26 października w mieście Bielefeld w Niemczech zostało otwarte centrum handlowe Loom, które powstało na miejscu dawnego pasażu miejskiego z lat 70. W obiekcie o powierzchni 26 tys. m kw. znajduje się 110 sklepów, food court z szeroką ofertą gastronomiczną, liczne punkty usługowe oraz parking z 550 miejscami postojowymi. Budowa galerii trwała dwa lata, a zatrudnienie w niej znajdzie 750 osób.
Koncepcja architektoniczna centrum handlowego Loom zachwyca wysokiej jakości eleganckim wzornictwem i, podobnie jak nazwa "Loom", nawiązuje do tradycji włókienniczej Bielefeld. Obiekt zlokalizowany jest w centrum miasta, przy deptaku w Bielefeld oraz w regionie o dużej sile nabywczej i zasięgu oddziaływania wynoszącym 1,45 mln osób. Główne wejście do Loom znajduje się w Bahnhofstrasse, która jest jedną z najpopularniejszych dzielnic handlowych w Niemczech. Badanie przeprowadzone przez Jones Lang LaSalle pokazuje, że Bahnhofstrasse w Bielefeld ma najwyższy wskaźnik odwiedzalności wśród miast liczących do 500 000 mieszkańców.
Dzięki naszej inwestycji o wartości ok. 135 mln euro udało nam się ożywić to tradycyjne miejsce zakupów. Jego wyjątkowy design i nowoczesna koncepcja sprawiają, że Loom jest nową atrakcją w centrum Bielefeld. Ze względu na duży zasięg oddziaływania, Loom przyciągnie do miasta dodatkową siłę nabywczą
- mówi Dr Volker Kraft, dyrektor zarządzający ECE Real Estate Partners, który w 2011 roku nabył centrum handlowe dla Europejskiego Funduszu Centrów Handlowych ECE.
Loom nie tylko wytyczy nowe trendy w zakresie rozwoju miast i architektury. Odwiedzający mogą spodziewać się unikalnych koncepcji sprzedaży detalicznej z wieloma cyfrowymi i innowacyjnymi usługami. Nowe centrum handlowe sprawi, że Bielefeld stanie się jeszcze ważniejszym miejscem zakupów - szczególnie dla osób z okolicy. W samym sercu miasta stworzyliśmy centrum wypoczynku dla mieszkańców Bielefeld i ich gości
- powiedział Alexander Otto, dyrektor generalny ECE.
Zrównoważony tenant mix i wiele nowych koncepcji
Centrum handlowe Loom posiada 4 piętra, na których powstały sklepy starannie dobranych najemców. Aż 50% z nich to marki debiutujące w mieście, np Primark, który otworzył swój pierwszy sklep w regionie Wschodniej Westfalii. Inne sklepy to Pull & Bear, Bershka, Superdry, Adidas Originals, KULT, JD Sports, "The Store" z markami Camp David i Soccx, a także sklepy z kosmetykami naturalnymi Kiehl's i L'Occitane. Swoją premierę w Bielefeld miały również takie marki jak: Thomas Sabo, Pandora, Stadtparfümerie Pieper (perfumy), Body Attack (produkty do żywienia sportowego), Party Balloon, Leder Berensen (wyroby skórzane) i MAC. Wśród sprzedawców modowych w Loom znalazły się: G-Star Raw, Only, Maxime (DOB), młodzi detaliści Mister Lady, Tally Weijl, Collosseum i Sinn Leffers.
Wśród szerokiego grona najemców można zaleźć również: sklep Intersport Voswinkel, Toys'R'Us, który po dziesięciu latach wrócił do Bielefeld, Schuhpark i Thalia, które otworzyły swój drugi sklep w Bielefeld. Dopracowany tenant mix uzupełniają specjalistyczne sklepy, takie jak Rossmann, Becker & Flöge (optyk), sklepy jubilerskie Kenju i Christ, Rituals, Triumph i inne. Kolejną atrakcją dla klientów jest strefa delikatesowa zlokalizowana na parterze. Znajduje się tam supermarket Rewe i hala targowa. Ponadto klientom oferowane są regionalne i krajowe przysmaki. Wielu sprzedawców, którzy byli najemcami poprzedniego pasażu City-Passage, powróciło do nowego Looma. Należą do nich Deichmann, Bijou Brigitte i Nordsee, ale także lokalni i regionalni sprzedawcy detaliczni i franczyzodawcy, tacy jak Metzgerei Damisch (rzeźnik), Juwelier Dural (jubiler), Bäckerei Rolf (piekarnia), Lee & Lee, Alte Schule, Socks for you, Leos Jeansy, Haarshop 21, CL Nails oraz sklep z biletami na koncerty i spektakle Konticket.