Co wspólnego ma sandwicz marki Subway z nowojorskim transportem? Znacznie więcej niż nazwę, którą dzieli ze słynnym metrem. 5 stycznia ruszyła ogólnopolska kampania marki, New York Favourites, w której główną rolę grają soczyście mięsne suby: B.L.T. i Italian B.M.T., w kuszącej cenie 7.95 zł.
Ten pierwszy jest sandwiczem dobrze znanym w anglosaskiej kulturze. Jego receptura (B – bacon, czyli bekon, L – lettuce, a więc sałata i T – tomato, pomidor) ma wielu zagorzałych wielbicieli. B.M.T. z kolei, tłumaczony jako Biggest, Meatiest, Teastiest (czyli większy, bardziej mięsny, jeszcze smaczniejszy), celowo przywołuje skojarzenia z nowojorskim metrem i trasą Brooklyn Manhattan Transfer.
-
Kultowe nowojorskie sandwicze – oto główni bohaterowie naszej nowej kampanii. Kuszące smakiem i klimatem tej wyjątkowej metropolii są mocnym punktem naszej oferty. Wiemy, co nasi goście lubią najbardziej i właśnie to im oferujemy – mówi Fabiola Gallegos Rios, marketing manager marki. Do restauracji przyciągać będą nie tylko nowe pozycje w menu, ale też niestandardowe elementy kampanii reklamowej. Takie jak Statua Wolności, która stanęła w każdej restauracji, sprawiając że Nowy Jork jest bliżej niż kiedykolwiek.
W ramach kampanii New York Favourites zaplanowane są emisje spotów w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także szeroko zakrojone działania w internecie.
Historia marki Subway rozpoczyna się w 1965 roku w Bridgeport w stanie Connecticut (USA). Wtedy właśnie przedsiębiorczy siedemnastolatek Fred DeLuca otworzył "Pete’s Super Submarines", bar z sandwiczami przypominającymi łodzie podwodne, żeby zdobyć pieniądze na studia. Pomaga mu w tym przyjaciel Peter Buck. Restauracja szybko zdobywa popularność, otwierają się kolejne lokale a nazwa zostaje skrócona do Subway. W kolejnych latach powstał system franczyzowy, dzięki któremu sieć błyskawicznie się rozwinęła.
Tagi: