Rok 2011 potwierdził silną pozycję Grupy Muszkieterów na polskim rynku. Wypracowane w ubiegłym roku obroty, wynoszące ponad 4,2 mld zł, pozwoliły Grupie, do której należy sieć sklepów spożywczych Intermarché i typu „dom i ogród” Bricomarché, osiągnąć 20,6% wzrostu. Muszkieterowie pogłębiają także swoje zaangażowanie w działania na rzecz lokalnych społeczności.
Główny szyld Muszkieterów – Intermarché co roku zyskuje udziały w rynku supermarketów. W ubiegłym roku sklepy Intermarché wypracowały obroty na poziomie ponad 3,44 mld zł, co stanowi ponad 22% wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liczba sklepów pod tym szyldem powiększyła się o 12 nowych punktów sprzedaży. W 2011 r. Intermarché z liczbą 35 stacji paliw zbliżyło się do pozycji lidera wśród sieci wielkopowierzchniowych.
Sieć Bricomarché, oferująca produkty z segmentu „dom i ogród" osiągnęła ponad 14% wzrost obrotów w stosunku do poprzedniego roku. W 2011 obroty sieci wyniosły ponad 800 mln zł.
Obecnie Grupa Muszkieterów ze 168 sklepami działającymi pod szyldem Intermarché i 79 Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce w kategorii supermarkety. Natomiast jako zrzeszenie niezależnych przedsiębiorców Grupa Muszkieterów jest w Europie liderem wielkiej dystrybucji. Dynamiczna ekspansja pociąga za sobą zwiększenie liczby stanowisk pracy. 247 działających w Polsce supermarketów Muszkieterów, wraz z Centralą i 3 magazynami logistycznymi zatrudnia obecnie ponad 10 tys. pracowników.
-
Polscy Muszkieterowie mają odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje by kontynuować dalszą ekspansję. W 2012 r. planujemy otwarcie prawie 50 nowych sklepów Intermarché i Bricomarché oraz dalszy rozwój własnej sieci stacji benzynowych przy supermarketach – mówi Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów.
Realizując zadania firmy odpowiedzialnej społecznie, Muszkieterowie angażują się w wiele działań charytatywnych. Budowa Placów Zabaw Muszkieterów, „Olimpijska Akademia Muszkieterów” dla młodych szermierzy, konwój ze wsparciem dla opiekujących się dziećmi, zbiórka krwi z Polskim Czerwonym Krzyżem, badania mammograficzne dla Polek, program wyróżniania producentów marki własnej sieci, defibrylatory w Centrali Grupy – to tylko niektóre z inicjatyw realizowanych w 2011 roku przez Grupę Muszkieterów.
Zobacz sklepy Intermarche w centrach handlowych
Tagi: