Payback: 44% badanych wybierze się na walentykowe zakupy do centrów handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-06 | 16:00
Wyniki najnowszej ankiety Payback Opinion Poll (POP) pokazują, że 77% Polaków uważa Walentynki za miły zwyczaj. 85% obdaruje 14 lutego przynajmniej jedną osobę. W tym roku chętniej zdecydujemy się na droższe prezenty. Niezawodnie prym wiodą kwiaty, perfumy i słodycze.
Lubimy Walentynki, ale bez fajerwerków!
Jak wskazują wyniki Payback Opinion Poll (POP), Walentynki są lubiane przez Polaków. 77% badanych jest zdania, że to miły zwyczaj i jest dobrą okazją, by wyrazić bliskim uczucia. Święto to ma duże znaczenie dla 18% pań i 11% panów. Reszta podchodzi do niego ze średnim lub małym entuzjazmem. Powszechnie uważa się, że Walentynki są komercyjnym świętem, ale tylko 1% ankietowanych jest tego zdania.
Badanie pokazuje, że plany Polaków na ten dzień nie są huczne. Spędzimy go z partnerem raczej w domu (57%), „niż na mieście” (30%). W 2014 roku wspólne wyjście deklarował 20% ankietowanych. Jeżeli już planujemy z drugą połówką romantyczny wieczór poza domem, najczęściej wybierzemy wspólny wypad do restauracji (15%), kina (12%) lub teatru (4%).
Polacy hojni w Walentynki
85% ankietowanych deklaruje, iż kupi bliskiej osobie w dniu Św. Walentego prezent. Upominek z myślą tylko o partnerze lub partnerce planuje 58% Polaków. Pozostali obdarują dodatkowo członków rodziny i przyjaciół. Panie zrobią to częściej (39%) niż Panowie. (20%).
Na zakupy badani wybiorą się do tradycyjnych, stacjonarnych sklepów – 44% badanych wybierze centra handlowe, a 15% mniejsze, wyspecjalizowane sklepy. Z usług e-sklepów w tym roku zamierza skorzystać 15% ankietowanych. W zeszłym roku przez Internet zakupy planowało zrobić 20% respondentów.
Zmianie uległa struktura wydatków na walentynkowe prezenty. W 2014 roku blisko 68% zamierzało wydać kwotę do 50 zł. W tym roku wydatek na tym poziomie deklaruje 55% Polaków. Na droższe upominki zdecyduje się 44% ankietowanych.
Walentynkowe oczekiwania – czy trafimy w gust?
Zakup prezentu bywa wyzwaniem. Zdarza się, że oczekiwania obdarowanego rozmijają się z planami kupującego. Wyniki POP pokazują, że kobiety liczą na kwiaty (48%), biżuterię (32%), perfumy (26%), książki (20%) oraz bilety do kina i teatru, a także bieliznę (17%). Panowie trafiają z prezentem pierwszego wyboru! Polki dostaną kwiaty (61%), potem słodycze (32%), których nie uwzględniły w swoich walentynkowych oczekiwaniach. Na trzeciej pozycji znalazła się biżuteria (15%), a tuż za nią kosmetyki (14%).
Polscy mężczyźni są praktyczni i najchętniej od ukochanej dostaliby akcesoria elektroniczne (35%). Część panów liczy również na kreatywność drugiej połówki i życzyliby sobie prezentu przygotowanego samodzielnie (32%)! Mile widziane są też perfumy (28%), książki (26%) oraz gadżety do samochodu (24%) i płyty (18%). Polki swoim partnerom najczęściej kupią perfumy (30%). Na kolejnych pozycjach znajdują się słodycze (24%), książki (24%), płyty (18%) i akcesoria elektroniczne (14%).
Warto zaznaczyć, że wszechobecne maskotki walentynkowe są mało popularnym prezentem zarówno wśród pań jak i panów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Payback: 44% badanych wybierze się na walentykowe zakupy do centrów handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.