pepe Jeans oraz Promod.
Do końca 2015 roku w Egipcie, Katarze, Kuwejcie oraz w Arabii Saudyjskiej powstanie w sumie co najmniej osiem salonów Reserved. Już teraz firma finalizuje także umowy, których efektem będzie obecność na Bliskim Wschodzie jej marek adresowanych tylko do kobiet, czyli Mohito i Sinsay.
Otwarty obecnie salon w Kairze zlokalizowany jest w centrum handlowym Festival City Mall. Jego powierzchnia wynosi ponad 1500 m kw., a zatrudnienie w nim znajdzie w sumie około 50 osób.
Tagi: