Dobre wyniki potwierdzają właściwy dobór oraz siłę modelu ekonomicznego Grupy. Muszkieterowie W 2011 roku przyjęli do swojego grona niemalże 200 nowych właścicieli supermarketów.
W minionym roku, Muszkieterowie wprowadzili w życie projekt strategii przedsiębiorstwa, skupiający się na wynikach ekonomicznych, zaangażowaniu ludzi, odrębnych strategiach dla każdej z sieci. Chcąc zapewnić wsparcie tym wielkim projektom, Muszkieterowie - we wszystkich europejskich krajach, na których rynkach są obecni - kładą nacisk na te elementy, które wyróżniają ich od konkurencji: polityka niskich cen, zaangażowanie w sprawy lokalne, marki własne oferujące konsumentom coraz większy wybór, nieustannie optymalizowane zakłady produkcyjne oraz współpraca z dostawcami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
W 2011 roku na arenie międzynarodowej Grupa zanotowała wzrost obrotów na poziomie 7,3%. Stanowią one 12 % obrotów ogólnych. Muszkieterowie posiadają 667 punktów sprzedaży w Polsce, Portugalii, Belgii i na Bałkanach. Obroty w Polsce wzrosły o + 20,6 %, w Belgii o + 6,2 % i w Portugalii o + 3,3 %. Do osiągnięcia wyników handlowych poszczególnych sieci Muszkieterów, przyczyniły się również porozumienia ALIDIS (międzynarodowe zakupy w sektorze spożywczym) i ARENA (sektor niespożywczy).
Wraz z 60 zakładami produkcyjnymi, Grupa Muszkieterów znajduje się na 12 miejscu wśród francuskich grup rolno-przemysłowych i zatrudnia 9 tys. pracowników. Jako największy francuski producent marek własnych Grupa zanotowała w roku 2011 obroty na poziomie 3,2 mld euro, co daje wzrost o 8,2 %. Realizowane każdego roku inwestycje umożliwiają utrzymanie wysokiego poziomu technologii, innowacyjność oraz gwarantują najwyższy stopień identyfikowalności oraz jakości produktów.
Niezależnie od typu działalności, innowacje pozostają w centrum strategii Muszkieterów. W 2011 Grupa wprowadziła dwie nagrody w dziedzinie innowacyjnych produktów (konkurs „innowacyjność w małych i średnich przedsiębiorstwach” prowadzony wspólnie ze Zrzeszeniem francuskich przedsiębiorstw i przedsiębiorców FEEF oraz konkurs „100 wynalazków życia codziennego” zaproponowany przez zakłady produkcyjne Grupy), jak również forum innowacji organizowane dla pracowników Grupy Muszkieterów.
Jednocześnie, Muszkieterowie potwierdzają swe zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez programy dobrowolnego poprawienia śladu węglowego w pilotażowych punktach sprzedaży, umieszczanie informacji o wpływie produktów na środowisko oraz imponującą politykę recyklingu śmieci (ponad 112 000 ton kartonów i 4 500 ton folii przetworzonych w 2011 roku).
Najważniejsze liczby w 2011 roku:
-
Obroty całkowite Grupy, w tym obroty stacji paliw : 37 mld euro
-
Obroty zrealizowane przez zakłady produkcyjne : 3,2 mld euro
-
Powierzchnia sprzedaży : 5 240 tys. mkw
-
Liczba punktów sprzedaży : 3 503
Zobacz sklepy Intermarche w centrach handlowych