Troll jest jedną z najdłużej działających na polskim rynku marek odzieżowych. Powstał w 1994 roku, w portfelu Redan S.A. znajduje się od 2004. W dwudziestoletniej historii były różne etapy rozwoju, jednak Troll zawsze był kojarzony z kolorową swobodną odzieżą przeznaczoną dla młodych odbiorców.
W ostatnim czasie marka przeszła zmiany, związane są one z rozwojem multibrandowej sieci sprzedaży Top Secret & Friends. Założeniem Spółki Redan jest komplementarność marek Top Secret, Troll i Drywash, dostępnych w tym sklepie, stworzonych dla tej samej osoby, lecz na różne okazje. Kolekcje kierowane są do targetu 24-35 lat. Dotychczasowe sposoby komunikacji i pozycjonowania marki Troll wymagały odświeżenia i dostosowania do nowych odbiorców.
Zgodnie z przyjętymi założeniami Troll jest marką dla osób aktywnych, nowoczesnych „młodych duchem”. Promuje radość życia wyrażaną tym, co się nosi i zdrowym stylem życia. Charakter marki wyrażony jest przez emocje młodych ludzi takie jak namiętność i zmysłowość. Kolekcje, niezależnie od sezonu, charakteryzują się intensywnymi kolorami i pozostają w światowych trendach, szczególnie wyodrębniając trend Eco. Przeznaczone są na mniej formalne okazje.
Przeprowadzone badania marketingowe potwierdzają, że marka Troll ma dość wysoką spontaniczną rozpoznawalność brandu, ale nadal najbardziej kojarzy się z ofertą dla młodzieży, luzem, radością i „kolorowym” wizerunkiem. Stąd decyzja, by w rebrandingu nawiązać do formy pierwszego - żółto – niebieskiego logotypu Troll. Atutami starego logo są wysoka rozpoznawalność, prostota, czytelność, widoczność i kontrastowość kolorystyczna. Rebranding został przygotowany na bazie pozytywnie ugruntowanych skojarzeń jakimi są kolor, emocje, energia. W nowej odsłonie marki te atrybuty są powiązane „Eko – trendem”, dalekim od skojarzeń z bardzo młodym odbiorcą. Zielony kolor występujący w podstawowym logotypie też nawiązuje do trendu Eko.
Na potrzeby nowej strategii Troll powstał też zupełnie nowy koncept sklepu wdrożony w Galerii Krakowskiej. Mocno nawiązuje do skojarzeń: eko, sex, zabawa, również do seksualności, namiętności i zmysłowości.
Do sklepu zaprasza ażurowa witryna, która poza ekspozycją ubrań umożliwia wgląd do wnętrza. Wejście zaakcentowane zostało masywnym „ceglanym” portalem. Podstawowym elementem we wnętrzu jest drzewo, którego stale zmieniający się wystrój nada dynamiki przestrzeni sklepu. Meble z palet przemysłowych, wyrastająca z posadzki trawa oraz kolorowe tkaninowe jabłka tworzą klimat eko i promują zdrowy tryb życia. Zmysłowe zdjęcia, manekiny w charakterystycznych pozach oraz malunki na ścianach są nawiązaniem do seksualności oraz zabawy. Tłem dla tych charakterystycznych elementów są surowe materiały wykończeniowe (biała cegła, czarna stal). Do sali sprzedaży przylega strefa przymierzalni, której klimat kojarzy się nadmorską plażą. Kabiny mają formę budek plażowych, a każda z nich w środku jest innego koloru. Z sufitu zwisają oryginalne lampy, które swoją formą przypominają kawałeczki błękitnego nieba. Wśród materiałów wykończeniowych dominuje bielone drewno.
Odzwierciedleniem nowej wizji Trolla jest też ostatnia, nieco kontrowersyjna, sesja zdjęciowa z Dorotą Czają, w której pojawia się Ona w ubraniach trzech marek, w tym Troll, w różnych sytuacjach życiowych, jako dziewczyna trzech różnych mężczyzn. Sesja pełna jest zmysłowości i jest elementem nowej komunikacji z klientem.
Celem rebrandingu Troll jest zmiana marki w sposób zauważalny dla odbiorcy, tak by nadać jej dynamikę zgodną z nowym pozycjonowaniem.
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Troll
Tagi: