Sephora w Polsce pracowała dotąd w oparciu o model tzw. dostaw bezpośrednich. Zamówienia były dostarczane przez poszczególnych dostawców bezpośrednio do perfumerii. Nowy, wysoce zautomatyzowany proces dostaw pozwoli skrócić czas poświęcany przez pracowników perfumerii na obsługę dostaw aż o 60%. – Chcemy, aby konsultantki naszych perfumerii wykorzystywały swoje kluczowe kompetencje i jeszcze silniej skupiały się na potrzebach klientów – mówi Adam Kołodziejczyk, Dyrektor Generalny Sephora Polska – Nowy model umożliwia nam skrócenie czasu dostawy do perfumerii, zwiększenie naszej elastyczności w reagowaniu na zachowania klienta oraz podniesienie poziomu serwisu logistycznego i minimalizację braków produktów. Istotnym efektem jest również pozytywny wpływ na środowisko – zmniejszymy o ponad 50% ilość wykorzystywanych samochodów w transporcie oraz w ok. 80% zużycie papierowych opakowań zastępując je opakowaniami zwrotnymi – dodaje. Nowy model magazynowania i dystrybucji opiera się na zautomatyzowaniu większej części procesu. System magazynowy połączony z systemem SAP decyduje o rodzaju i ilości produktów dodawanych do opakowań. Opakowania dzielone są kategoriami w sposób odpowiadający rozkładowi ekspozycji w perfumeriach Sephora.
Partnerem, z którym Sephora zdecydowała się realizować nowe przedsięwzięcie jest firma LOGWIN, która wybrana została w drodze przetargu.– Z zespołem LOGWIN współpracujemy od 2013 roku. Partner ten sprawdził się w kompleksowej obsłudze klientów sklepu internetowego. Teraz realizuje obsługę całej sieci dystrybucji Sephora a Polsce. Oczywiście oba kanały różnią się od siebie skalą, jak i wielkością pojedynczych zamówień: zamówienia tworzone przez klientów e-store to średnio 2-3 sztuki produktów oraz próbki. Zamówienie do perfumerii to kilkaset sztuk produktów – mówi Wojciech Gondek, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw Sephora Polska. – Dzięki wszystkim operacjom skupionym pod jednym dachem, tworzymy synergię: zapas produktów i komponentów mamy wspólny dla obu kanałów. Efektywniej wykorzystujemy czas naszych współpracowników – te same osoby koordynują operacje magazynowe oraz zapas i komunikację z partnerami handlowymi oraz innymi zespołami Sephora dla obydwu kanałów – dodaje.
Tagi: