Mniej uwagi poświęca się już istniejącym markom, które trwają i
zapewniają sobie sukces przez nieustanną zmianę wyglądu, ulepszanie
oferty czy odświeżanie wizerunku. Warto przyjrzeć się bliżej
przykładowi, jakim jest ewoluująca marka – Galeria Łódzka.
Początek roku to najlepszy czas podsumowań, analiz i wyciągania wniosków z aktywności w minionych miesiącach. Warto przyjrzeć się działaniom Galerii Łódzkiej czyli marki, która już od ponad 10 lat działa na terenie miasta Łodzi, a mimo to wciąż zaskakuje mieszkańców nowymi pomysłami, atrakcjami i rozwiązaniami.
-
Galeria Łódzka bezsprzecznie jest kobietą, a nie od dziś wiadomo, że kobieta zmienną jest – żartuje Beata Stefańska dyrektor Galerii Łódzkiej. -
Mimo że jesteśmy dobrze zdefiniowaną galerią, o wyraźnym wizerunku i strategii działania, staramy się zaskakiwać naszych klientów. Ofertę centrów handlowych można porównać do filmu - gdy traci tępo, przestaje ekscytować i trzymać w napięciu. Rozwiązaniem na ten marazm są niespodziewane i emocjonujące zwroty akcji – dodaje Stefańska.
W 2014 Galeria Łódzka postawiła na kilka odważnych rozwiązań, które wpłynęły korzystnie na jej wizerunek i świadomość w umysłach mieszkańców Łodzi. Pierwszym z działań było odświeżenie (redesign) wnętrza. W przestrzeń galerii zostały wpisane nowe, dominujące kolory: żółcie oraz soczyste zielenie. Ten „powiew wiosny” ożywił i odświeżył wnętrza obiektu, wpływając na jego przyjazny odbiór. Dodatkowo, na bocznej elewacji budynku od ulicy Orlej, powstał największy łódzki mural wykonany przez artystę Krzysztofa „Proembrion" Syrucia. Jest to dzieło sztuki wielkoformatowej, powstałej w ramach cyklicznego festiwalu miejskiego „Galeria Urban Forms”. W ten sposób Galeria Łódzka podkreśliła zaangażowanie w promocję street artu i nowoczesnego designu oraz zaznaczyła swoją obecność na kulturalnej mapie Łodzi.
-
Tworząc nowoczesne centrum handlowe nie można obawiać się zmian. Tylko ewoluujące marki mogą spełniać oczekiwania klientów. W ostatnich kwartałach wdrożyliśmy wiele nowatorskich rozwiązań. Stworzenie największego muralu w mieście to tylko jedno z niekonwencjonalnych działań. Zmieniliśmy także przeznaczenie części dachu naszego obiektu, tworząc tam niestandardową przestrzeń użytkową dla mieszkańców – podsumowuje dyrektor Galerii Łódzkiej.
Dach Galerii Łódzkiej wiosną i latem zmienia się w strefę rozrywki, gdzie łodzianie mogą nieodpłatnie wypoczywać, spotykać się z gwiazdami sportu, oglądać pokazy i występy. To także stałe miejsce Polówki, czyli otwartego kina letniego, które każdorazowo gości ponad 800 widzów.
-
To dowód na to, że centra handlowe powinny poszukiwać takich rozwiązań, które odpowiadają na dynamicznie zmieniające się oczekiwania swoich klientów. Dziś konsument wymaga kompaktowych rozwiązań „all in one”. Zapewniając wyłącznie jeden rodzaj usług, nie można liczyć na sukces - dodaje Stefańska.
Poza zmianami w ofercie rozrywkowo – rekreacyjnej, centra handlowe muszą także zadbać o nowe marki handlowo – usługowe w swoich przestrzeniach. Galeria Łódzka w 2014 rok otworzyła ponad 20 nowych sklepów, głównie z branży modowej, w tym sklepy takich marek, jak: Bytom, Kazar, Willsoor, Tous, Swarovski czy Sinsay.
-
Oferta handlowa z działu mody została poszerzona o marki skierowane dla mężczyzn, ponieważ Panowie stają się coraz bardziej świadomą i samodzielną grupą konsumencką w Polsce. Chcemy, by w Galerii Łódzkiej znaleźli dla siebie modne i wysokiej jakości produkty - mówi Beata Stefańska dyrektor Galerii Łódzkiej
Nowości w Galerii Łódzkiej to również odświeżona komunikacja. Nowa linia reklamowa opiera się na nośnych, czytelnych hasłach oraz zdjęciach pokazujących, że oferta Galerii Łódzkiej odpowiada zarówno na potrzeby męskiej, jak i damskiej grupy klientów. Dodatkowo, Galeria Łódzka w 2014 roku przyjęła nową strategię wizerunkową, jeszcze bardziej otwierając się na klienta i jego potrzeby. W drugiej połowie roku wystartowała nowa edycja akcji promującej street fashion wśród klientów galerii czyli Pret-a-fote oraz nowa wersja dla najmłodszych – Cool4school.
Strzałem w 10 okazała się także akcja Świąteczny Konsjerż oraz Zakupy ze Stylistką, z których mieszkańcy Łodzi mogli skorzystać bezpłatnie.
Dbałość o czytelną komunikację i przekaz wizualny, zmiana wystroju wnętrz i ich przeznaczenia, a przede wszystkim poszerzanie oferty handlowej ma na celu stworzenie centrum dopasowanego do potrzeb i oczekiwań klientów. Przekładając działania marketingowe na język mody można zacytować Coco Chanel: ”Moda Przemija. Styl Pozostaje”. Galeria Łódzka to centrum, które zmienia się w dobrym stylu.