Nowe oblicze Galerii Łódzkiej, czyli sposób na sukces

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-17 | 16:32
W czasach dominacji marketingu sztuka zaskakiwania klienta oraz dostarczania mu nowych atrakcji stała się podstawą działania na rzecz promocji i rozwoju marki. Najłatwiej w tej kwestii mają nowo powstałe brendy, których premierę można spektakularnie zaplanować i zorganizować.
Mniej uwagi poświęca się już istniejącym markom, które trwają i zapewniają sobie sukces przez nieustanną zmianę wyglądu, ulepszanie oferty czy odświeżanie wizerunku. Warto przyjrzeć się bliżej przykładowi, jakim jest ewoluująca marka – Galeria Łódzka.
Początek roku to najlepszy czas podsumowań, analiz i wyciągania wniosków z aktywności w minionych miesiącach. Warto przyjrzeć się działaniom Galerii Łódzkiej czyli marki, która już od ponad 10 lat działa na terenie miasta Łodzi, a mimo to wciąż zaskakuje mieszkańców nowymi pomysłami, atrakcjami i rozwiązaniami.
- Galeria Łódzka bezsprzecznie jest kobietą, a nie od dziś wiadomo, że kobieta zmienną jest – żartuje Beata Stefańska dyrektor Galerii Łódzkiej. - Mimo że jesteśmy dobrze zdefiniowaną galerią, o wyraźnym wizerunku i strategii działania, staramy się zaskakiwać naszych klientów. Ofertę centrów handlowych można porównać do filmu - gdy traci tępo, przestaje ekscytować i trzymać w napięciu. Rozwiązaniem na ten marazm są niespodziewane i emocjonujące zwroty akcji – dodaje Stefańska.
W 2014 Galeria Łódzka postawiła na kilka odważnych rozwiązań, które wpłynęły korzystnie na jej wizerunek i świadomość w umysłach mieszkańców Łodzi. Pierwszym z działań było odświeżenie (redesign) wnętrza. W przestrzeń galerii zostały wpisane nowe, dominujące kolory: żółcie oraz soczyste zielenie. Ten „powiew wiosny” ożywił i odświeżył wnętrza obiektu, wpływając na jego przyjazny odbiór. Dodatkowo, na bocznej elewacji budynku od ulicy Orlej, powstał największy łódzki mural wykonany przez artystę Krzysztofa „Proembrion" Syrucia. Jest to dzieło sztuki wielkoformatowej, powstałej w ramach cyklicznego festiwalu miejskiego „Galeria Urban Forms”. W ten sposób Galeria Łódzka podkreśliła zaangażowanie w promocję street artu i nowoczesnego designu oraz zaznaczyła swoją obecność na kulturalnej mapie Łodzi.
- Tworząc nowoczesne centrum handlowe nie można obawiać się zmian. Tylko ewoluujące marki mogą spełniać oczekiwania klientów. W ostatnich kwartałach wdrożyliśmy wiele nowatorskich rozwiązań. Stworzenie największego muralu w mieście to tylko jedno z niekonwencjonalnych działań. Zmieniliśmy także przeznaczenie części dachu naszego obiektu, tworząc tam niestandardową przestrzeń użytkową dla mieszkańców – podsumowuje dyrektor Galerii Łódzkiej.
Dach Galerii Łódzkiej wiosną i latem zmienia się w strefę rozrywki, gdzie łodzianie mogą nieodpłatnie wypoczywać, spotykać się z gwiazdami sportu, oglądać pokazy i występy. To także stałe miejsce Polówki, czyli otwartego kina letniego, które każdorazowo gości ponad 800 widzów.
- To dowód na to, że centra handlowe powinny poszukiwać takich rozwiązań, które odpowiadają na dynamicznie zmieniające się oczekiwania swoich klientów. Dziś konsument wymaga kompaktowych rozwiązań „all in one”. Zapewniając wyłącznie jeden rodzaj usług, nie można liczyć na sukces - dodaje Stefańska.
Poza zmianami w ofercie rozrywkowo – rekreacyjnej, centra handlowe muszą także zadbać o nowe marki handlowo – usługowe w swoich przestrzeniach. Galeria Łódzka w 2014 rok otworzyła ponad 20 nowych sklepów, głównie z branży modowej, w tym sklepy takich marek, jak: Bytom, Kazar, Willsoor, Tous, Swarovski czy Sinsay.
- Oferta handlowa z działu mody została poszerzona o marki skierowane dla mężczyzn, ponieważ Panowie stają się coraz bardziej świadomą i samodzielną grupą konsumencką w Polsce. Chcemy, by w Galerii Łódzkiej znaleźli dla siebie modne i wysokiej jakości produkty - mówi Beata Stefańska dyrektor Galerii Łódzkiej
Nowości w Galerii Łódzkiej to również odświeżona komunikacja. Nowa linia reklamowa opiera się na nośnych, czytelnych hasłach oraz zdjęciach pokazujących, że oferta Galerii Łódzkiej odpowiada zarówno na potrzeby męskiej, jak i damskiej grupy klientów. Dodatkowo, Galeria Łódzka w 2014 roku przyjęła nową strategię wizerunkową, jeszcze bardziej otwierając się na klienta i jego potrzeby. W drugiej połowie roku wystartowała nowa edycja akcji promującej street fashion wśród klientów galerii czyli Pret-a-fote oraz nowa wersja dla najmłodszych – Cool4school.
Strzałem w 10 okazała się także akcja Świąteczny Konsjerż oraz Zakupy ze Stylistką, z których mieszkańcy Łodzi mogli skorzystać bezpłatnie.
Dbałość o czytelną komunikację i przekaz wizualny, zmiana wystroju wnętrz i ich przeznaczenia, a przede wszystkim poszerzanie oferty handlowej ma na celu stworzenie centrum dopasowanego do potrzeb i oczekiwań klientów. Przekładając działania marketingowe na język mody można zacytować Coco Chanel: ”Moda Przemija. Styl Pozostaje”. Galeria Łódzka to centrum, które zmienia się w dobrym stylu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Nowe oblicze Galerii Łódzkiej, czyli sposób na sukces

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.