Firma Aryton została założona w 1989 roku przez Danutę i Ryszarda Cierockich. Na początku lat dziewięćdziesiątych przebojem zdobyła polski rynek odzieżowy. Flagowym produktem marki były okrycia wierzchnie, wyróżniające się bardzo wysoką jakością i zaskakującymi kolorami. Marka konsekwentnie umacnia obraną strategię i do dziś jest niekwestionowanym liderem produkcji luksusowych płaszczy.
W 2009 roku, celem zdiagnozowania silnych i słabych stron marki, firma zleciła przeprowadzenie badań focusowych. Badanie zostało przeprowadzone na kilkunastu grupach – zarówno stałych klientek marki, jak i klientek konkurencji. -
Wnioski z badań były jednoznaczne – twierdzi prezes zarządu Ryszard Cierocki. –
Okazało się, że Klientki cenią naszą markę i są świadome wartości, jaką przedstawiają nasze produkty. Z wypowiedzi wynikało również, że istotną blokadą w procesie zakupu była nazwa marki. Nazwa Aryton nie kojarzyła się z modą, co więcej, nie kojarzy się z kobietą. Dodatkową motywacją do zmiany nazwy była chęć zwiększenia eksportu.
Założeniem właścicieli było utrzymanie kapitału obecnej nazwy, która notuje bardzo wysoki wskaźnik rekomendacji, przy jednoczesnym sfeminizowaniu jej brzmienia. -
Dodanie hasła „fashion” lub „moda” odbierane było jako pretensjonalne. Po kilku latach poszukiwań zdecydowaliśmy, że obecną nazwę marki opatrzymy imieniem, co dookreśli ją, doda lekkości i indywidualnego rysu - dodaje założycielka firmy, Danuta Cierocka.
Decyzja o wdrożeniu nazwy Patrizia Ayton zapadła na tym samym spotkaniu, na którym propozycja ta została przedstawiona. -
Nikt w siedzibie firmy nie miał wątpliwości, że nazwa ta spełnia wszystkie postawione przed nią oczekiwania – uzasadnia prezes Ryszard Cierocki. -
Jej włoskie brzmienie wynika z potrzeby takiej nazwy, która może zwiększyć efektywność eksportu. W dobie globalizacji musieliśmy wybrać taką formę imienia, która ma większe szanse akceptacji przez zagranicznych Klientów.
Pierwsza kolekcja dostępna dla klientek z nową nazwą marki to kolekcja na sezon jesień-zima 2015/16. Składa się ona z 200 modeli i jest kontynuacją założeń z sezonu wiosna-lato 2015. Kolekcja zbudowana jest więc na zasadzie puzzli, gdzie każdy element ma swoje miejsce i pasuje do całości. Ważna jest w niej łatwość łączenia modeli, zabawa kolorem i przede wszystkim najwyższa jakość. Najważniejszą rolę w kolekcji odgrywają płaszcze, które od lat są wizytówką marki.
Tagi: