Nowa odsłona marki Troll

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-09-27 | 17:12
Znana marka odzieżowa Troll dokonała rebrandingu logotypu i wprowadza nowy koncept salonów sprzedaży. Pierwszy sklep w nowej odświeżonej odsłonie ruszył 24 września w Galerii Krakowskiej.
Troll jest jedną z najdłużej działających na polskim rynku marek odzieżowych. Powstał w 1994 roku, w portfelu Redan S.A. znajduje się od 2004. W dwudziestoletniej historii były różne etapy rozwoju, jednak Troll zawsze był kojarzony z kolorową swobodną odzieżą  przeznaczoną dla młodych odbiorców.
W ostatnim czasie marka przeszła zmiany, związane są one z rozwojem multibrandowej sieci sprzedaży Top Secret & Friends. Założeniem Spółki Redan jest komplementarność marek Top Secret, Troll i Drywash, dostępnych w tym sklepie, stworzonych dla tej samej osoby, lecz na różne okazje. Kolekcje kierowane są do targetu 24-35 lat. Dotychczasowe sposoby komunikacji i pozycjonowania marki Troll wymagały odświeżenia i dostosowania do nowych odbiorców.
Zgodnie z przyjętymi założeniami Troll jest marką dla osób aktywnych, nowoczesnych „młodych duchem”. Promuje radość życia wyrażaną tym, co się nosi i zdrowym stylem życia. Charakter marki wyrażony jest przez emocje młodych ludzi takie jak namiętność i zmysłowość. Kolekcje, niezależnie od sezonu, charakteryzują się intensywnymi kolorami i pozostają w światowych trendach, szczególnie wyodrębniając trend Eco.  Przeznaczone są na mniej formalne okazje.
Przeprowadzone badania marketingowe potwierdzają, że marka Troll ma dość wysoką spontaniczną rozpoznawalność brandu, ale nadal najbardziej kojarzy się z ofertą dla młodzieży, luzem, radością i „kolorowym” wizerunkiem. Stąd decyzja, by w rebrandingu nawiązać do formy pierwszego - żółto – niebieskiego  logotypu Troll. Atutami starego logo są wysoka rozpoznawalność, prostota, czytelność, widoczność i kontrastowość kolorystyczna. Rebranding został przygotowany na bazie pozytywnie ugruntowanych skojarzeń jakimi są kolor, emocje, energia. W nowej odsłonie marki te atrybuty są powiązane „Eko – trendem”, dalekim od skojarzeń z bardzo młodym odbiorcą. Zielony kolor występujący w podstawowym logotypie też nawiązuje do trendu Eko.
Na potrzeby nowej strategii Troll powstał też zupełnie nowy koncept sklepu wdrożony w Galerii Krakowskiej. Mocno nawiązuje do skojarzeń: eko, sex, zabawa, również do  seksualności, namiętności i zmysłowości.
Do sklepu zaprasza ażurowa witryna, która poza ekspozycją ubrań umożliwia wgląd do wnętrza. Wejście zaakcentowane zostało masywnym „ceglanym” portalem. Podstawowym elementem we wnętrzu jest drzewo, którego stale zmieniający się wystrój nada dynamiki przestrzeni sklepu. Meble z palet przemysłowych, wyrastająca z posadzki trawa oraz kolorowe tkaninowe jabłka tworzą klimat eko i promują zdrowy tryb życia. Zmysłowe zdjęcia, manekiny w charakterystycznych pozach oraz malunki na ścianach są nawiązaniem do seksualności oraz zabawy. Tłem dla tych charakterystycznych elementów są surowe materiały wykończeniowe (biała cegła, czarna stal). Do sali sprzedaży przylega strefa przymierzalni, której klimat kojarzy się nadmorską plażą. Kabiny mają formę budek plażowych, a każda z nich w środku jest innego koloru. Z sufitu zwisają oryginalne lampy, które swoją formą przypominają kawałeczki błękitnego nieba. Wśród materiałów wykończeniowych dominuje bielone drewno.
Odzwierciedleniem nowej wizji Trolla jest też ostatnia, nieco kontrowersyjna, sesja zdjęciowa z Dorotą Czają, w której pojawia się Ona w ubraniach trzech marek, w tym Troll, w różnych sytuacjach życiowych, jako dziewczyna trzech różnych mężczyzn. Sesja pełna jest zmysłowości i jest elementem nowej komunikacji z klientem.
Celem rebrandingu Troll jest zmiana marki w sposób zauważalny dla odbiorcy, tak by nadać jej dynamikę zgodną z nowym pozycjonowaniem.
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Troll
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Nowa odsłona marki Troll

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.