Marka Tatuum zawsze była kojarzona z dobrą jakością, starannym
wykończeniem i ponadczasowym designem. Mając świadomość, że siłą brandu
jest produkt, postanowiono wprowadzić szereg zmian, które podkreślą jego
DNA a przy tym nawiążą do aktualnych trendów.
-
Najważniejszy dla nas jest nasz klient i dobry produkt, który mu
oferujemy. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty w tych kluczowych obszarach
połączyliśmy nasze doświadczenie ze specjalistami z dziedziny brandingu,
architektury wnętrz, mody, muzyki, handlu i finansów. W trakcie pracy i
rozmów z nimi stworzyliśmy bardziej współczesny, naturalny i przyjazny
konsumentowi koncept. Zbieraliśmy też najcenniejsze doświadczenia – te
pochodzące od naszych klientów. Esencją było dla nas jak największe
zbliżenie marki do jej korzeni, kojarzących się z naturalnością,
sensualnością, jakością i komfortem. I to był właśnie prawdziwy początek
zmian - mówi Paweł Kapłon, prezes zarządu marki Tatuum.
Dla
lojalnych, jak i potencjalnych klientów marki, najbardziej odczuwalną
zmianą w pierwszych miesiącach będzie ta w obrębie logotypu i sklepu.
Salony
utrzymane są w stylu nawiązującym do natury, noszącym wyraźnie
skandynawską nutę, z umiejętnie wplecionymi, industrialnymi elementami.
Pierwszą widoczną zmianą jest logo marki. Do pracy przy jego odświeżeniu
zaproszono Michała Łojewskiego i jego White Cat Studio, który
odpowiadał za tworzenie identyfikacji wizualnej takich marek jak,
chociażby PZU, PKO BP czy Alior Bank.
- Projektując nowy znak
skupiliśmy się na wykorzystaniu naturalnego potencjału, jaki niesie
nazwa Tatuum. Powtórzenia liter ’T’ i ‘U’ naprowadziły nas na kierunek
stworzenia logotypu opartego na rytmie. Aby osiągnąć maksymalnie czystą i
prostą formę, literę ‘U′ użyliśmy jako moduł do stworzenia liter A i M.
Liternictwo jest smukłe i dwuelementowe, co nadaje szlachetności i
subtelności - mówi Michał Łojewski, design director White Cat
Studio. System dopełniają ręcznie rysowane desenie, które komunikują
skupienie się Tatuum na stosowaniu wysokiej jakości naturalnych
materiałów takich jak wełna, bawełna czy len. Na podstawie
przeprowadzonych analiz stworzyliśmy paletę pięciu kolorów-symboli
zainspirowanych naturą - drewno, kamień, ziemia, zieleń i woda.
Przy
projektowaniu wnętrza wykorzystano naturalne materiały wpisujące się w
filozofię marki – jasne drewno, surowy beton, ciepłą i wyrazistą miedź, a
także filc wyściełający ściany ekspozycyjne. Dominujące we wnętrzach
odcienie beżu i szarości stanowią świetne tło dla kolekcji marki.
-
W
nowych sklepach nie zabrakło też dbałości o detale. Wykończone drewnem i
płótnem manekiny nawiązują do krawieckiego kunsztu marki. Żywe
sukulenty i wypełnione roślinami lampy uwspółcześniają całą koncepcję
wystroju, wnosząc w nią jeszcze więcej życia. Całość zamyka dekoracyjny
motyw heksagonu, widocznego na ladach i podłodze. Nowy koncept sklepów i
branding lepiej podkreślają istotne wartości, związane z naturalnością
wykorzystywanych materiałów, sensualnością, prostotą krojów oraz wygodą,
od lat będącymi znakami rozpoznawczymi projektów marki Tatuum - podsumowuje zmiany Paweł Kapłon, prezes zarządu marki Tatuum.
Dwa
pierwsze sklepy, w których wykorzystano nowe założenia zostały już
otwarte. Salony na Rynku Głównym w Krakowie i w Silesia City Center
funkcjonują od końca grudnia 2015 roku. Kolejne sklepy w nowej odsłonie
pojawią się już niedługo.
-
To jednak nie koniec odświeżenia
wizerunku. Nowe otwarcia i refittingi sklepów są częścią transformacji
marki mającej na celu lepsze wyeksponowanie nowych kolekcji i
podkreślenie charakteru marki: wprowadzamy zmiany w ramach procesów
związanych z przygotowaniem kolekcji mające na celu podkreślenie
kluczowych cech marki. Rozwijamy linię Unique współpracując z wybitnymi
artystami oraz wprowadzamy kolekcję wizerunkową Selected stanowiącą
połączenie najnowszych trendów modowych zinterpretowanych w duchu marki z
najlepszymi jakościowo naturalnymi materiałami, jak chociażby jedwab,
len i wełna. Więcej szczegółów na temat kolekcji i kampanii na
wiosnę-lato 2016 podamy niebawem – zdradza Anna Betlej, wiceprezes
zarządu marki Tatuum, która przez ostatnich 15 lat była związana z marką
Zara, przy czym przez ostatnich 9 lat zarządzała operacyjnie marką na
polskim rynku. -
Pewne jest, że w nowych kolekcjach marki coś dla
siebie znajdą zarówno wierni klienci, jak i Ci, którzy dopiero swoją
przygodę z Tatuum rozpoczną – dodaje.