Tegoroczną wartość marki Komputronik wyceniono na 155,2 mln zł, co oznacza 27-procentowy wzrost w porównaniu z 2009 rokiem. Dzięki temu największa polska sieć salonów ze sprzętem komputerowym i elektroniką użytkową awansowała na 85 pozycję wśród 330 najcenniejszych polskich marek. Rok wcześniej Komputronik został sklasyfikowany na 97 miejscu.
- Udowodniliśmy, że polskie firmy potrafią bardzo dobrze radzić sobie w czasach kryzysu nawet w najbardziej konkurencyjnych branżach, do jakich zalicza się rynek IT. Konsekwentnie rozwijamy sieć salonów, inwestujemy w internetowy sklep Komputronik.pl, a jednocześnie powoli zmieniamy profil z typowo sprzedażowego na usługowy. Skuteczna realizacja przyjętej strategii bardzo dobrze wpływa na siłę naszej marki. Szczególnie mocno cieszy nas wysoka stopa referencji, bo to oznacza, że nasi dotychczasowi klienci chętnie polecają nas innym osobom - mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA.
Komputronik zajął bardzo wysokie, 19 miejsce pod względem stopy referencji. Wskaźnik ten określa odsetek gotowości użytkowników danej marki do polecania jej znajomym lub bliskim osobom. Klienci referencyjni to są z punktu widzenia firmy klienci, których pozyskanie jest najtańsze. Dokonują oni zakupu nie pod wpływem kosztownych działań promocyjnych czy reklamowych, ale pod wpływem sugestii rodziny, znajomych itp. W czasach szybkiego rozwoju Internetu znaczenie referencji rośnie, ponieważ sieć umożliwia stosowanie referencji na niespotykaną wcześniej skalę.
Według autorów raportu "Marki polskie 2010" mocne marki pomagają swym właścicielom przejść przez gospodarcze kryzysy. Zestawienie przygotowywane jest od 7 lat w oparciu o wyniki finansowe i rolę marki w decyzjach zakupowych konsumentów.
Tagi: