W IV kwartale 2013 r. Monnari Trade S.A. kontynuowała wzrostowy trend sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych oraz osiągnęła dobre wyniki finansowe. Tradycyjnie w branży odzieżowej IV kwartał oznacza największy wolumen sprzedaży i najwyższe marże. Monnari efektywnie wykorzystała zimową cykliczność sprzedaży, ponieważ w samym IV kwartale wygenerowała zysk netto w kwocie 10,584 mln zł wobec 8,046 mln zł w okresie porównywalnym 2012 r. Za cały rok 2013 Monnari osiągnęła zysk netto w wysokości 17,015 mln zł, przy przychodach realizowanych poprzez własną sieć sprzedaży (na koniec ub.r. 115 salonów) na poziomie 145,552 mln zł, co oznacza wzrost o 10,4 % w stosunku do roku 2012.
Wewnętrzna restrukturyzacja oraz pozytywna realizacja i wypełnienie układu przyniosły konkretne efekty. Spółka znacząco zwiększyła marżę na sprzedawanych towarach, marża brutto ze sprzedaży wzrosła o 3,6 punkty procentowe – z poziomu 52,5 % w 2012 r. do 56,1 % w 2013 roku.
Poza tym, spółka utrzymuje dyscyplinę kosztową, usprawnia terminowość dostaw oraz co ważne odbudowuje i umacnia markowy wizerunek.
W kolejnych okresach zarząd spółki planuje kontynuować realizowaną strategie rozwoju w oparciu o markę – Monnari, skierowaną do kobiet +30 ceniących sobie elegancję połączoną z modowym smakiem, której kolekcje są sprzedawane na terenie Polski w salonach zlokalizowanych w centrach handlowych. Poza tym, spółka będzie rozwijać sprzedaż poprzez nowoczesne internetowe formy dotarcia do klienta, przy jedoczesnym rozwijaniu tradycyjnej sieci sprzedaży. Na rok 2014 planowane jest otwarcie ok. 15 salonów.
Tagi: