Pasaż Grunwaldzki zbadał świąteczne plany zakupowe klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-07 | 14:01
Kiedy wybieramy gwiazdkowe prezenty, w jakich sklepach robimy zakupy i ile planujemy wydać na upominki – o te i inne decyzje zakupowe zapytano klientów Pasażu Grunwaldzkiego w przedświątecznej sondzie.
Gorączka przedświąteczna – prawda czy mit?
Co roku wiele mówi się o gorączkowym poszukiwaniu prezentów przed Świętami. Czy naprawdę kupujemy świąteczne podarunki w ostatniej chwili? Spośród 200 klientów Pasażu Grunwaldzkiego biorących udział w przedświątecznej sondzie, jedynie 5% przyznało, że wybiera podarunki dla rodziny w dniu Wigilii. Aż 25% badanych poszukiwania podarunków i zakupy przedświąteczne rozpoczyna na kilka dni przed Świętami. Zatem przedświąteczna gorączka w rzeczywistości dotyczy niespełna 30% ankietowanych. Większość klientów Pasażu Grunwaldzkiego, bo aż 38%, deklarowała, że czas na zakup upominków znajduje dopiero na dwa tygodnie przed Bożym Narodzeniem. Wśród ankietowanych znalazła się również niemała grupa osób, która z dużym wyprzedzeniem planuje świąteczne obdarowywanie. 18% odwiedzających Pasaż rozpoczyna poszukiwania idealnych prezentów już trzy tygodnie przed Świętami, a 13% robi to nawet miesiąc przed Wigilią.
Świąteczne wydatki
Wyniki sondy przeprowadzonej we wrocławskim Centrum dowodzą, że z dużym rozsądkiem podchodzimy do świątecznych wydatków. 35% ankietowanych zadeklarowało, że na prezenty chciałoby przeznaczyć od 200 do 400 złotych. 30% klientów przyznało z kolei, że na podarunki wyda kwotę nieprzekraczającą 200 złotych. 18% ankietowanych wygospodaruje na świąteczne podarki od 400 do 600 złotych. Niespełna 12% klientów wyda w tym roku na prezenty kwotę pomiędzy 600 a 1000 złotych. A jedynie 4% ankietowanych przeznaczy na podarunki dla bliskich więcej niż 1000 złotych.
Najbardziej pożądane prezenty
Co chcieliby znaleźć pod choinką klienci Pasażu Grunwaldzkiego? Spośród różnorodnych propozycji najczęstszym wskazaniem była dobra książka, którą chciałoby dostać aż 99 osób biorących udział w sondzie. Nie mniejszą popularnością cieszyła się biżuteria, a także perfumy i sprzęt elektroniczny. 56 osób ucieszyłoby się z dobrze dobranej odzieży. Kosmetyki wskazało 48 osób. Ankietowani wśród swoich życzeń wymieniali także gry komputerowe, bilety do kina oraz różnego rodzaju rękodzieło.
Gdzie kupujemy świąteczne upominki?
Klientów Pasażu Grunwaldzkiego zapytano także, w jakich sklepach poszukują wymarzonych prezentów. Aż 83 osoby swoje pierwsze kroki kierują do salonu Empik. Drugim w kolejności sklepem, wskazanym przez 51 klientów, jest Saturn. Porównywalną popularnością cieszą się sklepy Rossmann, H&M oraz Sephora, wskazywane przez 15% ankietowanych.
- Od lat przyglądamy się decyzjom zakupowym naszych klientów w tym szczególnym, przedświątecznym okresie, aby jak najlepiej dopasować ofertę do ich oczekiwań. Z tego powodu zdecydowaliśmy się również na przeprowadzenie sondy. Jak wynika z uzyskanych odpowiedzi przygotowania do Świąt i związane z nimi zakupy rozpoczynamy już miesiąc przed Wigilią i coraz częściej staramy się nie odkładać ich na ostatnią chwilę. Wynika to również z faktu, że świąteczne kolekcje i propozycje upominków pojawiają się w sklepach z dużym wyprzedzeniem – nawet na początku listopada. Przesuwa się także czas trwania świątecznych wyprzedaży, które np. w tym roku rozpoczęły się już tydzień przed Wigilią. Dzięki temu Klienci Pasażu Grunwaldzkiego poszukujący upominków, dodatków i akcesoriów na Święta mogą skorzystać z naprawdę atrakcyjnej oferty – mówi Agnieszka Lis, manager ds. marketingu CHR Pasaż Grunwaldzki.
W sondzie przeprowadzonej w Pasażu Grunwaldzkim wzięło udział 201 klientów – 144 kobiety oraz 57 mężczyzn. Sondę przeprowadzono w drugim tygodniu grudnia.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-04-18 do 2015-04-19

Pasaż Grunwaldzki zbadał świąteczne plany zakupowe klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.