Nowe oblicze marki Tatuum

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-01-28 | 10:30
22 stycznia marka Tatuum ujawniła szczegóły dotyczące jednej z największych przemian ostatnich lat w branży odzieżowej. Pierwszymi efektami transformacji zapoczątkowanej w zeszłym roku jest nowy bliższy duchowi marki i klientowi koncept salonów firmowych oraz odświeżony logotyp.
Marka Tatuum zawsze była kojarzona z dobrą jakością, starannym wykończeniem i ponadczasowym designem. Mając świadomość, że siłą brandu jest produkt, postanowiono wprowadzić szereg zmian, które podkreślą jego DNA a przy tym nawiążą do aktualnych trendów.
- Najważniejszy dla nas jest nasz klient i dobry produkt, który mu oferujemy. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty w tych kluczowych obszarach połączyliśmy nasze doświadczenie ze specjalistami z dziedziny brandingu, architektury wnętrz, mody, muzyki, handlu i finansów. W trakcie pracy i rozmów z nimi stworzyliśmy bardziej współczesny, naturalny i przyjazny konsumentowi koncept. Zbieraliśmy też najcenniejsze doświadczenia – te pochodzące od naszych klientów. Esencją było dla nas jak największe zbliżenie marki do jej korzeni, kojarzących się z naturalnością, sensualnością, jakością i komfortem. I to był właśnie prawdziwy początek zmian - mówi Paweł Kapłon, prezes zarządu marki Tatuum.
Dla lojalnych, jak i potencjalnych klientów marki, najbardziej odczuwalną zmianą w pierwszych miesiącach będzie ta w obrębie logotypu i sklepu.
Salony utrzymane są w stylu nawiązującym do natury, noszącym wyraźnie skandynawską nutę, z umiejętnie wplecionymi, industrialnymi elementami. Pierwszą widoczną zmianą jest logo marki. Do pracy przy jego odświeżeniu zaproszono Michała Łojewskiego i jego White Cat Studio, który odpowiadał za tworzenie identyfikacji wizualnej takich marek jak, chociażby PZU, PKO BP czy Alior Bank.
- Projektując nowy znak skupiliśmy się na wykorzystaniu naturalnego potencjału, jaki niesie nazwa Tatuum. Powtórzenia liter ’T’ i ‘U’ naprowadziły nas na kierunek stworzenia logotypu opartego na rytmie. Aby osiągnąć maksymalnie czystą i prostą formę, literę ‘U′ użyliśmy jako moduł do stworzenia liter A i M. Liternictwo jest smukłe i dwuelementowe, co nadaje szlachetności i subtelności - mówi Michał Łojewski, design director White Cat Studio. System dopełniają ręcznie rysowane desenie, które komunikują skupienie się Tatuum na stosowaniu wysokiej jakości naturalnych materiałów takich jak wełna, bawełna czy len. Na podstawie przeprowadzonych analiz stworzyliśmy paletę pięciu kolorów-symboli zainspirowanych naturą - drewno, kamień, ziemia, zieleń i woda.
Przy projektowaniu wnętrza wykorzystano naturalne materiały wpisujące się w filozofię marki – jasne drewno, surowy beton, ciepłą i wyrazistą miedź, a także filc wyściełający ściany ekspozycyjne. Dominujące we wnętrzach odcienie beżu i szarości stanowią świetne tło dla kolekcji marki.
- W nowych sklepach nie zabrakło też dbałości o detale. Wykończone drewnem i płótnem manekiny nawiązują do krawieckiego kunsztu marki. Żywe sukulenty i wypełnione roślinami lampy uwspółcześniają całą koncepcję wystroju, wnosząc w nią jeszcze więcej życia. Całość zamyka dekoracyjny motyw heksagonu, widocznego na ladach i podłodze. Nowy koncept sklepów i branding lepiej podkreślają istotne wartości, związane z naturalnością wykorzystywanych materiałów, sensualnością, prostotą krojów oraz wygodą, od lat będącymi znakami rozpoznawczymi projektów marki Tatuum - podsumowuje zmiany Paweł Kapłon, prezes zarządu marki Tatuum.
Dwa pierwsze sklepy, w których wykorzystano nowe założenia zostały już otwarte. Salony na Rynku Głównym w Krakowie i w Silesia City Center funkcjonują od końca grudnia 2015 roku. Kolejne sklepy w nowej odsłonie pojawią się już niedługo.
- To jednak nie koniec odświeżenia wizerunku. Nowe otwarcia i refittingi sklepów są częścią transformacji marki mającej na celu lepsze wyeksponowanie nowych kolekcji i podkreślenie charakteru marki: wprowadzamy zmiany w ramach procesów związanych z przygotowaniem kolekcji mające na celu podkreślenie kluczowych cech marki. Rozwijamy linię Unique współpracując z wybitnymi artystami oraz wprowadzamy kolekcję wizerunkową Selected stanowiącą połączenie najnowszych trendów modowych zinterpretowanych w duchu marki z najlepszymi jakościowo naturalnymi materiałami, jak chociażby jedwab, len i wełna. Więcej szczegółów na temat kolekcji i kampanii na wiosnę-lato 2016 podamy niebawem – zdradza Anna Betlej, wiceprezes zarządu marki Tatuum, która przez ostatnich 15 lat była związana z marką Zara, przy czym przez ostatnich 9 lat zarządzała operacyjnie marką na polskim rynku.  - Pewne jest, że w nowych kolekcjach marki coś dla siebie znajdą zarówno wierni klienci, jak i Ci, którzy dopiero swoją przygodę z Tatuum rozpoczną – dodaje.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-05-16 do 2016-05-16

Nowe oblicze marki Tatuum

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.