PayPal, Ipsos: Handel mobilny w Polsce rośnie 3 razy szybciej niż e-commerce ogółem

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-03-10 | 12:03
Polski handel mobilny rozwija się w trzykrotnie szybszym tempie niż e-commerce. Do 2016 roku wydatki mobilne w Polsce wzrosną do prawie 3,5 miliarda złotych. PayPal jest niekwestionowanym liderem płatności online na smartfonach i tabletach - w ciągu ostatniego roku, 55% użytkowników smartfonów i 43% właścicieli tabletów w Polsce wybrało właśnie ten system płatności.
Najnowsze międzynarodowe badanie PayPal i Ipsos wykazuje, że handel mobilny rośnie w Polsce trzykrotnie szybciej niż cały sektor e-commerce. Od 2013 do 2016 roku, średnia roczna stopa wzrostu handlu mobilnego w Polsce wyniesie 32,8%, w porównaniu do 10,4% wzrostu w przypadku e-handlu ogółem (uwzględniającego już handel mobilny). Badanie obejmujące swym zasięgiem 22 rynki i ponad 17 500 konsumentów umożliwia również wskazanie najlepszych praktyk w handlu mobilnym oraz zidentyfikowanie licznych możliwości dla polskich przedsiębiorców.

Przez ostatnie kilka lat moglibyśmy obserwować stabilny wzrost obu sektorów. W przypadku rynku mobilnego, od 2013 roku widoczne jest stałe zwiększanie się poziomu zaangażowania konsumentów - od prawie 1,5 miliarda złotych wydanych w 2013 roku, do prawie 3,5 miliarda przewidywanego na rok 2016. Tak znacząca zmiana (+35% w samym 2014 r.), wymusza pytanie o preferencje i zwyczaje konsumentów, tak intensywnie zmieniające oblicze e-commerce w Polsce.
Zaawansowanie technologii otwiera przed e-handlem zupełnie nowe możliwości, dostępne dziś dla każdego - ponad granicami państw, w każdym miejscu na świecie, o każdej porze i przez każde urządzenie. Smartfony i tablety są relatywnie nowymi udogodnieniami w e-handlu, ale konsumenci korzystają z nich już w pełni świadomie. Zgodnie z wynikami badania, 26% polskich kupujących online w ciągu 12 miesięcy robiło zakupy za pomocą smartfona, a 16% na tablecie.
Co więcej, urządzenia mobilne nie służą konsumentom tylko do zakupów, ale także do poszukiwania dodatkowych informacji z nimi związanych. 37% polskich użytkowników smartfonów poszukiwało informacji o sklepie lub firmie, 27% czytało na telefonach recenzje lub opinie innych klientów, a 22% porównywało na nim ceny będąc już w sklepie.
Konsumenci doceniają wygodę i prostotę aplikacji służących do dokonywania płatności mobilnych. Największą zaletą płacenia przez aplikację jest ich zdaniem wygoda (stwierdziło tak 46% respondentów), 39% wybiera szybkość, a dla 26% największą wygodą jest brak konieczności noszenia ze sobą fizycznego portfela. Innymi atrybutami aplikacji postrzeganymi jako zalety są: możliwość przypomnienia o zniżkach i kuponach (opcja wybrana przez 22% użytkowników smartfonów lub tabletów), otrzymywanie natychmiastowego potwierdzenia płatności (21%) oraz trzymania w jednym miejscu wszystkich dowodów zakupu, niezbędnych do ewentualnych zwrotów (20%). Nie powinniśmy się więc dziwić, że siłą napędową handlu mobilnego są młodzi dorośli: 59% globalnych zakupowiczów mobilnych ma od 18 do 34 lat. W przypadku wszystkich nabywców online stanowią oni 44%.
Rewolucja w m-handlu ma miejsce nie tylko dzięki nowym urządzeniom i aplikacjom, ale także za sprawą wysokiej jakości platformom umożliwiającym dokonywanie szybkich i bezpiecznych płatności mobilnych. Pośród wielu opcji, najpopularniejszym sposobem płatności w Polsce jest PayPal, wybierany przez 28% użytkowników smartfonów i 16% właścicieli tabletów.
- Płatności mobilne to teraźniejszość e-handlu, a Polacy szybko uczą się czerpać z tego faktu korzyści. Cieszymy się widząc, że Polacy biorą udział w  kształtowaniu pierwszej mobilnej ery w handlu, z coraz większą ilością konsumentów wykorzystujących do zakupów smartfony i tablety oraz m-handlem rosnącym trzykrotnie szybciej niż e-commerce ogółem - mówi Damien Perillat, dyrektor zarządzający  PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
„Mobilność” staje się jednym z najważniejszych elementów codzienności, a co za tym idzie, płatności na smartfonach i tabletach muszą stawać się jeszcze prostsze, bardziej intuicyjne i bezproblemowe. Polacy nie boją się innowacji i lubią kupować online, ale w dalszym ciągu zdarza im się wybierać bardziej klasyczne rozwiązania. Największą przeszkodą na drodze do jeszcze szybszego rozwoju handlu mobilnego jest fakt, iż konsumenci nie dostrzegają w pełni jego przewagi nad zakupami na urządzeniach z większymi ekranami.  
Jako główną wadę zakupów i płatności mobilnych, użytkownicy smartfonów w Polsce postrzegają niewygodę samego procesu i dlatego do zakupów wybierają chętniej takie urządzenia jak komputer czy laptop (twierdzi tak 52% kupujących online, którzy posiadają smartfona, ale nie używają go do zakupów online). Co ważniejsze, tacy użytkownicy rzadko mają potrzebę kupienia czegoś "po drodze" (32% stwierdza, że jest to główny powód nie kupowania online), a aż 25% z nich nie postrzega procesu zakupów mobilnych na swoim urządzeniu jako przyjaznego użytkownikowi  Ewolucja rynku online jest wspierana przez coraz większą liczbę stron internetowych, które stanowią najpopularniejsze medium dla e-zakupów: w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 69% polskich kupujących przez smartfony kupowało online posługując się przeglądarką, a tylko 35% aplikacją.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-06-13 do 2015-06-14

PayPal, Ipsos: Handel mobilny w Polsce rośnie 3 razy szybciej niż e-commerce ogółem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.