New Bond Street trzecią najdroższą ulicą handlową świata

2017-11-20 | 09:00

Region EMEA

Główne szlaki komunikacyjne Londynu należą do najbardziej pożądanych i najdroższych ulic świata, o czym świadczy wzrost czynszów o 37,5% do 16 200 euro za m kw. rocznie przy New Bond Street, która zajęła trzecie miejsce w globalnym zestawieniu. Jednym z bezpośrednich skutków referendum w sprawie brexitu było zahamowanie aktywności na londyńskim rynku najmu, ale z początkiem 2017 roku odnotowano wzrost liczby zawieranych transakcji.

Popyt na lokale przy prestiżowych paryskich ulicach takich jak Pola Elizejskie, Avenue Montaigne i Rue Saint Honoré utrzymał się na wysokim poziomie pomimo niepewności politycznej w okresie poprzedzającym wybory parlamentarne we Francji. Najbardziej atrakcyjne lokalizacje handlowe w Paryżu zyskały dzięki wzrostowi liczby klientów krajowych i zagranicznych oraz dynamicznemu ożywieniu turystyki międzynarodowej w 2017 roku.

We Włoszech czynsze przy głównych ulicach handlowych pozostały w minionym roku w zasadzie na stabilnym poziomie. Nieznaczne wzrosty odnotowano jedynie w większych miastach, które przyciągają wielu turystów. Czynsze wzrosły najbardziej za powierzchnie przy niektórych ulicach handlowych Mediolanu, Turynu i Florencji.

W Polsce korzystne wskaźniki ekonomiczne, w tym stopniowo malejące bezrobocie i wzrost wydatków na konsumpcję, przyczyniły się w istotnym stopniu do rozwoju sektora handlowego. Jednak wskutek oddawania do użytku kolejnych centrów handlowych rośnie konkurencja na rynku, co powoduje presję zniżkową na czynsze w niektórych rejonach, a w szczególności w lokalizacjach drugorzędnych. W Warszawie w trzecim kwartale 2017 roku otwarta została Galeria Północna, w której swoje punkty otworzyły sieci handlowe nastawione na rynek masowy i operatorzy gastronomiczni.

- Pomimo wyzwań i niepewności europejski rynek handlowy nadal się rozwija i wysoka dynamika utrzyma się również w 2018 roku. Połowa z 10 najdroższych ulic handlowych świata znajduje się w Europie, co świadczy o silnym popycie. Najbardziej atrakcyjne lokalizacje przyciągają najbardziej innowacyjne marki premium, a do wzrostu czynszów w niektórych miastach przyczynia się duża liczba turystów. Dotyczy to Wielkiej Brytanii, gdzie tańszy funt wpłynął na znaczny wzrost liczby odwiedzających ten kraj, a londyński rynek handlowy nadal dynamicznie się rozwija pomimo zamieszania związanego z brexitem. Z kolei wzrost czynszów Mediolanie, Turynie i we Florencji potwierdza znaczenie Włoch na mapie handlowej świata

- powiedział Justin Taylor, dyrektor działu powierzchni handlowych w regionie EMEA w firmie Cushman & Wakefield.

Ameryka Północna i Południowa

Najwyższe w świecie czynsze wywoławcze za wynajmowaną i podnajmowaną powierzchnię handlową nadal obowiązują przy Górnej Piątej Alei w Nowym Jorku (ulice od 49. do 60.) i pozostały na ubiegłorocznym poziomie 28 262 euro za m kw. rocznie. Z kolei spadek czynszów i wzrost dostępnej powierzchni odnotowano na niektórych podrynkach Manhattanu, m.in. w okolicach SoHo, Times Square i Meatpacking District.

Z kolei w największych miastach Ameryki Łacińskiej powstają kolejne obiekty handlowe wysokiej jakości z myślą o szybko rosnącej klasie średniej. Czynsze przy głównych ulicach handlowych stolicy Meksyku wzrosły do czerwca 2017 roku do 998 euro za m kw. rocznie, przede wszystkim za sprawą stabilnego tempa rozwoju gospodarczego kraju.

Azja i Pacyfik

Causeway Bay w Hongkongu jest nadal drugą najdroższą lokalizacją świata, aczkolwiek czynsze przy głównych ulicach handlowych spadły w ciągu roku o ok. 5% w wyniku gwałtownego zmniejszenia się liczby osób przyjeżdżających z Chin kontynentalnych. Wskutek tego wiele sieci handlowych, zwłaszcza z segmentu marek z wyższej półki, postępuje obecnie z większą ostrożnością.

Rynek handlowy w Chinach kontynentalnych nadal ewoluuje, gdyż coraz więcej wymagających i świadomych marek konsumentów poszukuje nowych i innowacyjnych ofert. Z czynszami wynoszącymi 4498 euro za m kw. rocznie Wangfujing w Pekinie znalazła się na 11. miejscu najdroższych ulic handlowych świata. Rynek handlu internetowego w Pekinie rozwija się w wyjątkowo szybkim tempie – wartość sprzedaży online stanowi obecnie ok. 18% łącznych obrotów. Mimo to wraz z ukończeniem w 2018 roku kolejnych inwestycji w dzielnicach Fengtai i Tong Zhou na rynek trafi 1,15 mln m kw. nowej powierzchni handlowej.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Louis Vuitton Źródło: C&W

New Bond Street trzecią najdroższą ulicą handlową świata

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.