Piotr i Paweł uruchomił w centralnej Polsce trzecie centrum logistyczne. Nowoczesny obiekt, znajdujący się w Starych Gnatowicach pod Warszawą, spełnia funkcję jednej z baz magazynowo-dystrybucyjnej produktów szybko rotujących dla sieci. Magazyn powstał zaledwie w 9 miesięcy.
Powierzchnia magazynu to 14 tys. m kw., z czego połowę stanowi powierzchnia chłodzona, tzw. świeża, a drugą połowę powierzchnia sucha. Magazyn wybudowano w nowoczesnej technologii, wraz z uwzględnieniem aspektów środowiskowych, np. oświetlenia led w całym obiekcie. Docelowo w 2017 r. do użytku zostanie oddane 37 tys. m kw., w tym 57 stanowisk ekspedycji. Powierzchnia biurowca wynosi 800 m kw.
W nowym magazynie zadbano o aspekt jakościowy przechowywania towarów. Wszystkie grupy towarowe, wymagające składowania w odrębnych temperaturach, będą znajdować się w oddzielnych komorach. Nowoczesny system automatycznego monitoringu temperatur, wspierający podział towaru, pozwoli zachowywać jego odpowiednią jakość.
Magazyn dołączy do dwóch działających aktualnie centrów dystrybucji Piotr i Paweł, zlokalizowanych w Koninku i w Gądkach k. Poznania. Nowy obiekt ma na celu optymalizację łańcucha dostaw produktów szybko rotujących i wspierać rozwój sieci, zwłaszcza w regionie centralnej i południowej Polski. Skrócenie czasu dostawy produktów znacząco wpłynie na jakość towaru oraz na wydłużenie ich dostępności dla klientów w sklepach.
Otwarcie nowego magazynu oznacza także stworzenie nowych miejsce pracy. Docelowo Piotr i Paweł planuje zatrudnić ok. 180 osób. Dla wygody pracowników w obiekcie przygotowano bogatą infrastrukturę socjalną. Obok magazynu powstanie parking na 129 samochodów osobowych oraz 45 stanowisk parkingowych dla samochodów ciężarowych.
Natomiast oddzielny magazyn logistyczny posiada e-sklep zaopatrujący klientów z Warszawy i okolic. Zlokalizowany w Ożarowie Mazowieckim magazyn o powierzchni 2,5 tys. m kw., dostarcza 14 tys. produktów, z czego ponad 20% stanowi asortyment świeży.
Obecnie Piotr i Paweł posiada 135 supermarketów w całej Polsce, w każdym województwie. W br. sieć otworzy łącznie 11 sklepów poprzez rozwój organiczny i pozyskiwanie nowych franczyzobiorców. Za parę tygodni we Wrocławiu pojawi się szósty supermarket. Z kolei w aglomeracji warszawskiej do końca tego roku zostaną otwarte jeszcze trzy sklepy (Hala Koszyki w Warszawie, Grodzisk Mazowiecki, Legionowo), a w aglomeracji katowickiej - dwa ( Katowice, Mysłowice). W rejonie Trójmiasta sieć otworzy natomiast 15 supermarket.
Obroty sieci za rok finansowy 2015 wyniosły 2 123 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 4,4%. W 2016 r. jest przewidywana wyższa dynamika wzrostu obrotu.
Tagi: