PBS: Polacy najczęściej korzystają z sieci dyskontowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-09-01 | 14:36
Wybierając się na zakupy, Polacy najczęściej korzystają z sieci dyskontowych. Są też w stosunku do nich najbardziej lojalni zadowoleni z ich usług – w porównaniu do super i hipermarketów, małych i średnich sklepów czy hurtowni.
Zdecydowana większość Polaków (94%) robi zakupy w sieciach handlowych, procent kupujących jest większy niż przed rokiem i przed trzema laty. Jak pokazuje najnowszy raport PBS Loyalty Benchamark dotyczący rynku sieci spożywczych, decydentami w swoich gospodarstwach domowych jest 39% Polaków, to oni najczęściej osobiście robią zakupy spożywcze i kupują produkty codziennego użytku, od nich zależy wybór zakupów w sklepach sieciowych.
Raport przygotowany przez PBS pokazuje profile klientów 18 sieci i kompleksowy opis sytuacji rynkowej. Widać wyraźnie, że wciąż więcej Polaków wybiera dyskonty, niż małe i średnie sklepy. Wśród top 3 sieci spożywczych, w których zakupy robi 82% Polaków znalazły się Biedronka, Lidl i Tesco.
O tym, że współczesny dyskont nie jest już dyskontem w jego rozumieniu sprzed kilku bądź kilkunastu lat coraz częściej przypomina jedna z najpopularniejszych sieci dyskontów Jeronimo Martins. Głośną kampanią wizerunkową zasłynął niemiecki Lidl – ciągu ostatnich 3 lat prowadził intensywną kampanię reklamową z Pascalem i Okrasą w telewizji i radiu, stworzył także portal przepisów kulinarnych z poradami oraz filmami instruktażowymi.
Polak poleca
Jak pokazują wyniki raportu, Polacy nie tylko zadeklarowali, że najczęściej korzystają z sieci dyskontowych, ale też są w stosunku do nich najbardziej lojalni, na co wskazuje użyty w badaniu wskaźnik lojalności NPS. Analiza rynku, na podstawie przeprowadzonego badania wskazuje, że najwyższy wskaźnik NPS dotyczy właśnie sieci dyskontowych (NPS = 31 na skali od -100 do 100), natomiast wartość wskaźnika dla super i hipermarketów oszacowana została na 18.
Zakupy ponad wszystko?
Kim są decydenci kupujący w sieciach spożywczych? 70% z nich woli zakupy niż sport. Nic dziwnego, stają się dla nich coraz mniejszym wysiłkiem. Sklepy, w których mieszkańcy miast mogą robić zakupy spożywcze są obecnie na każdym kroku. Wiąże się to nie tylko z większą możliwością wyboru, ale również z rosnącą konkurencją pomiędzy sieciami handlowymi, a w szczególności ekspansją dyskontów i wzrostem liczby ich placówek w stosunku do wielkopowierzchniowych hipermarketów. Do sklepu zwykle nie mają daleko, decydenci mogą tam jednak dotrzeć samochodem, połowa z nich ma własne auto. 37% posługuje się smartfonem, a 34% korzysta z serwisów społecznościowych. Czy za kilka lat przeniosą się na rynek online?
Zakupy online
Dziś 4,4% kobiet i 5,1% mężczyzn rozważa robienie zakupów spożywczych w sklepach internetowych. Takiej formie zakupów przychylnych jest wciąż najwięcej mieszkańców miast powyżej 50 tys. mieszkańców i osób z wykształceniem średnim lub wyższym. Więcej jest wśród nich osób posiadających własny samochód, niż tych bez auta. Co skłania ich do odejścia od tradycyjnej formy zakupów? Potencjalni kupujący to single lub rodziny z jednym lub dwójką dzieci. Obecnie najczęściej wskazywanymi marketami internetowymi, w których Polacy robią zakupy spożywcze, są Piotr i Paweł, Alma 24, Makro i Tesco.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-12-19 do 2015-12-19

PBS: Polacy najczęściej korzystają z sieci dyskontowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.