Najnowszy raport firmy CBRE o rynku zakupów on-line

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-10-05 | 15:30
Jak podaje najnowszy raport ‘Europe’s Online Consumer’ (Konsument Internetowy w Europie) firmy doradczej CBRE to właśnie kwestie bezpieczeństwa pozostają najważniejszym czynnikiem warunkującym rozwój rynku zakupów internetowych. Kolejnymi warunkami są rozwój nowych technologii na danym rynku oraz wprowadzenie nowych metod płatności.
Jak podaje najnowszy raport ‘Europe’s Online Consumer’ (Konsument Internetowy w Europie) firmy doradczej CBRE to właśnie kwestie bezpieczeństwa pozostają najważniejszym czynnikiem warunkującym rozwój rynku zakupów internetowych. Kolejnymi warunkami są rozwój nowych technologii na danym rynku oraz wprowadzenie nowych metod płatności.
Wraz z rewolucją technik elektronicznych wzrasta zainteresowanie zakupami on-line. Autorzy raportu przeprowadzili ankiety wśród 10.000 mieszkańców 10 krajów europejskich. Do szeroko pojmowanej kategorii zakupów przez internet zaliczono: ubrania i obuwie, książki, muzykę na różnego rodzaju nośnikach, bilety do kina, teatru, na koncerty, zakupy spożywcze, elektronikę, kosmetyki, lekarstwa oraz gry komputerowe.
Jako najważniejsze ankietowani wskazali kwestie bezpieczeństwa zakupów, przed takimi kategoriami jak koszty dostawy, łatwość w dostarczaniu produktów czy brak karty kredytowej.
Badania CBRE także wykazały bezpośrednią zależność pomiędzy ilością dokonywanych zakupów on-line, a poziomem korzystania z bankowości elektronicznej.
Procent konsumentów, którzy robią zakupy on-line:
Z badań firmy CBRE wynika, że obecnie 40% konsumentów w Europie dokonuje zakupów on-line. Co ciekawe, badania firmy CBRE wykazują, że to właśnie mężczyźni, a nie kobiety, będą dokonywali ich najwięcej w najbliższej przyszłości.
Najważniejsze konkluzje raportu ‘Europe’s Online Consumer’ (Konsument internetowy w Europie):
• Mężczyźni dokonują zakupów przez internet dwa razy częściej niż kobiety (raz na 2,5 tygodnia, podczas, gdy kobiety tylko raz w miesiącu)
• Kobiety zdecydowanie częściej kupują w regularnych (stacjonarnych) sklepach niż mężczyźni
• W Europie Zachodniej dokonywanie zakupów on-line pozostaje w bezpośredniej korelacji ze statusem społecznym – 61% ludzi o wyższych dochodach robi zakupy on-line
• Bezpieczeństwo zakupów internetowych pozostaje największą barierą przy ich dokonywaniu
- Nasze badania wykazują, że sklepy tradycyjne i internetowe ze sobą nie konkurują – nie są wrogami, a raczej graczami tej samej drużyny. Dla konsumentów liczy się cena produktu oraz jego dostępność – a sposób dokonaniu zakupów pozostaje kwestią drugorzędną. Sieci handlowe korzystają ze sprzedaży internetowej, aby testować nowe produkty i nowe rynki. W Europie mamy konsumentów, którzy lubią szybkość i komfort dokonywania zakupów przez Internet, a także takich, którzy uwielbiają tradycyjne zakupy traktując je jako rodzaj rozrywki czy spotkania towarzyskiego. W dobie słabszej kondycji gospodarczej, która stanowi dla nas wszystkich wyzwanie, propozycja zakupów zarówno przez internet jak i tych tradycyjnych, daje nam większe możliwości wyboru, a sieciom handlowych dostarcza dynamicznych rozwiązań i nowych kanałów sprzedaży. – powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Najnowszy raport firmy CBRE o rynku zakupów on-line

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.