Marka Komputronik najcenniejsza na rynku komputerowym

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-12-03 | 08:00
Komputronik to najbardziej cenna polska marka na rynku komputerowym według najnowszego rankingu najcenniejszych polskich marek opracowanego przez dziennik "Rzeczpospolita".
Tegoroczną wartość marki Komputronik wyceniono na 155,2 mln zł, co oznacza 27-procentowy wzrost w porównaniu z 2009 rokiem. Dzięki temu największa polska sieć salonów ze sprzętem komputerowym i elektroniką użytkową awansowała na 85 pozycję wśród 330 najcenniejszych polskich marek. Rok wcześniej Komputronik został sklasyfikowany na 97 miejscu.  
- Udowodniliśmy, że polskie firmy potrafią bardzo dobrze radzić sobie w czasach kryzysu nawet w najbardziej konkurencyjnych branżach, do jakich zalicza się rynek IT. Konsekwentnie rozwijamy sieć salonów, inwestujemy w internetowy sklep Komputronik.pl,  a jednocześnie powoli zmieniamy profil z typowo sprzedażowego na usługowy. Skuteczna realizacja przyjętej strategii bardzo dobrze wpływa na siłę naszej marki. Szczególnie mocno cieszy nas wysoka stopa referencji, bo to oznacza, że nasi dotychczasowi klienci chętnie polecają nas innym osobom - mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA.
Komputronik zajął bardzo wysokie, 19 miejsce pod względem stopy referencji. Wskaźnik ten określa odsetek gotowości użytkowników danej marki do polecania jej znajomym lub bliskim osobom. Klienci referencyjni to są z punktu widzenia firmy klienci, których pozyskanie jest najtańsze. Dokonują oni zakupu nie pod wpływem kosztownych działań promocyjnych czy reklamowych, ale pod wpływem sugestii rodziny, znajomych itp. W czasach szybkiego rozwoju Internetu znaczenie referencji rośnie, ponieważ sieć umożliwia stosowanie referencji na niespotykaną wcześniej skalę.
Według autorów raportu "Marki polskie 2010" mocne marki pomagają swym właścicielom przejść przez gospodarcze kryzysy. Zestawienie przygotowywane jest od 7 lat w oparciu o wyniki finansowe i rolę marki w decyzjach zakupowych konsumentów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2010-11-19 do 2010-11-19

Zobacz także

Marka Komputronik najcenniejsza na rynku komputerowym

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.